نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

رفع  ایراد ارسال پیام در iMessage آیفون

یکی از مشکلاتی که امکان دارد در آیفون با آن روبرو شوید، ایراد ارسال نشدن پیام‌ها در اپلیکیشن iMessage  می باشد. در حالت عادی پیام Delivered  یعنی ارسال پیام موفق دیده می‌شود اما نمایش خطایiMessage Not Delivered  هنگام ارسال پیام به یک مخاطب یا همه‌ مخاطبین داده خواهد شد و ارسال پیامی نخواهید داشت.

در ادامه مطلب راه حل‌های مختلف برای رفع ایراد ارسال پیام در iMessage اپل پرداخته شده است در ادامه با ما باشید.

تفاوت بین پیام Delivered و Read در iMessage اپل

زمانی که به ارسال پیامی برای مخاطبی می پردازید، اگر به دریافت پیام Delivered  می پردازید، به این معنی می باشد، که مخاطب پیام  را به درستی دریافت نموده است. اما اگر عبارت Read  آورده شود، به این معنی می باشد، که دریافت‌کننده روی پیام دریافتی کلیک نموده و آن را خوانده است.

البته امکان دارد، پیام طولانی باشد و مخاطب آن را با دقت نخوانده باشد یا پس از باز کردن پیام اپلیکیشن دیگری را به سرعت باز نموده باشد. در سیستم عاملiOS  با اجرای اپلیکیشن Settings و کلیک بر روی Messages  و بعد با انتخاب Send Read Receipts ارسال پیام Read که معنی خوانده شده را می دهد غیرفعال یا فعال نمایید.

به این ترتیب حفاظت بهتری از حریم خصوصی خود انجام دهید. در حالت پیش‌ فرض این قابلیت فعال می باشد البته این امر در iOS 8  و نسخه‌ های جدیدتر می باشد.

عدم دریافت پیام با وجود دریافت  Delivered

گاهی مواقع پیامی که ارسال می کنید، توسط گیرنده دریافت می شود، اما گیرنده مدعی می‌شود که دریافت پیامی نداشته است. شاید به نظر آید که گیرنده قطعاً دروغگو می باشد و پیام دریافت شده اما در حقیقت، احتمال دارد، مشکل مربوط به اپلیکیشن iMessage می باشد.

به عنوان مثال: امکان دارد تا پیام ارسال شده به یکی دیگر از ابزارهای مخاطب مثل آیپد یا مک رسیده و در نتیجه مخاطب دریافت پیام را در وسیله‌ دیگری که به همان Apple ID ، اتصال دارد، گرفته است.

این مطلب را از دست ندهید   ترفندهای ردیابی گوشی

بنابر این در ارسال یا دریافت پیام مشکلی نیست و صرفاً مخاطب به بررسی وسایل دیگر برای دریافت پیام جدید نپرداخته است.

علل عدم دریافت پیام Delivered در آیفون

برخی افراد در ساعات شب آیفون را خاموش می کنند و یا امکان دارد در ساعات کاری هم مخاطب شما آیفون را خاموش کرده باشد، در این شرایط تحویل پیام امکان پذیر نبوده و طبعاً پیامی که فرستاده اید، با عنوان Delivered  نمایان نشده و باید صبر کنید، تا آیفون مخاطب روشن و پیام را دریافت نماید.

علت بعدی برای عدم دریافت پیام توسط مخاطب فعال کردن حالت هواپیما می باشد، چرا که وقتیAirplane Mode  فعال باشد، با قطع ارتباطات بی‌سیم مثل بلوتوث و وای-فای و همچنین ارتباط گوشی با دکل‌ های شبکه‌ تلفن، مواجه خواهید شد. بنابر این بدیهی می باشد که پیامی که ارسال شدهDelivered  نشده باشد.

توجه کنید که گاهی مخاطب دریافت پیام را داشته ولی به دلیل اینکه مخاطب گوشی را در حالت بی‌صدا یا Do Now Disturb  قرار داده دریافت پیام را متوجه نشده و پاسخی به شما نمی‌دهد.

رفع مشکل خطای iMessage Not Delivered در  iOS

برای حل مشکلی که نمایش خطای iMessage Not Delivered را می دهد، باید به بررسی چند راهکار ساده بپردازید و با سعی و خطا، راه حل اصلی را پیدا کنید.

حل مشکل نمایش خطای  iMessage Not Delivered

  • عدم دسترسی به اینترنت

اولین و مهم‌ترین بررسی دسترسی به اینترنت  می باشد، طراحی اپلیکیشن iMessage اپل مبتنی بر اینترنت بوده که یک پیام  ‌رسان اینترنتی  می باشد.

بنابر این در صورت خاموش بودن Wi-Fi  گوشی و غیر فعال بودن اینترنت سیم‌کارت با مشکل عدم ارسال پیام‌ها روبرو خواهید شد، این مشکل عمومی بوده که امکان ارسال پیام به هیچ مخاطبی وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل عملکرد اسکنر انگشت

برای برطرف نمودن مشکل به اجرای اپلیکیشن Settings پرداخته و روی Wi-Fi  کلیک نمایید. به بررسی برقراری اتصال تان به شبکه‌  وای-فای بپردازید، در صورتی که اینترنت شبکه‌ی وای-فای قطع بود، می‌توانید از طریق وسایل دیگر به بررسی اتصال شبکه بپردازید، طبعاً عدم دسترسی به اینترنت در وسایل دیگر هم دیده می شود.

  • عدم فعال بودن iMessage

علت بعدی عدم ارسال پیام در اپ iMessage غیرفعال بودن اپ بوده که برای فعالسازی آن می‌توانید، به استفاده از اپ ستینگس آیفون و گزینه‌ی Messages  بپردازید. در این صفحه از تنظیمات به جابجایی سوییچ گزینه‌ iMessage به حالت فعال بپردازید.

توصیه می شود تا در صورت عدم عملکرد صحیح iMessage به غیر فعالسازی سوییچ موردبحث پرداخته و پس از چند ثانیه آن را دوباره فعال نمایید.

  • فرستادن پیامک متنی ساده به جای iMessage

توجه کنید که مخاطب شما امکان دارد، آیفون نداشته یا گوشی خود را عوض کرده و اکنون از محصول اندرویدی بهره برد. در این شرایط  در صورت ارسال پیامی از نوعiMessage  مخاطب آن را دریافت نخواهد کرد.

یک راهکار جانبی استفاده از پیامک ساده یا به زبان دیگر بوده و آن را SMS  نمایید، در صورتی که پیام با ارسال پیامک متنی ساده دریافت شود، عبارتی با مضمون عبارت Sent as Text Message  را خواهید دید.

حتی توصیه می شود در صورتی که از آیفون استفاده می نمایید، برای نمایش عبارت همیشگی Delivered می توانید، در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، به ارسال SMS بپردازید.

حتی کاربران آیفون می توانند، به ارسال پیام‌ های معمولی پرداخته، که برای فعالسازی ارسال پیامک متنی ساده به جای iMessageباید به اجرای اپ Settings پرداخته و روی Messages  کلیک نمایید و به فعالسازی سوییچ گزینه‌ Send as SMS  بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر اسپیکر موبایل

روش دیگر برای ارسال پیام معمولی به صورت SMS کلیک بر روی علامت تعجب در کنار پیام‌ هایی با  خطای Not Delivered بوده، به انتخاب گزینۀ ارسال به صورت SMS بپردازید.

  • Soft Reset نمودن آیفون

راهکار نرم ‌افزاری بعدی خاموش و روشن نمودن آیفون یا به عبارت دیگر ریست نرم‌ افزاری بوده که  یکی از راه حل ‌های مرسوم برای رفع مشکلات نرم ‌افزاری در سیستم عامل‌ های مختلف، ری‌استارت سیستم عامل می باشد.

برای ری ‌استارت کردن آیفون یکی از روش‌ های زیر موثر واقع می شود:

در آیفون X و آیفون ۸ و ۸ پلاس: دکمه‌ ولوم بالا را فشرده و سریع رها نموده، دکمه‌ ولوم پایین را فشرده و سریع رها نمایید، بعد دکمه‌ کناری یا Side  را فشرده و آن را نگه داشته تا لوگوی اپل را ببینید.

در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس: برای ری‌ استارت کردن گوشی باید ابتدا کلید ولوم پایین و Side  را فشرده و  آن را نگه داشته تا لوگوی اپل را ببینید.

در آیفون ۶اس و نسخه‌های قبلی: دکمه‌ خانه و قفل کردن گوشی را فشرده و نگه دارید تا لوگوی اپل دیده شود.

  • به روز رسانی iOS

وجود باگ نرم ‌افزاری در اپ‌ها یا سیستم عامل مشکل‌ به وجود می آورد، در این صورت باید به نسخه ‌های بعدی آن را به روز نمایید، برای آپدیت نمودن سیستم عامل iOS و به روز شدن همه اپلیکیشن‌های آن مثل iMessage به اجرای اپ ستینگس بپردازید و روی General و بعد Software Update کلیک نمایید.

به کمک iTunes و کامپیوتر یا مک می توانید، به جای دانلود و نصب از طریق گوشی به روز رسانی را انجام دهید، حتی می‌توانید به نصب نسخه آزمایشی iOS بر روی آیفون بپردازید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =