نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آموزش ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل CSV و XLS

پیش از هر چیز باید در رابطه با دو پسوند CSV و XLS توضیحاتی ارائه کنیم. به فایل‌هایی که دارای پسوند CSV باشند فایل CSV و به فایل‌هایی که دارای پسوند XLS هستند، فایل XLS می‌گوییم. عبارت CSV مخفف عبارت “Comma-Separated Value” به معنای “مقادیر جدا شده با کاما” است.

سی‌اس‌وی یا همان CSV در واقع فرمتی از فایل‌های کامپیوتری است که برای ذخیره‌سازی پرونده‌های متنی استفاده می‌شود. در این نوع فایل‌ها مقادیر مختلف ذخیره شده با استفاده از کاما از یکدیگر جدا می‌شوند.

فایل‌های CVS در برنامه‌های اسپرید‌شیت (Spreadsheet) نظیر مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) یا اپل نامبرز (Apple Numbers) قابل اجراست. به طور کلی فرمت CSV یکی از رایج‌ترین فرمت‌های موجود به منظور ذخیره پرونده‌های متنی محسوب می‌شود.

در سمت مقابل فرمت XLS فرمت اختصاصی برنامه پرطرفدار مایکروسافت اکسل است. این فایل‌ها هم پرونده‌های متنی هستند که در برنامه اکسل قابل نمایش خواهند بود. به دلیل علاقه بسیار زیاد ما ایرانی‌ها به سیستم عامل ویندوز، استفاده از فرمت XLS به منظور ذخیره‌سازی پرونده‌های متنی به مراتب متداول شده است.

شما می‌توانید لیست مخاطبین آیفون خود را در قالب یک فایل CSV یا XLS ذخیره کنید و بدین صورت لیست مخاطبین دستگاه را در برنامه‌هایی همچون اکسل مشاهده نمایید. بدین منظور باید با استفاده از روش خاصی نسبت به خروجی گرفتن از لیست مخاطبین آیفونتان اقدام کنید. هدف ما در این مقاله آموزش نحوه ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل CSV و XLS است.

مراحل ذخیره مخاطبین در قالب فایل

در این بخش به آموزش نحوه ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل CSV می‌پردازیم. بدین منظور باید از اکانت آیکلود خود استفاده کنید. بنابراین برای ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل CSV باید حتما اکانت آیکلودتان در آیفون مورد نظر فعال باشد و از لیست مخاطبین دستگاه فایل بک آپی تهیه شده باشد. به منظور خروجی گرفتن از لیست مخاطبین آیفون در قالب فایل CSV مراحل زیر را طی کنید:

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ورود به حالت DFU

ابتدا به سایت آیکلود (iCloud.com) مراجعه کنید و مشخصات اپل آیدی (Apple ID) خود را وارد نمایید.

به بخش مخاطبین یا همان Contacts مراجعه کنید.

کمی صبر کنید تا بارگذاری مورد نیاز انجام شود. سپس بر روی آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت چپ و پایین صفحه کلیک کنید.

در منوی ایجاد شده گزینه Select All را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، کل لیست مخاطبین آیفونی که در اپل آیدی مشابه در آن فعال باشد انتخاب می‌شود. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید نسبت به انتخاب دستی مخاطبین مد نظرتان وارد عمل شوید و تنها آن دسته از مخاطبینی را انتخاب کنید که تمایل دارید در فایل خروجی CSV ذخیره شده باشند.

پس از انتخاب مخاطبین مد نظر باید بر روی گزینه Export vCard کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه Export vCard یک فایل با فرمت VCF در پوشه Downloads کامپیوترتان ذخیره می‌شود.

حال در مرورگر خود بر روی این قسمت کلیک کنید تا به صفحه سایت مد نظرمان منتقل شوید. در بخشی که با عنوان vCard File نمایش داده شده، گزینه‌ای با عنوان Open File وجود دارد. بر روی این گزینه کلیک کنید و فایل vCard مربوط به آیفون خود که در پوشه Downloads ذخیره شده بود را انتخاب نمایید. برای گزینه Format حالت CVS را انتخاب کنید. گزینه سمت راست آن را در حالت Comma قرار دهید و تیک گزینه Add Header Line را بزنید. برای گزینه Encoding آپشن Unicode (UFT-8) را انتخاب کنید. تنظیمات گزینه Filter و Modifications را تغییر ندهید.

پس از انجام مراحل فوق بر روی گزینه Export کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   قطع اینترنت توسط Control Center 

مشاهده خواهید کرد که یک فایل با پسوند CSV در پوشه دانلودها یا همان Downloads کامپیوترتان ذخیره می‌شود.

می‌توانید این فایل را با استفاده از برنامه‌های مختلفی نظیر اپل نامبرز یا مایکروسافت اکسل اجرا کنید. بنابراین بدین صورت فرآیند ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل CSV به پایان رسیده است. در صورتی که نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

اما در این بخش قصد داریم که به آموزش نحوه ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل XLS یا به بیان دیگر خروجی گرفتن از لیست مخاطبین آیفون در قالب یک فایل XLS سازگار با برنامه اکسل مایکروسافت بپردازیدم. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

در قدم نخست باید نسبت به دانلود برنامه SA Contacts Lite اقدام کنید و این برنامه را در آیفون یا آیپدی که قصد دارید از لیست مخاطبین آن فایل XLS تهیه شود، نصب نمایید.

پس از دانلود و نصب برنامه SA Contacts Lite در آیفون یا آیپد مد نظرتان، آن را اجرا کنید. در پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه OK را لمس کنید تا برنامه بتواند به لیست مخاطبین دستگاهتان دسترسی داشته باشد. سپس باید گزینه Start را لمس کنید. در صفحه بعد هم مانند عکس فوق باید آیکون با عنوان More را لمس نمایید.

حال باید در لیست ارائه شده سرویس مد نظرتان را جهت ذخیره خروجی انتخاب کنید. ما در این مثال از سرویس دراپ‌باکس (DropBox) استفاده می‌کنیم. پس از انتخاب سرویس مناسب مورد نظرتان باید گزینه Continue را لمس کنید. کمی منتظر بمانید تا پروسه ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل XLS به پایان برسد. به محض نمایان شدن پنجره پاپ آپی که در عکس بالا و سمت راست می‌بینید، پروسه نامبرده شده به اتمام رسیده است. بنابراین گزینه OK را لمس کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر گوشی اپل iPhone 8 Plus

حال با استفاده از کامپیوتر خود به صفحه سرویسی مراجعه کنید که به منظور ذخیره مخاطبین آیفون در قالب فایل XLS از آن سرویس استفاده کرده بودید. در این مقال سرویس مورد استفاده ما دراپ‌باکس بوده است. سپس فایل XLS موجود در آن را دانلود کنید.

حال می‌توانید به راحتی و با استفاده از برنامه اکسل مایکروسافت نسبت به اجرای فایل XLS ذخیره شده وارد عمل شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 10 =