نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

خالی کردن حافظه موبایل آیفون

یکی از مشکلاتی که همیشه کاربران آیفون اپل با آن روبرو می باشند، پر شدن حافظه داخلی دستگاه بوده که این موضوع در شرایطی بیشتر دیده خواهد شد، که استفاده شما از نسخه پایه‌ای این سری از محصولات شرکت اپل بوده، که عموما به ارائه حافظه داخلی 16 گیگابایتی پرداخته است.

عدم پشتیبانی آیفون اپل از حافظه SD باعث می‌شود که مسئله پر شدن حافظه داخلی این دستگاه‌ها بیش از پیش آزاردهد.

آیا می‌توان با استفاده از روش ها یا ترفندهای خاصی حافظه موبایل آیفون اپل را خالی نمود؟

خوشبختانه این امر امکانپذیر بوده و روش های مختلفی برای خالی کردن حافظه آیفون اپل وجود دارد که شما از آنها می توانید بهره ببرید.

در این مطلب در مورد این ترفندها و روش های مختلف خالی کردن حافظه آیفون خواهیم پرداخت، که با استفاده از این روش ها شما با معضل پر شدن حافظه داخلی دستگاه آی او اسی خود مواجه نخواهید شد.

چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری در هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده داشتید، می‌توانید با کارشناسان مربوط به موبایل آیفون تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری را خواستار شوید.

حذف فایل‌های ذخیره شده توسط برنامه iMessage

بعضی از کاربران به وفور از برنامه iMessage استفاده می‌نمایند، اما توجهی ندارند که برنامه iMessage  آرشیوی از ویدیوها و عکس ‌هایی که شما ارسال و دریافت می نمایید، را در خود به عنوان دیتا (Data) ذخیره می‌کند، که این موضوع در زمان‌های طولانی دیتا و آرشیو فایل‌ های مدیای برنامه iMessage به اشغال بخش قابل توجهی از حافظه داخلی آیفون شما می پردازد.

این مطلب را از دست ندهید   رمز گذاشتن روی اس ام اس

در نتیجه یکی از بهترین روش‌های موجود به منظور خالی کردن حافظه آیفون حذف فایل ‌های ذخیره شده توسط برنامه iMessage می باشد.

چگونه به حذف آرشیو فایل ‌های ذخیره شده در برنامه iMessage بپردازیم؟

برای انجام این عمل باید به اجرای برنامه iMessage پرداخته و در یکی از پنجره‌های گفتگوی خود وارد شوید و به انتخاب گزینه Details پرداخته، در این شرایط نمایش آرشیو فایل ‌هایی که پیش از این شما در آن پنجره گفتگو ارسال و دریافت کرده بودید را خواهید داشت.

با قرار دادن انگشت خود بر روی هر یک از این فایل ‌ها و کمی نگه داشتن آن و زدن گزینه Delete و بعد از آن انتخاب گزینه Delete Attachment برای تمام فایل ‌های موجود در آرشیو هر پنجره گفتگو در برنامه iMessage تکرار نمایید، تا به این صورت به آزاد سازی فضایی که در حافظه داخلی توسط این برنامه اشغال شده بپردازید.

توجه داشته باشید که به منظور خالی کردن حافظه آیفون، حذف نمودن حافظه کش و فایل‌های موقت ذخیره شده در برنامه‌های همچون مرورگر سافاری (Safari) هم می‌تواند موثر باشد.

حذف برنامه‌ها بازی‌های غیر ضروری در موبایل آیفون

روش بعدی که نسبت به خالی کردن حافظه آیفون موثر می باشد، حذف برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های غیر ضروری بوده که در برخی از شرایط دیده شده که کاربران به نصب اپلیکیشن یا بازی خاصی در آیفون خود پرداخته و بعد از مدتی طولانی از وجود این بازی یا برنامه در موبایل آیفون خود بی‌خبر بوده و آن را فراموش نموده اند.

امکان دارد، یک بازی یا برنامه حجم بسیار بالایی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال نموده باشد، بنابراین حذف آن به خالی کردن حافظه آیفون کمک بسیاری می کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض CPU موبایل

حذف برنامه ‌ها و بازی‌های نصب شده در آیفون:

  • به منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه وارد شوید.
  • به انتخاب گزینه  Generalو پس از آن iCloud & Storage بپردازید.
  • گزینه Manage Storage را انتخاب نمایید، در این شرایط نمایش لیستی از اپلیکیشن ‌های نصب شده در دستگاه به همراه جزئیات حافظه داخلی که اشغال نموده اند، را خواهید دید، از لیست موجود، به انتخاب و حذف هر برنامه یا بازی از آیفون خود بپردازید.

  • گزینه Delete App را انتخاب نمایید، تا دستور حذف آن صورت پذیرد، این امر می‌تواند به شدت در راستای خالی کردن حافظه موبایل آیفون موثر واقع شود.

حذف موقت دیتا اپلیکیشن ‌های نصب شده در موبایل آیفون

یکی دیگر از روش‌ هایی که نسبت به خالی کردن حافظه آیفون می توانید، اقدام نمایید، حذف دیتای اپلیکیشن ‌های مختلف نصب شده در دستگاه می باشد، که برای انجام این عمل شما باید به طور موقت به حذف برنامه مورد نظر از موبایل آیفون خود پرداخته و بعد با رجوع به اپ استور    (App Store) دوباره به دانلود آن برنامه بپردازید.

به این صورت ذخیره آرشیو برنامه که به عنوان فایل ‌های موقت و کش بود از بین رفته و این موضوع در برخی از شرایط مخصوصا در پروسه خالی کردن حافظه آیفون موثر می باشد.

حذف موزیک‌ های ذخیره شده در موبایل آیفون

در صورتی که اهل ذخیره کردن موزیک در آیفون و گوش دادن به آنها می باشید، بدون تردید، فایل‌ های موزیک بخش عظیمی از حافظه داخلی دستگاهتان را اشغال نموده اند، بنابراین یکی از روش‌های بسیار موثری که به خالی کردن حافظه موبایل آیفون شما می کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش فعال سازی اپل آیدی (Apple ID)

حذف فایل‌ های موزیک ذخیره شده در آن می باشد، برای انجام این عمل روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ‌ها اجرای برنامه اپل موزیک (Apple Music) بوده که با رجوع به فایل ‌های موزیک دانلود شده در آن و حذف تک تک آنها یا موارد مد نظرتان این کار صورت خواهد گرفت.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =