نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

روش های جلوگیری از داغی گوشی

 داغی گوشی، برای همه اتفاق می افتد و معمولا همه گوشی ها، گاهی اوقات کمی داغ می شوند. اما وقتی گوشی تلفن همراه شما به حدی گرم می شود که حتی نمی توانید آن را نگه دارید، یا رفتارهای عجیب و غریب از خود نشان می دهد، کار با آن، مشکل می شود.

به دنبال این اتفاق است که شما به هر دری می زنید تا علت داغ شدن گوشی موبایل خود را پیدا کنید. عوامل زیادی منجر به داغ شدن گوشی می شوند که اجرای بیش از حد برنامه ها در پس زمینه، مشکلات سخت افزاری و موارد نرم افزاری، از آن جمله هستند. همچنین، بسته به اینکه کدام قسمت دستگاه بیشتر داغ شده است، می توانید علت داغ شدن گوشی را عیب یابی کنید.

دلایل داغ شدن گوشی

گرمایش ناشی از سخت‌ افزار معیوب و اشکالات نرم‌ افزاری، از اصلی ترین دلایل داغ شدن گوشی هستند که برای همه کاربران آیفون یا اندروید اتفاق می افتد. بالا رفتن دمای گوشی بسیار خطرناک است و علاوه بر آسیب دیدن باتری گوشی، باعث آسیب دیدن قطعات داخلی آن نیز می شود.

 داغی گوشی

به همین دلیل، ما در این مقاله، به داغ شدن قسمت های مختلف گوشی، دلایل داغ شدن گوشی که شامل مشکل باتری، تنظیمات گوشی، برنامه‌هایی که به آپدیت نیاز دارند، آپدیت سیستم، بازی کردن طولانی مدت با گوشی، استریم محتوا و عوامل محیطی هستند، می پردازیم و راه های خنک کردن گوشی را معرفی می کنیم.

داغ شدن گوشی، برای همه اتفاق می افتد و معمولا همه گوشی ها، گاهی اوقات کمی داغ می شوند.

یافتن علت داغ شدن گوشی موبایل با توجه به قسمت داغ آن

سه قسمت اصلی باتری، CPU و صفحه نمایش، در گوشی گرما تولید می کنند. بنابراین، وقتی تلفن داغ می شود، معمولاً اولین جایی که باید به آن نگاه کنید، باتری است، حتی اگر گرما از پشت تلفن می آید. باتری های لیتیوم یون گوشی ، بسیار قدرتمند هستند و به همین دلیل گاهی اوقات داغ می شوند. چون گرما باعث می شود، باتری حلال های آلی خود را تخلیه کند. این حلال های آلی، می توانند در اثر حرارت زیاد یا جرقه، مشتعل شوند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ساخت اپل آیدی

اگر گرمای گوشی، از جلوی صفحه ‌نمایش بود، ممکن است به دلیل مشکل CPU یا GPU گوشی باشد. این قطعات، گرما تولید می‌کنند، بنابراین زمانی که کار پردازنده زیاد باشد، تولید گرما به همان نسبت افزایش پیدا می کند. اگر متوجه شدید قسمت پایین گوشی گرم شده است، به احتمال زیاد مشکلی در واحد شارژ وجود دارد. توجه کنید که همه تلفن ها دچار داغ شدن گوشی می شوند، اما گوشی شما وقتی با مشکل مواجه می شود که دمای آن، از محدوده دمایی معمولی 37-43 درجه سانتیگراد، بیشتر شود.

مشکل باتری و داغ شدن گوشی

مراقبت از باتری، به اندازه مراقبت از خود گوشی، اهمیت دارد. چون خراب شدن باتری یا سالم نبودن آن، به طور مستقیم بر عملکرد گوشی تاثیر می گذارد. به همین دلیل، اگر مراقب باتری گوشی خود نباشید و از شارژرهای بی‌ کیفیت استفاده کنید، احتمال داغ شدن گوشی وجود دارد. در این شرایط، تنها روش حل این مشکل، خرید باتری اورجینال و با کیفیت است تا گوشی شما دوباره کیفیت و کارایی سابق خود را به دست آورد.

 داغی گوشی

تنظیمات گوشی علت داغ شدن گوشی موبایل

تنظیمات گوشی یکی از عواملی هستند که روی دمای باتری تاثیر دارند. روشنایی صفحه، استفاده از والپیپرهای متحرک، ویجت‌ های زیاد، روشن بودن و اجرای امکانات غیر ضروری و موارد دیگر، از عوامل بالا رفتن درجه حرارت و داغ شدن گوشی هستند. با بهینه کردن این تنظیمات، به احتمال زیاد می‌توانید دمای آن را کمتر کنید و به دمای نرمال گوشی برسانید.

برنامه‌هایی که به آپدیت نیاز دارند

اگر یک برنامه یا اپلیکیشن، مشکلی داشته باشد، روی عملکرد گوشی تاثیر می‌گذارد. این برنامه ها، معمولا بیش از حد از CPU استفاده می کنند و در نتیجه باعث مصرف بیشتر باتری می شوند. بنابراین، برای حل این مورد از مشکلات داغ شدن گوشی، باید برنامه‌ها را آپدیت کنید. آپدیت کردن برنامه ها، استفاده از گوشی را بهتر و راحت تر می کنند.

آپدیت سیستم یکی از علت های داغ شدن گوشی

بسیاری از کاربران با آپدیت کردن گوشی خود، با مشکل داغ شدن گوشی مواجه می شوند. در این مواقع گوشی آیفون بیش از حد گرم می‌شود، به طوری که نمی‌توانید دمای آن را پایین بیاورید. این مشکل احتمالا به دلیل نقص ها و مشکلات سیستم عامل در ابتدای اجرا است. به همین دلیل، بهتر است کمی منتظر بمانید و اگر به روزرسانی دیگری از برنامه ها منتشر شد، آن را نصب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   روش بک آپ گیری از گوشی آیفون

بازی کردن طولانی مدت و داغ شدن گوشی

یکی از مواقعی که کاربران متوجه داغ شدن گوشی می شوند، هنگام بازی کردن است. اگر این اتفاق برای شما هم افتاده است و با نادیده گرفتن آن، به بازی خود ادامه داده اید، با این کار به خراب شدن باتری گوشی خود کمک کرده اید. چون برخی بازی‌های موبایل، مصرف باتری و CPU زیادی دارند، مخصوصا در بازی های آنلاین که باید اینترنت روشن باشد. بنابراین، تمام این عوامل باعث می‌ شوند باتری و صفحه نمایش گوشی بیش از حد داغ شود.

داغ شدن گوشی در اثر محتوای پخش زنده

اپلیکیشن ها و برنامه های آنلاین هم دقیقا مانند بازی کردن زیاد با گوشی، باعث افزایش دما و داغ شدن گوشی می ‌شوند. یوتیوب، نتفلیکس‌، برنامه های ایرانی پخش زنده یا برنامه هایی مانند ساندکلاود و اسپاتیفای، به دلیل گرفتن داده‌ ها به صورت آنلاین، پردازنده ‌های دستگاه را به شدت درگیر می‌کنند. در استفاده از برنامه های ویدیو محور، روشن بودن صفحه نمایش، بلند بودن صدا و زیاد بودن روشنایی صفحه، گوشی را به تدریج گرم و در نهایت داغ می ‌کنند.

عوامل محیطی تاثیر گذار بر داغ شدن گوشی

عامل محیطی مانند گرمای زیاد، می تواند علت داغ شدن گوشی موبایل باشد. اگر گوشی خود را جلو نور خورشید بگیرید یا در روزهای گرم، آن را داخل ماشین بگذارید، دمای گوشی بالا می‌رود و داغ می شود. داغ شدن گوشی در اثر گرم بودن هوا و محیط، آسیب‌ های زیادی را به دنبال دارد و حتی در مواردی منجر به انفجار گوشی شده است.

راه های خنک کردن گوشی، پس از داغ شدن

در صورت داغ شدن گوشی در هنگام شارژ، آن را از شارژر جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تبدیل عکس به PDF با Print

برای رفع مشکل داغ شدن گوشی، به هیچ وجه آن را داخل فریزر یا یخچال نگذارید، چون انجام این کار، علاوه بر آسیب زدن به باتری، به دلیل وجود رطوبت در داخل یخچال به دیگر قسمت‌ های گوشی هم آسیب می رساند. همچنین، خوب است بدانید که دمای پایین هم به اندازه‌ی دمای بالا می‌تواند به گوشی آسیب بزند.

جداسازی قاب گوشی

اگر روی گوشی خود قاب نصب کرده ‌اید، آن را بردارید تا گوشی کمی هوا بخورد. با اینکه وجود قاب تاثیر زیادی روی داغ شدن گوشی ندارد، اما بهتر است آن را بردارید.

در شرایطی که مدت زیادی جلو نور خورشید بودید، گوشی را در سایه یا یک جای خنک قرار دهید.

اگر خوا به شدت گرم است و باید مدت زیادی بیرون بمانید، بهتر است از یک پنکه یا دمنده استفاده کنید تا هوا روی سطح گوشی جریان پیدا کند و حرارت آن را از بین ببرد.

برای جلوگیری از استفاده زیاد از باتری گوشی، آنها را در حالت Power Saver قرار دهید. بسیاری از گوشی های اندروید و آیفون این ویژگی را دارند. با فعال کردن این قابلیت، می‌توانید مصرف باتری و CPU  را کاهش دهید و از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید.

روشنایی صفحه را کم کنید و اینترنت، بلوتوث، وای‌فای و GPS را فقط در مواقع لازم روشن کنید. اگر Auto-Sync یا همگام سازی گوشی شما فعال است، فعلا آن را خاموش کنید. با انجام همین کارهای ساده، می توانید از داغ شدن گوشی خود، پیشگیری کنید.

اگر با انجام کارهایی که گفته شد، دمای گوشی شما همچنان زیاد بود، برای خنک کردن باتری موبایل و گوشی، می‌توانید مدت کوتاهی آن را خاموش کنید.

اگر گوشی شما ضربه خورده است و بالا رفتن دمای باتری و داغ شدن گوشی، به صورت مرتب تکرار می‌شود، باید به فکر ویروس ‌کشی گوشی یا تعویض باتری و قطعات آن باشید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =