نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آموزش بلاک کردن شماره تماس در آیفون

شاید بنا به دلایل خاصی تمایل داشته باشید که شماره یا شماره‌های مشخصی را در آیفون خود بلاک کنید. بلاک کردن شماره افراد به این معناست که دیگر تماسی از جانب آن‌ها دریافت نخواهید کرد و شماره مورد نظر قادر به ایجاد مزاحمت برایتان نخواهد بود. خوشبختانه اپل در سیستم عامل آی او اس 7 قابلیت بلاک کردن شماره تماس را به طور پیش فرض ارائه کرد و این قابلیت در نسخه‌های بعدی یعنی آی او اس 8، آی او اس 9 و آی او اس 10 اپل به شکل مشابه ارائه شده است. بنابراین اگر آیفونتان از سیستم عامل آی او اس 7 یا بالاتر بهره می‌برد، به راحتی می‌توانید نسبت به بلاک کردن شماره تماس اقدام کنید.

اما آیفون‌هایی که از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل آی او اس نظیر 6 بهره می‌برند، باید با استفاده از روش‌های خاصی نسبت به انجام این عمل و بلاک کردن شماره تماس اقدام کنند. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه بلاک کردن شماره تماس در آیفون‌های اپل بپردازیم. در جریان این مقاله به نحوه بلاک کردن شماره تماس در نسخه‌های مختلف سیستم عامل آی او اس اشاره می‌شود. همچنین نحوه آنبلاک کردن شماره‌های بلاک شده را هم به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

آموزش بلاک کردن شماره در آی او اس 7 و نسخه‌های بالاتر

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، اپل در آی او اس 7 قابلیت بلاک کردن شماره تماس را به طور پیش فرض ارائه کرده و این قابلیت در نسخه‌های بعدی سیستم عامل آی او اس هم به شکل مشابه قابل استفاده است. تصور کنید که فرد ناشناسی با شما تماس گرفته و شماره وی در لیست تماس‌های دستگاه قابل مشاهده است. به منظور بلاک کردن این شماره تحت در آیفون‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس 7 و نسخه‌های بالاتر آن کافیست که مراحل زیر طی کنید:

این مطلب را از دست ندهید   آموزش برورز رسانی iphone

ابتدا وارد بخش “تماس‌های اخیر” دستگاه خود شوید. بدین منظور کافیست که برنامه Phone دستگاه را اجرا کرده و به تب با عنوان Recent مراجعه نمایید. در این بخش شماره مورد نظر را مانند تصویر فوق مشاهده خواهید کرد. در کنار شماره‌های موجود در این بخش یک آیکون دایره‌ای با حرف “i” وجود دارد. این آیکون را لمس کنید.

با لمس این آیکون لیستی از گزینه‌های مختلف نمایان می‌شود. در این لیست به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Block this Caller را انتخاب کنید. با انجام این عمل شماره تماس مورد نظر در آیفونتان بلاک می‌شود. در این روش هنگامی که مخاطب بلاک شده با شما تماس بگیرد، صدای بوق دستگاه را برای یک بار شنیده و سپس به بخش پیام‌های صوتی منتقل می‌شود. وی می‌توانید برای شما پیام صوتی ارسال کند اما شما به ازای دریافت پیام صوتی وی هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. همچنین پیغام صوتی وی در پوشه اختصاصی با عنوان Blocked Folder ذخیره می‌شود.

اما روش دیگری هم به منظور بلاک کردن شماره تماس در سیستم عامل آی او اس 7 و نسخه‌های بالاتر آن وجود دارد. در این روش شما می‌توانید شماره خاصی را به طور دستی به لیست بلاک شده‌های دستگاه اضافه کنید یا یکی از مخاطبین خود را به این لیست منتقل نمایید. برای انجام این عمل کافیست که به صورت زیر عمل کنید.

وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شده و سپس گزینه Phone را انتخاب کنید. در لیست موجود به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Blocked را انتخاب کنید. با ورود به این بخش لیستی از شماره تماس‌های بلاک شده دستگاهتان ارائه می‌شود. در این بخش گزینه‌ای با عنوان Add New وجود دارد. این گزینه را انتخاب کنید. حال می‌توانید به طور دستی یک شماره را به لیست بلاک شده‌های آیفونتان اضافه کرده و یا یک مخاطب ذخیره شده در حافظه دستگاه را به این لیست اضافه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   قطع اینترنت توسط Control Center 

چگونه شماره‌های بلاک شده را آنبلاک کنیم؟

حال تصور کنید که بنا به دلایل خاصی تمایل دارید که شماره‌ای را از لیست بلاک شده‌های دستگاه حذف نموده یا اصطلاحا آنبلاک کنید. انجام این عمل در آیفون‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس 7، آی او اس 8، آی او اس 9 و آی او اس 10 به راحتی و با طی کردن مراحل مشابهی قابل انجام است. به منظور انجام این عمل کافیست که موارد زیر را انجام دهید.

وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شده و سپس گزینه Phone را انتخاب کنید. در لیست موجود به سمت پایین حرکت کرده و گزینه Blocked را انتخاب کنید. با ورود به این بخش لیستی از شماره تماس‌های بلاک شده دستگاهتان ارائه می‌شود. در کنار هر یک از شماره‌های موجود یک آیکون قرمز رنگ با عنوان Unblock وجود دارد. با انتخاب این آیکون می‌توانید شماره مورد نظر را از لیست بلاک شده‌های دستگاه خارج کرده یا اصطلاحا آن را آنبلاک نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =