دریافت گزارشهای خرابی و گزارشهای تشخیصی
پس از اینکه برنامه شما بین مشتریان توزیع شد، با جمعآوری گزارشهای خرابی و گزارشهای تشخیصی، راههای بهبود آن را بیاموزید. اگر مشتری مشکلی را با برنامه شما گزارش کرد، از سازماندهنده خرابیها در Xcode برای دریافت گزارشی در مورد مشکل استفاده کنید، همانطور که در گزارش چگونه ایجاد میشود؟ اگر سازماندهنده خرابیها حاوی اطلاعات تشخیصی مورد نیاز شما نیست یا در دسترس شما نیست، مشتری میتواند گزارشها را از دستگاه خود جمعآوری کند و مستقیماً با شما به اشتراک بگذارد تا مشکل را حل کند. هنگامی که یک گزارش خرابی دارید، ممکن است لازم باشد اطلاعات نمادهای قابل شناسایی را به گزارش خرابی اضافه کنید—برای اطلاعات بیشتر به افزودن نام نمادهای قابل شناسایی به گزارش خرابی مراجعه کنید. برای مشکلاتی که خراب نیستند، گزارش کنسول سیستم عامل را بررسی کنید تا اطلاعات مهمی را برای تشخیص منبع مشکل پیدا کنید.
گزارش های خرابی را از TestFlight و App Store جمع آوری کنید
TestFlight و App Store برای هر نسخه ارسال شده از برنامه شما، گزارش های خرابی را جمع آوری می کنند. گزارشهای خرابی بهطور خودکار حاوی اطلاعات نماد قابل شناسایی هستند، اگر هنگام ارسال یک ساخت به اپ استور، اطلاعات نماد را وارد کنید. ساختن برنامه خود را برای گنجاندن اطلاعات اشکال زدایی برای تنظیمات توصیه شده مرور کنید.
گزارشهای خرابی از مشتریانی که اطلاعات عیبیابی و استفاده را ارسال میکنند، در سازماندهنده خرابیها ارائه میشود، همانطور که در دادههای خرابی، انرژی و معیارها با برنامهنویسان به اشتراک گذاشته شده است. کاربران TestFlight برنامه شما بهطور خودکار گزارشهای خرابی را بدون توجه به تنظیمات دستگاه برای اشتراکگذاری دادههای تشخیصی و استفاده، با شما به اشتراک میگذارند. اگر هیچ گزارش خرابی در سازماندهنده خرابیها ظاهر نمیشود، برای فعال کردن جمعآوری گزارشهای خرابی از مشتریانتان، ببینید آیا گزارشهای خرابی، انرژی یا معیارهای اندازهگیری در سازماندهنده ظاهر نمیشود.
انواع گزارش خرابی زیر از طریق سازماندهنده خرابیها در دسترس نیستند، اما با روشهای دیگری در دسترس هستند. به انتقال گزارشهای خرابی و گزارشهای دستگاه به Mac مراجعه کنید و گزارشهای خرابی و گزارشهای حافظه را در دستگاه پیدا کنید.
- رویدادهای Watchdog، مانند رویدادهایی که در زمانهای آهسته راهاندازی برنامه انجام میشوند
- خرابی امضای کد نامعتبر
- رویدادهای حرارتی، جایی که یک دستگاه بیش از حد گرم می شود زیرا یک برنامه از CPU بیش از حد استفاده می کند
- رویدادهای Jetsam، جایی که یک برنامه از حافظه بالایی استفاده می کند
گزارشهای خرابی و گزارشهای دستگاه را به Mac منتقل کنید
اگر به دستگاهی که برنامه شما در آن از کار می افتد دسترسی دارید، می توانید با اتصال دستگاه به مک خود گزارش های تشخیصی را منتقل کنید. می توانید این گزارش ها را با استفاده از پنجره Devices and Simulators در Xcode که در پنجره About Devices and Simulators توضیح داده شده است، مشاهده کنید.
اگر مشتری یک خرابی را گزارش کند، میتواند گزارش خرابی را به رایانه مک یا ویندوز منتقل کند. به یافتن گزارشهای خرابی و انرژی دستگاه در رایانه Mac یا Windows مراجعه کنید.
گزارشهای خرابی و گزارشهای حافظه را روی دستگاه بیابید
اگر مشتری یک خرابی در برنامه شما را گزارش کرد و شما گزارش خرابی آن را در سازماندهنده خرابیها ندارید، از مشتری بخواهید گزارش خرابی را از دستگاهش برای شما ایمیل کند.
برای مکان یابی و ایمیل کردن گزارش های خرابی برنامه های iOS، iPadOS، watchOS و tvOS:
- بخش Analytics & Improvements تنظیمات دستگاه را باز کنید. به اشتراک گذاری اطلاعات تجزیه و تحلیل، تشخیص و استفاده با اپل مراجعه کنید.
- روی Analytics Data ضربه بزنید.
- گزارش برنامه خود را پیدا کنید. نام گزارش با <AppBinaryName>_<DateTime> برای گزارشهای خرابی یا JetsamEvent_<DateTime> برای خرابیهای استفاده با حافظه بالا شروع میشود.
- گزارش مورد نظر را انتخاب کنید.
- روی نماد اشتراکگذاری ضربه بزنید و ایمیل را انتخاب کنید تا گزارش خرابی به عنوان پیوست ایمیل ارسال شود.
- برای مکان یابی و ایمیل کردن گزارش های خرابی برنامه های macOS و Mac Catalyst:
- برنامه کنسول را از Applications > Utilities در Finder باز کنید.
- گزارش های خرابی را انتخاب کنید.
- گزارش های خرابی برنامه خود را در لیست پیدا کنید. گزارشها با نام باینری برنامه شما فهرست میشوند.
- روی نام فایل گزارش مورد نظر کلیک راست کنید.
- Reveal را در Finder انتخاب کنید.
- فایل نمایش داده شده در Finder را به ایمیل بکشید تا گزارش خرابی به عنوان پیوست ایمیل ارسال شود.
یک گزارش خرابی هنگام اشکال زدایی ایجاد کنید
اگر هنگام اشکالزدایی برنامه خود با استفاده از Xcode با خرابی مواجه شدید، دیباگر خرابی را متوقف میکند تا بتوانید وضعیت برنامه خود را بررسی کنید. اگر میخواهید گزارش خرابی کامل این مشکل را جمعآوری کنید، اشکالزدا را با استفاده از آیتم منو Debug > Detach در Xcode یا با صدور دستور detach در کنسول اشکالزدایی، جدا کنید. این به برنامه اجازه می دهد تا خرابی را تمام کند و به سیستم عامل اجازه می دهد گزارش خرابی را تولید کند. برای نحوه جمعآوری فایل گزارش خرابی، مکانیابی گزارشهای خرابی و گزارشهای حافظه در دستگاه را ببینید.
https://mobile-iphone.ir/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%e2%80%8c%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%e2%80%8c%d8%a2%d9%be/