نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آموزش ردیابی گوشی گم شده

 ردیابی گوشی / پیدا کردن گوشی گم شده، برای کسی که گوشی خود را گم کرده است یا گوشی اش را به سرقت برده اند، چیزی شبیه معجزه است. در بهترین حالت، ممکن است گوشی خود را در خانه، ماشین یا محل کار خود جا گذاشته باشید، در غیر این صورت، برای پیدا کردن آن، باید دست به دامن روش های یافتن گوشی موبایل گم شده شوید. البته شرط استفاده از این روش های پیدا کردن گوشی گم شده، این است که از قبل، برای مواقع اضطراری، برخی از برنامه های گوشی اندروید یا اپل خود را فعال کرده باشید.

نحوه پیدا کردن گوشی گم شده

وجود شماره مخاطبان و افرادی که با آنها ارتباط دارید، اطلاعات شخصی دیگری مانند عکس ها و فیلم های شخصی و اسناد و فایل های دیگر، مواردی هستند که باعث می شوند در صورت گم کردن گوشی یا سرقت آن، به هر روشی برای پیدا کردن گوشی گم شده خود متوسل شوید.

خبر خوب این است که گوشی تلفن همراه، برنامه هایی دارد که به شما کمک می کنند، اما این برنامه ها را باید قبل از هر اتفاقی، راه اندازی کنید. استفاده از گوگل، ردیابی گوشی آیفون، ردیابی گوشی سامسونگ، ردیابی گوشی شیائومی، کد همراه اول برای ردیابی گوشی، کد ایرانسل برای ردیابی موبایل، ردیابی گوشی با استفاده از GPS، استفاده از رجیستری و سامانه همیاب، از جمله روش های یافتن گوشی موبایل گم شده هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

پیدا کردن گوشی گم شده، برای کسی که گوشی خود را گم کرده است یا گوشی اش را به سرقت برده اند، چیزی شبیه معجزه است.

استفاده از گوگل برای پیدا کردن گوشی گمشده

استفاده از قابلیتFind My Device  گوگل، یکی از بهترین روش های پیدا کردن گوشی گم شده است. برای استفاده از این ویژگی، باید حساب کاربری گوگل یا Gmail داشته باشید و اکانت خود را با گوشی موبایل تان یکپارچه سازی یا Sync کنید. اینترنت تلفن همراه خود را روشن کنید و مکان یاب یا  GPSرا فعال کنید.

دقت کنید که ردیابی گوشی با ابزار گوگل، تنها برای گوشی های موبایل‌ روشن امکان‌ پذیر است. بنابراین، اگر تلفن همراه خود را پیدا نمی کنید و در صورت تماس گرفتن، با پیام خاموش بودن مواجه می شوید، نمی توانید از این سرویس گوگل استفاده کنید.

اگر هنوز ویژگی Find My Device  را در گوشی خود فعال نکرده اید، می توانید با رفتن به بخش تنظیمات یا Setting گوشی، وارد قسمت کاربران و حساب‌ها شوید. سپس روی گزینه اضافه کردن حساب یا Add Account + بزنید و اطلاعات gmail خود را وارد کنید. منتظر بمانید تا همگام سازی به پایان برسد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تغییر امضای ایمیل در آیفون در 3 مرحله ساده

 ردیابی گوشی

برای فعالسازی Find My Device ، در قسمت تنظیمات موبایل و در بخش امنیت و حریم خصوصی، گزینه دستگاهم را پیدا کن یا همان Find My Device را روشن کنید. به این صورت، شما این قابلیت را در تلفن همراه خود فعال کرده‌اید. بنابراین، در شرایط اضطراری، می توانید با استفاده از گوگل، برای پیدا کردن گوشی گم شده خود اقدام کنید.

پیدا کردن گوشی آیفون گم شده

اگر گوشی آیفون دارید، خوب است بدانید که اپل از سرویس Find My iPhone  برای یافتن گوشی های خود استفاده می‌کند. برای استفاده از این قابلیت اپل برای پیدا کردن گوشی گم شده، باید اینترنت و این سرویس اپل، فعال باشند.

برای فعال کردن قابلیت Find My iPhone، ابتدا به قسمت تنظیمات یا Settings بروید. گزینه iCloud را انتخاب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات حساب اپل یا Apple ID خود، سرویس Find My iPhone را روشن کنید. سپس آیتمLocation Services  را برای اطلاع از مکان دقیق دستگاه، فعال کنید. برای این کار، پس از رفتن به تنظیمات و ورود به بخش حریم خصوصی یا Privacy، سرویس ‌های مکان را فعال کنید.

به این صورت، اگر گوشی آیفون شما گم شد، برای پیدا کردن گوشی گم شده خود، می‌توانید از طریق سایت icloud.com اطلاعات حساب کاربری اپل یا همان اپل آیدی خود را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید. سپس روی Find My iPhone  کلیک کنید و با انتخاب گزینه  All Devices، می توانید همه دستگاه‌ های متصل به اپل آیدی خود را مشاهده کنید.

 ردیابی گوشی

بعد از انتخاب موبایل سرقتی، به صفحه اطلاعات دستگاه و مکان دقیق دستگاه دسترسی پیدا خواهید کرد. می‌توانید از این صفحه، صدایی از موبایل پخش کنید یا با انتخاب حالتLost Mode ، آن را قفل کنید. همچنین، اگر از ردیابی گوشی خود ناامید شده‌اید، بر روی گزینه Erase iPhone کلیک کنید تا اطلاعات موجود در دستگاه حذف شوند.

اگر آیفون شما به اینترنت دسترسی نداشته باشد، اقدامات انجام شده پس از آنلاین شدن موبایل اتفاق می‌افتد. اگر Find My iPhone  گوشی شما فعال نبود، فورا رمز عبور آیکلود و همه شبکه‌ های اجتماعی خود را عوض کنید و اطلاعات دستگاه را پاک کنید.

ردیابی و پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده

کاربران گوشی های سامسونگ، برای پیدا کردن گوشی گمشده خود، به جز استفاده از ویژگی ردیابی گوشی گوگل، می توانند از آیتم یافتن تلفن من یا Find My Mobile هم بهره ‌مند شوند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با امکانات فوق العاده iOS

برای استفاده از این ویژگی، باید ابتدا حساب کاربری سامسونگ فعال داشته باشید و اجازه دسترسی گوگل به مکان را بدهید. برای فعال کردن این قابلیت، ابتدا وارد تنظیمات یا   Settings  شوید. گزینه Biometrics and Security  را انتخاب کنید. در بخش امنیت یا   Security ، گزینه تلفن من Find My Mobile را بزنید. یافتن تلفن را فعال کنید.

با توجه به مدل موبایل سامسونگ خود و نسخه سیستم‌ عامل آن، می‌توانید به مکان حدودی و مسیر دسترسی به دستگاه را بیابید. همچنین با روشن کردن گزینه ارسال آخرین مکان در قسمت تنظیمات، آخرین مکان شناخته شده دستگاه را مشاهده می کنید تا برای پیدا کردن گوشی گم شده خود اقدام کنید.

می‌توانید صفحه، دکمه روشن و خاموش و اپلیکیشن پرداخت سامسونگ را قفل کنید تا کسی نتواند به اطلاعات دستگاه شما دسترسی داشته باشد. همچنین با انتخاب گزینه به صدا در آمدن موبایل، گوشی شما به مدت یک دقیقه و با بلندترین صدای ممکن آهنگ پخش می‌کند. اگر اطلاعات مهمی در گوشی خود دارید و می خواهید هر جور شده به آنها دست پیدا کنید،  می‌توانید از  آنها، نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید.

پیدا کردن گوشی شیائومی گمشده

برای پیدا کردن گوشی گم شده شیائومی خود، باید پیش از گم شدن گوشی، گزینه Find Device یا پیدا کردن دستگاه را فعال کرده باشید. برای این کار، باید از قسمت تنظیمات، وارد بخش حساب‌ها Accounts  شوید.

گزینه Mi Account را انتخاب کنید. از بخش Services، وارد Mi Cloud شوید و سپس از این قسمت، گزینه Find Device را فعال کنید. بعد از این مرحله، شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل، کنترل موبایل شیائومی خود را از طریق سایت i.mi.com به دست بگیرید.

کد همراه اول برای پیدا کردن گوشی گمشده

اگر از مشترکان همراه اول هستید، می توانید شماره سریال گوشی را که روی کارتن آن درج شده است، از طریق خط همراه اول ارسال کنید تا روند پیدا کردن گوشی شما آغاز شود. برای این کار، عدد 2141 را به شماره 111 ارسال کنید. همراه اول به مدت 10 روز به جستجو ادامه می دهد و اگر موفقیتی به دست آورد، نتیجه را به شما اطلاع می دهد.

پیدا کردن گوشی گم شده با کد ایرانسل

اگر از مشترکین ایرانسل هستید، باید خط خود را مسدود کنید و 5 روز منتظر بمانید. برای مسدود کردن سیم کارت، می توانید از نسخه وب ایرانسل من استفاده کنید یا با شماره‌تلفن‌ های 700 و 7033  از خط ایرانسل  یا 09377000000 و 09377033000  از سایر خطوط تماس بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات کاربران گوشی آیفون

سپس با استفاده از یک خط ایرانسلی دیگر، کد # ۶۱۰۱* را شماره‌گیری کنید. در این مرحله، شماره سریال 15 رقمی کد IMEI گوشی دزدیده شده را که روی جعبه دستگاه نوشته شده است، وارد کنید. اگر کد دستگاه مفقودی با موفقیت ثبت شود، پیامک تایید دریافت می کنید و بعد از 48 ساعت، پیامکی به همراه نتیجه ردیابی گوشی برای شما ارسال می‌شود.

درصورت مثبت بودن نتیجه، می‌تونید از طریق مراجع قضایی برای ردیابی و پیدا کردن گوشی گم شده گوشی خود، اقدام کنید.

استفاده از GPS برای پیدا کردن گوشی گمشده

یکی دیگر از روش های یافتن گوشی موبایل گم شده، استفاده از GPS است. به این صورت که ابتدا باید نرم ‌افزار GPS SMS Phone Finder را بر روی گوشی خود نصب کنید و از خط دیگری، عبارت locate me YOUR_KEY را به خط خود بفرستید.

عبارت YOUR_KEY در واقع رمز شماست که با اجرای اپلیکیشن باید آن را تعیین کنید. در این صورت اطلاعات مکان فعلی گوشی شما به صورت لینک برای شما ارسال می شود. برای استفاده از این نرم افزار باید GPS گوشی شما روشن باشد. بنابراین، برای اینکه GPS  گوشی شما توسط سارق خاموش نشود، از اپلیکیشن‌های قفل‌گذاری استفاده کنید و روی تنظیمات خود پسورد بگذارید.

ردیابی گوشی گمشده با رجیستری و سامانه همیاب

آخرین راه پیدا کردن گوشی گمشده، استفاده از سامانه همیاب 24 است. این سامانه برای ردیابی گوشی، کارهای مختلفی مانند ردیابی سیم کارت اپراتورهای مخابرات انجام می‌دهد. همچنین این سامانه، درباره موبایل سرقت شده شما به اصناف سراسر کشور اطلاع‌ رسانی می‌کند تا گوشی شما ارزش خرید و فروش خود را از دست بدهد.

اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ ها و بازرسی ‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن تلفن همراه از مرزهای کشور و جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها، از ویژگی های دیگر این سامانه هستند. با استفاده از این روش و مثبت شدن نتیجه ردیابی گوشی می‌توانید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید.

برای استفاده از این روش و پیدا کردن گوشی گمشده خود، باید گوشی خود را در سامانه کشوری همیاب 24 ثبت کنید. سپس هزینه ردیابی گوشی و اطلاع ‌رسانی کشوری را پرداخت کنید. با استفاده از روش‌ های گفته شده، سیم کارت خود را مسدود کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =