نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

بیس باند چیست و چه نقشی در گوشی دارد؟

علت پریدن آنتن گوشی آیفون و نمایش پیغام No Service چیست؟ پریدن آنتن گوشی آیفون هم می‌تواند به دلایل ساده و پیش‌ پا افتاده‌ای مانند بروز اختلال در سیستم‌عامل iOS، معیوب شدن سیم‌کارت، مشکل سراسری در آنتن‌دهی و … باشد هم می‌تواند به دلیل خراب شدن بیس باند گوشی باشد؛ چراکه بیس باند گوشی به عنوان یک مودم، امکان آنتن‌دهی گوشی را فراهم می‌کند. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا ضمن آشنایی بیشتر با بیس باند و نقش آن در آیفون با نحوه تعمیر بیس باند آیفون نیز آشنا شوید.

تعمیر بیس باند آیفون

قبل از اینکه به سراغ مراحل تعمیر بیس باند آیفون برویم، لازم است که شما را با بیس باند و نقش آن در این دستگاه آشنا کنیم. اگر بخواهیم خیلی خلاصه و ساده به نقش بیس باند در گوشی‌ها اشاره کنیم باید بگوییم که بیس باند توانایی گوشی را در زمینه برقراری ارتباط از طریق فرکانس‌ها بالا می‌برد؛ درواقع CPU برای اینکه بتواند اطلاعات توسط اپراتورهای مختلف را دریافت کرده و مورد پردازش قرار دهد نیاز به قدرت بالایی دارد. برای اینکه CPU بتواند از پس تمامی این کارها بربیاید، یک چیپ جداگانه‌ به نام بیس باند به عنوان یک مودم بر روی گوشی تعبیه شده است.

بیس باند هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در گوشی‌های آیفون قرار دارد، منتهی نوع بیس باندی که در گوشی‌های اندرویدی استفاده شده است با نوع بیس باندی که در گوشی‌های آیفون استفاده شده است زمین تا آسمان فرق دارد. در کل می‌توان گفت که بیس باند، امکان وصل شدن اینترنت گوشی به دیتا و آنتن‌دهی موبایل را فراهم می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض باتری گوشی آیفون 11

از کجا بفهمیم بیس باند گوشی خراب شده است؟

همانطور که اشاره کردیم نقش بیس باند در گوشی این است که امکان وصل شدن اینترنت گوشی به دیتا و آنتن‌دهی موبایل را فراهم می‌کند؛ با این وجود می‌توان گفت که وصل نشدن اینترنت گوشی به دیتا و آنتن نداشتن گوشی که موجب نمایش ارور No Service بر روی گوشی می‌شود؛ از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که به دلیل خرابی بیس باند گوشی به وجود می‌آیند. اگر شما هم با هر یک از این مشکلات در آیفون مواجه شده‌اید، بهتر است گوشی خود را به نمایندگی تعمیرات آیفون بسپارید؛ تا تکنسین‌های این مرکز بیس باند گوشی شما را مورد عیب‌یابی قرار دهند و درصورت بروز مشکل برای آن به تعمیر بیس باند آیفون شما بپردازند.

اقدامات اولیه برای رفع مشکل No Service آیفون

همانطور که اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که درصورت بروز مشکل برای بیس باند گوشی به وجود می‌آید، عدم آنتن‌دهی گوشی است که در این حالت پیغام No Service بر روی گوشی نمایش داده می‌شود. اولین کاری که باید درصورت مواجه شدن با این مشکل انجام دهید این است که یک بار گوشی را خاموش کرده و پس از چند ثانیه دوباره روشن کنید تا مطمئن شوید مشکل موقتی است یا خیر.

اگر با انجام این کار همچنان مشکل No Service پابرجا بود، مطمئن شوید که مشکل عدم آنتن‌دهی سراسری است یا خیر و اینکه منطقه شما توسط شبکه‌های تلفن همراه پوشش‌دهی می‌شوند یا خیر. سپس می‌توانید یک بار سیستم‌عامل آیفون خود را بروزرسانی کنید؛ چراکه امکان دارد عدم آنتن‌دهی، به دلیل بروز یک مشکل نرم‌افزاری در سیستم‌عامل گوشی باشد. اگر همه این کارها را انجام دادید اما باز هم نتوانستید مشکل No Service را حل کنید، با انداختن سیم‌کارت خود در گوشی دیگری مطمئن شوید سیم‌کارت شما سالم است یا خیر. اگر سیم‌کارت شما سالم است، بهتر است جهت عیب‌یابی و تعمیر بیس باند آیفون، این دستگاه را به نمایندگی تعمیرات آیفون بسپارید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تخصصی موبایل در نمایندگی آیفون

نحوه تعمیر بیس باند آیفون

اولین مرحله برای تعمیر بیس باند آیفون، عیب‌یابی و تشخیص مشکل است؛ به گونه‌ای که تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات آیفون برای اینکه مطمئن شوند مشکل از بیس باند است یا ناشی از آنتن‌دهی منطقه، وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش General می‌روند. سپس در قسمت About داده‌های سیستم را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر هنگامی که پیام عدم سرویس‌دهی نمایش داده می‌شود، بیس باند فعالیت نداشته باشد، تکنسین‌ها مدار بیس باند را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ به گونه‌ای که با استفاده از مولتی‌متر میزان مقاومت CPU بیس باند آیفون و آی سی RF را اندازه‌گیری می‌کنند و تشخیص می‌دهند که بیس باند مشکل دارد یا خیر؛ درصورتی که بیس باند مشکل داشته باشد آن را مورد تعمیر قرار می دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هجده =