نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

رفع 5 مشکل آیفون با DFU Mode و رفع عدم نمایش نام آیفون در Finder

یکی از روش ‌های تعمیر آیفون در مواقع بحرانی بهره بردن از DFU Mode  می باشد، که منظور  از آن Device Firmware Update  بوده که به اختصار DFU  گفته می شود که حالتی می باشد، که می‌توانید، به نصب تازه سیستم عامل iOS  یا iPadOS   روی دیوایس بپردازید.

بنابر این زمانی که سیستم عامل به درستی بوت نشده یا پس از اجرای آن مشکلات جدی وجود داشته باشد و قادر به استفاده از اپ‌ها نمی باشید.

یک راهکار اساسی استفاده از DFU می باشد.

در ادامه مطالب چند کاربرد مهم DFU Mode در آیفون و آیپد، آورده شده است.

توجه کنید که قبل از فعال سازی DFU Mode و نصب مجدد Firmware  توصیه می شود، تا سایر راه حل ‌ها مثل آپدیت نمودن سیستم عامل و اپلیکیشن‌ ها و همچنین حالت ریکاوری را تست نموده، چرا که با یک آپدیت ساده می توانید، مشکل گوشی یا تبلت تان را رفع نموده و به نصب مجدد نیازی نباشد.

در صورت داشتن بکاپ  بسیاری از امور ساده شده ولی همانطور که گفته شد، DFU آخرین راهکار می باشد، اگر آیفون یا آیپد شما در شرایطی به بوت سیستم عامل پرداخته و قادر به بکاپ از فایل‌ های خویش می باشید، حتماً این کار را انجام داده و بعد از DFU Mode  بهره ببرید.

بررسی موارد کاربردDFU Mode :

  • خرابی جدی آیفون: گاهی اوقات مشکلاتی در iOS می باشد که کاربر به ستوه آمده و استفاده از iPhone  غیر ممکن می باشد، آپدیت سیستم عامل یا اپلیکیشن ‌ها و حذف کردن اپی که مشکلات جدی را پدید آورده، باید سیستم عامل دارای عملکرد نسبتاً عادی باشد.
  • اما همیشه این طور نمی باشد، هر زمان که آیفون پس از خاموش و روشن شدن روی لوگو گیر کرد، یا به کلی صفحه سیاه شد، استفاده از DFU توصیه می شود و باید به نصب همه ‌چیز از نو بپردازید. اگر مشکل سخت ‌افزاری باشد، به احتمال قوی به رفع مشکل منجر خواهد شد.
  • بوت لوپ (تکرار بوت): مشکل دیگر Boot Loop  به زبان فارسی تکرار بوت می باشد، به عبارت دیگر زمانی که آیفون روشن می‌شود، لوگوی اپل  ظاهر خواهد ‌شد، ولی اتفاقی نحواهد افتاد، یا پس از لحظاتی لوگو ناپدید شده و دوباره ظاهر خواهد شد. در این حالت یک راهکار موثر فلش زدن Firmware به کمک DFU Mode می باشد.
  • خرابی Firmware: برای برطرف نمودن مشکل اپلیکیشن‌های معیوب از حالت ریکاوری استفاده نمایید، اما اگر به دلیلی سیستم عامل معیوب شده، باید برای تعمیر آن از DFU Mode استفاده نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   جلوگیری از خرابی آبخوردگی آیفون

بنابراین با وجود پیامی شبیه your iPhone firmware is corrupt روی صفحه به خرابی Firmware اشاره کرده و باید از DFU Mode استفاده نمایید.

توجه کنید که خرابی Firmware امکان دارد، در حدی باشد که سیستم عامل اجرا شده ولی مشکلاتی در آن وجود داشته باشد، مثلا به دلیل ناقص و معیوب بودن Firmware می تواند، باعث افت سرعت گوشی و عدم اتصال صحیح و راحت به Wi-Fi شود که رفع آن با آپدیت سیستم عامل و یا با استفاده از DFU Mode می باشد.

  • اشکال در به روز رسانی نرم ‌افزاری: گاهی اوقات خاموشی ناگهان iPhone در اواسط آپدیت نرم‌افزاری به دلیلی چون خالی شدن شارژ باتری می باشد. این اتفاق گاهی باعث به وجود آمدن مشکلات عجیب و جدی می شود.

بنابر این توصیه می‌شود که قبل از آپدیت نرم ‌افزاری، همیشه شارژ باتری را به حد بالایی  رسانده و بعد اقدام نمایید، بعد به اتصال شارژر و کابل شارژ بپردازید، در صورتی که، آپدیتی ناموفق بود، بازگشت به نسخه قبلی امکان ‌پذیر نبوده و در نتیجه سیستم عامل امکان دارد معیوب و ناقص باشد. در این صورت برای نصب مجدد آن باید از DFU Mode استفاده نمایید.

  • ایرادات به ظاهر سخت‌ افزاری: حتی از نگاه تعمیرکاران متخصص، بعضی مشکلات آیفون سخت‌افزاری بوده و باید گوشی باز شده و بررسی شود، اما با نصب مجدد سیستم عامل ممکن است به رفع مشکل پرداخته که این موارد به سخت ‌افزار و هم به سیستم عامل ارتباط دارد.

باید این موارد را مد نظر داشته باشید:

  • عمر پایین و غیرطبیعی باتری
  • عمل ننمودن دکمه‌ ها
  • صفحه نمایش که خالی بوده و کاملاً سفید یا کاملاً مشکی می باشد.
  • لمس صفحه دارای عملکرد عجیب و غیرطبیعی می باشد.
این مطلب را از دست ندهید   چگونه فضای آیفون خود را آزاد کنیم؟

رفع عدم نمایش نام آیفون در ستون کناری  Finder

در نسخه‌ جدیدmacOS  نرم‌ افزار آیتونز وجود نداشته و برای بکاپ گیری از فایل‌های آیفون باید از Finder  استفاده نموده، که Finder اپلیکیشنی پیشفرض برای مدیریت فایل و فولدرها در مک‌بوک و آی‌مک بوده که امکان دارد، با اتصال آیفون نام دیوایس در ستون کناری فایندر آورده نشود، که این مشکل به سادگی برطرف خواهد شد.

در ادامه مطلب چند روش ساده برای رفع مشکل عدم نمایش نام آیفون در ستون کناری Finder آورده شده، بخشی از امور مثل بکاپ گیری و همگام‌ سازی نیز توسط اپلیکیشن مدیریت فایل یعنی همان Finder  اپل انجام شده، که در حالت عادی اگر دیوایس را متصل به MacBook  یا iMac  نمایید، نام آن در ستون کناری دیده شده و می‌توانید روی آن کلیک نموده و به انجام کارهای مورد نظر بپردازید.

 در صورتی که نام وسایل در ستون کناری دیده نشود، چند راهکار در ادامه آورده شده است:

  • تنظیمات نمایش وسایل در Finder

اولین راهکار بررسی تنظیمات نمایش گزینه‌ها در ستون کناری می باشد، برای بررسی تنظیمات اپلیکیشن Finder به اجرای آن پرداخته و بعد در منوی بالای صفحه بر روی Finder  و گزینه‌ Preferences  ضربه بزنید، در پنجره‌ باز شده روی تب Sidebar  ضربه زده در این تب و بخش Location به زدن تیک گزینه ‌های CDs, DVDs, and iOS Devices  بپردازید.

 به این ترتیب در ستون کناری فعال بودن نمایش وسایلی با سیستم عامل iOS‌  را خواهید داشت.

  • از کابل سالم استفاده نموده و به بررسی اتصالات بپردازید

علت دوم برای عدم نمایش آیفون در ستون کناری Finder اساساً متصل نبودن گوشی یا تبلت به مک بوده، که امکان دارد، علت آن از کابل ارتباطی خراب شده و یا خم شده یا زیاد کشیده شده، یا زدگی و پارگی سیم‌ ها رخ داده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی شماره های پاک شده

از طرف دیگر پورت USB C  یا لایتنینگ امکان دارد تا به دلیل گرد و غبار و چربی به درستی به سوکت اتصال پیدا نکند، که در این صورت باید به تمییز کردن پورت با مقدار کمی الکل یا تینر فوری و قلموی نرم بپردازید، دقت کنید تا مایع تمیزکننده زیاد نبوده و نفوذ آن به داخل گوشی یا تبلت اتفاف نیفتد.

  • دسترسی را در آیفون مجاز نمایید

پس از اولین اتصال یک گوشی یا تبلت جدید به مک، نمایش پیامی در مورد دسترسی به حافظه روی آن خواهید دید. اگر تایید این پیغام با تپ روی Allow  یا Trust  انجام ندهید، طبعاً  قادر به بکاپ گرفتن از فایل‌ های موجود روی حافظه‌ آیفون نبوده و همچنین نمی توانید، فایل ‌هایی را از مک به آن منتقل نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =