نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

روش‌های موثر در بهینه‌سازی حافظه داخلی آیفون‌ها و آیپدها

البته نباید فراموش کرد که آیفون‌های اپل با ظرفیت‌ حافظه داخلی بیشتر نظیر 64 یا 128 گیگابایتی هم موجود هستند، اما متاسفانه اگر قصد خرید نسخه‌های با ظرفیت بیشتر نظیر 128 گیگابایتی این محصولات را داشته باشید مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگینی می‌شوید. این موضوع سبب شده که اغلب کاربران به منظور پرداخت هزینه کمتر نسبت به خرید نسخه‌های کم ظرفیت‌تر (نظیر 16 گیگابایتی) آیفون‌های اپل اقدام کنند. بنابراین کاملا طبیعی است که مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در این دستگاه‌ها به شکل محسوس‌تر مشاهده شود.

عکس‌ها و ویدئویی یا به طور کلی فایل‌های تصویری از جمله فایل‌هایی هستند که عموما حجم بسیار بالایی دارند. بنابراین حذف این فایل‌ها می‌تواند کمک به سزایی در افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه کند. در این بین بهترین اقدامی که می‌توانید انجام دهید، انتقال این فایل‌ها از دستگاه آی او اسی به دستگاه دیگر نظیر یک کامپیوتر است. از قابلیت ” Photo Stream” را در آیفون یا آیپدتان فعال کرده باشید، احتمالا هم اکنون نسخه‌ای از تمامی فایل‌های تصویری و ویدئویی شما در کامپیوتر یا مک‌بوک‌تان ذخیره شده است.

قابلیت “Photo Stream” عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به 30 روز گذشته را ذخیره می‌کند و ماکسیمم تعداد فایلی که می‌توانید ذخیره کند 1000 فایل است. کاربرانی که از مک‌بوک‌های اپل استفاده می‌کنند به سادگی می‌توانند آیفون خود را به مک‌بوک متصل کرده و به بخش “Photos” مراجعه کنند. سپس می‌توانند دستگاه مورد نظرشان را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه “Import” فایل‌های مورد نظر را در حافظ مک‌بوک کپی نمایند. کاربران سیستم عامل ویندوزی و کامپیوترهای ویندوزی باید به شیوه دیگری این عمل را انجام دهند. اگر از کاربران ویندوزی هستید، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بازیابی اطلاعات گوشی آیفون

پس از آن که عکس‌ها و ویدئوهای مورد نظرتان را به حافظه کامپیوتر یا مک‌بوک خود منتقل کردید، می‌توانید آن‌ها را از حافظه داخلی آیفونتان حذف نمایید و بدین صورت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتری را در آن ایجاد کنید. این عمل به واقع در افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آیفون‌ها مؤثر واقع می‌شود. اگر از افراد علاقمند به ضبط ویدئو و عکسبرداری هستید، سعی کنید که این عمل را در بازه‌های زمانی کوتاهی انجام دهید و همواره حافظه داخلی آیفونتان را بهینه‌سازی نمایید.

قابلیت iCloud Photo Library و سایر موارد مرتبط با سرویس iCloud

استفاده از قابلیت iCloud Photo Library یکی از بهترین روش‌های افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در آیفون‌ها و آیپدهای اپل محسوب می‌شود. این قابلیت حتی در مک‌بوک‌های اپل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا نسخه‌ای بهینه‌ شده (با رزولوشن پایین‌تر) از فایل‌های تصویری خود را در دستگاه ذخیره کرده و نسخه اصلی آن‌ها را در سرویس ذخیره‌سازی ابری به همراه داشته باشید. در این شرایط هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید از طریق سرویس iCloud به نسخه اصلی تمامی فایل‌های تصویری مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

این قابلیت به واقع کاربردی خواهد بود اما از آنجایی که سرویس iCloud دارای حجم رایگان محدودی است احتمالا مجبور می‌شوید که برای ذخیره‌سازی تمامی فایل‌های تصویری مورد نظر، اشتراک حجمی سرویس iCloud را خریداری کنید. هنگامی که این عمل را انجام داده و در سرویس iCloud ثبت نام کردید وارد بخش Settings و سپس Photo & Camera دستگاه خود شوید و قابلیت iCloud Photo Library را فعال کنید. در بخش زیر می‌توانید تعرفه‌های سرویس iCloud را مشاهده کنید. این سرویس تنها حجم رایگانی برابر با 5 گیگابایتی را در ابتدای کار خدمتتان ارائه می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات کاربران گوشی آیفون

اما اگر از این قابلیت خوشتان آمده و در عین حال تمایلی نسبت به پرداخت هزینه برای خرید اشتراک از سرویس iCloud ندارید، می‌توانید از یک اپلیکیشن منحصر به فرد با نام اختصاصی IceCream استفاده کنید. این اپلیکیشن رایگان می‌تواند جایگزینی برای سرویس iCloud دستگاهتان شود. با استفاده از این اپلیکیشن، نسخه‌ اصلی فایل‌های تصویری شما به سرورهای آن ارسال شده در آنجا ذخیره می‌شوند و دستگاه شما تنها نسخه‌ای بهینه شده از این فایل‌ها را به همراه خواهد داشت. تنها مشکل موجود در اینجاست که اپلیکیشن IceCream فعلا سرویس‌دهی رایگان دارد و ممکن است که در آینده به طور ناگهانی سرویس‌های خود را ملزم به پرداخت هزینه کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 1 =