نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

 برطرف نمودن مشکل Face ID آیفون ایکس

FACE ID یکی از قابلیت های نسبتا جدید در موبایلهای اپل می باشد، FACE ID  تکنولوژی منحصر به فرد اپل بوده، که همانطور که  از اسم این قابلیت نمایان می باشد، برای تشخیص چهره بوده که شرکت اپل هنگام معرفی آیفون ایکس، این قابلیت را جایگزین تاچ آیدی (Touch ID)  کرد، تاچ آیدی همان ویژگی وابسته به دکمه Home آیفون های قدیمی تر می باشد، که اسکن انگشت و آنلاک نمایشگر برعهده او می باشد.

کارایی قابلیت Face ID بی نظیر و سریع بوده، که گاهی اختلالاتی در آیفون ایکس ممکن است، رخ دهد، که از کارکرد صحیح فیس آیدی جلوگیری کند، عدم تشخیص چهره کاربر و وجود مشکل، یکی از مشکلات رایج در استفاده از فیس آیدی می باشد، که می تواند بسیار دردسرساز باشد، خوشبختانه حل مشکل Face ID آیفون ایکس، نیازمند تعمیرات تخصصی نبوده و گاهی با راهکارهای ساده ای رفع خواهد شد.

در ادامه مطلب به معرفی این راهکارهای ساده رفع مشکل  Face IDمی پردازیم:

  • راهکارهای برطرف کننده مشکل Face ID آیفون ایکس

همان طور که ذکر شد، برطرف نمودن مشکل Face ID آیفون ایکس، ممکن است بر اساس انجام راهکارهای ساده ای انجام شود، در صورتی که راهکارهای این مطلب، در رفع مشکل موثر واقع نشد و مشکل باقی ماند، می توانید رجوع کنید به نمایندگی رسمی اپل و از  کارشناسان مجرب این نمایندگی با اجرای انجام مراحل، به عیب یابی تخصصی کلیه تداخلات مرتبط با فیس آیدی Face ID در مدت زمان کوتاهی خواهند پرداخت.

  • سنسورهای جلویی آیفون را پاکسازی کنید

برای حل مشکل Face ID آیفون ایکس، پیش از انجام هر کاری ابتدا به خوبی با یک دستمال بدون پرز، سنسورهای جلویی آیفون و درزهای محل نصب آن ها را تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   General در موبایل آیفون

یک لنز اختصاصی تحت عنوان TrueDepth در بین سنسورهای جلویی آیفون ایکس، در نظر گرفته شده است، که فرآیند آنلاک کردن گوشی را با تشخیص جزییات خاص چهره کاربر اجرا نموده و احتمال اینکه این بخش از آیفون، کارکرد اصلی خود را بر اثر آلودگی از دست داده و عملکرد آن ضعیف می باشد، بالا می باشد، در نتیجه همیشه به تمیز کردن سنسورهای جلویی گوشی خود بپردازید.

  • قابلیت فیس آیدی Face ID را خاموش و روشن کنید

رفع مشکل Face ID آیفون ایکس، نیز مانند دیگر مشکلات سطحی گوشی های هوشمند، مانند عدم اتصال وای فای یا بلوتوث تنها با یک روش ساده و با یک خاموش و روشن کردن امکان پذیر می باشد، بنابراین در منوی Settings وارد شده و به انتخاب گزینه Face ID & Passcode  پرداخته، بعد پسورد آیفون مورد نظر را وارد ساخته و به غیر فعالسازی اسلایدر گزینه های مرتبط با فیس آیدی بپردازید.

بهتر است گزینه Other Apps   را کلیک نموده و به غیر فعالسازی موارد موجود در اسلایدر بپردازید، در این مرحله باید آیفون را ری استارت نموده و به Setting  و Face ID & Passcode رجوع کرده و به فعالسازی تنظیمات مرتبط با فیس آیدی بپردازید، اگر اختلالات فیس آیدی هنوز ادامه دارد و برطرف نشده، می توانید راهکارهای بعدی را در نظر بگیرید.

  • برطرف نمودن مشکل Face ID آیفون ایکس با ریست فیس آیدی Face ID

برای برطرف نمودن مشکل Face ID آیفون ایکس می توانید، این قابلیت را یک دفعه ریست نموده و با چهره خود به تنظیم آن بپردازید، تقریبا در 80 درصد مواقع ریست Face ID به رفع مشکلات و باگ هایی که در عملکرد آن به وجود آمده‌اند، می پردازد که این کار را می توان به راحتی با استفاده از گزینه Reset Face ID انجام داد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض شاسی کامل iPhone XS

  • به روزرسانی سیستم عامل ios موبایل آیفون

آپدیت نبودن سیستم عامل ios آیفون، به وجود آورنده ایرادات نرم افزاری زیادی از جمله تداخلات فیس آیدی بوده، بنابراین، سعی کنید، تا به نصب به روزترین نسخه سیستم عامل قابل دریافت روی آیفون پرداخته، تا تداخلات مختلف نرم افزاری و باگ های گوناگون را نظاره گر نباشید.

  • برطرف نمودن مشکل Face ID آیفون ایکس توسط ریست تنظیمات موبایل

ریست تمامی تنظیمات موبایل آیفون، یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل Face ID آیفون ایکس، می باشد با انجام این کار به حذف تمامی تنظیمات شخصی خاصی که روی آیفون اعمال کرده‌اید، پرداخته و به حالت پیشفرض کارخانه باز خواهید گرداند، لازم به ذکر است که اعمال گزینه Reset All Settings  پاک شدن اطلاعاتی مانند عکس ها، فیلم ها، برنامه ها و غیره را در بر نخواهد داشت و می توانید آنها را در موبایل آیفون خود داشته باشید.

  • ریست فکتوری نمودن موبایل آیفون ایکس

اگر ریست تنظیمات اختلالات فیس آیدی (Face ID) را از بین نبرده، از فرآیند بازگشت به تنظیمات کارخانه موبایل، به عنوان آخرین راهکار برای برطرف نمودن مشکل Face ID آیفون ایکس، استفاده نمایید پیش از آنکه عمل ریست فکتوری آیفون را انجام دهید، از اطلاعات مهم داخل دستگاه بک آپ گرفته تا بتوانید، بعد از ریست نمودن از اطلاعات مهم خود نسخه ای داشته و از آن استفاده نمایید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =