نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

برطرف نمودن مشکل ویبره نخوردن آیفون

ارائه قابلیت هشدار لرزشی یا همان ویبره، در گوشی‌های هوشمند صورت پذیرفته و به سبب آن کاربر از طریق حس لامسه می تواند، در جریان نوتیفیکیشن یا تماس‌ های دریافتی خود قرار گرفته و در شرایط عادی، هنگامی که این قابلیت ویبره یا همان هشدار لرزشی گوشی را فعال نمایید.

به محض دریافت تماس یا هر نوتیفیکیشن دیگری گوشی شروع به لرزش کرده و افراد زیادی بنا به دلایل خاصی هشدار لرزشی یا همان ویبره را جایگزین صدای زنگ گوشی خود خواهند کرد، به عنوان نمونه: افراد ناشنوا به زنگ یا هشدار صوتی نیازی نداشته و فعال بودن هشدار لرزشی یا همان ویبره در گوشی آنها بهترین بازده را دارد.

بسیاری از افراد هم در مکان‌ها و تحت شرایط خاص ترجیح می دهند، که هشدار لرزشی یا همان ویبره گوشی خود را فعال نموده و هشدار صوتی آن را غیر فعال نمایند.

به عنوان نمونه: اگر قصد دارید، یک جلسه کاری یا ملاقات داشته باشید، به احتمال زیاد ترجیح خواهید داد، که گوشی هوشمندتان هشدار لرزشی را به جای هشدار صوتی ارائه دهد، در این بین گزارش ‌های مبنی بر عدم ارائه هشدار لرزشی یا اصطلاحا ویبره نخوردن آیفون مطرح شده است.

این موضوع سبب شد، تا به بررسی این مشکل، به طور دقیق‌تر پرداخته و رفع آن را در ادامه مطلب برای شما عزیزان ذکر نماییم.

ویبره نخوردن آیفون یا همان غیر فعال بودن هشدار لرزشی در این محصولات، مرتبط با بخش تنظیمات دستگاه می باشد، آیفون ‌های اپل و سیستم عامل آی او اس، دارای تنظیمات و گزینه‌ هایی می باشند، که با فعال نمودن آنها آیفونتان شروع به ویبره یا هشدار لرزشی می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   پینگ کردن در آیفون

در ادامه مطلب نحوه حل مشکل ویبره نخوردن آیفون یا به بیان دیگر نحوه فعال سازی و بررسی هشدار لرزشی آیفون پرداخته شده، اگر بنا به هر دلیلی متوجه شوید، که آیفون شما در حین دریافت تماس به ارائه هشدار صوتی پرداخته، اما هشدار لرزشی را ندارد، احتمالا باید به تغییر برخی از تنظیمات دستگاه بپردازید.

فعال نمودن قابلیت ویبره یا همان هشدار لرزشی در آیفون:

  • به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون وارد شوید.
  • به بخش Sounds  رجوع نمایید.
  • گزینه Vibrate on Ring را فعال نموده در صورت غیر فعال بودن آن سریع آن را فعال نمایید.
  • به بخش با عنوان Ringtone رجوع نمایید.
  • در این شرایط صفحه‌ای خواهید دید، که در بخش فوقانی این صفحه گزینه Vibration با کادر قرمز رنگ نمایان می باشد، این گزینه باید حتما فعال بوده تا آیفونتان در حین دریافت تماس دارای هشدار لرزشی باشد، به احتمال زیاد غیر فعال بودن این گزینه  مشکل ویبره نخوردن آیفون شما می باشد.
  • اگر گزینه Vibration در حالت None  باشد، آن را انتخاب نموده و بعد به انتخاب یک الگوی مناسب نظیر حال پیش‌فرض ویبره Alert (Default) به عنوان الگوی ویبره آیفونتان بپردازید.

بعد از انجام مراحل ذکر شده، حتما به بررسی یک موضوع دیگر که در ادامه مطلب ذکر نموده ایم بپردازید، که این گزینه به فعال بودن کلی قابلیت ویبره در آیفون مربوط می‌شود، این احتمال نیز ممکن می باشد، که ویبره نخوردن آیفون مربوط به غیر فعال بودن کلی آن در تنظیمات دستگاه می باشد.

فعال نمودن هشدار لرزشی در آیفون:

  • به بخش Settings یا همان تنظیمات آیفون خود رجوع نمایید.
  • گزینه General را انتخاب نمایید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب نمایید.
  • بعد گزینه Vibration را انتخاب نمایید.
  • در صورت غیر فعالی Vibration آیفونتان دستگاه هیچ هشدار لرزشی نداده و مشکل ویبره نخوردن آیفون با این موضوع مرتبط بوده، که با فعال نمودن این گزینه، مشکل رفع می شود.
این مطلب را از دست ندهید   عوامل تأثیرگذار طول عمر آیفون

اگر آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) شما، در هشدار های لرزشی دچار ایراد شد و مطمئن می باشید، که عامل نرم افزاری دلیل این مشکل نمی باشید، احتمالا مشکل مربوط به موتور  ویبره   (Taptic Engine)  آیفون می باشد.

منظور از موتور ویبره (Taptic Engine) چیست؟

پیش از توضیح دادن در رابطه با تعمیر موتور ویبره آیفون X بهتر است، تا شما تا حدی با ماهیت موتور یا ویبره آشنا شوید، موتور ویبره که به آن ویبراتور هم می گویند، یک قطعه بسیار کوچک بوده، که با لرزش های قوی، ویبره را در گوشی امکانپذیر نموده و حتی ویبره های کوچکی که در حین تایپ نمودن و لمس دکمه های روی کیبورد مجازی حس می نمایید، نیز توسط موتور ویبره گوشی ارائه خواهند شد.

بنابر این، موتور ویبره قطعه‌ای می باشد، که تمام هشدارهای لرزشی آیفون توسط آن عرضه شده وقتی که در عملکرد این قطعه در گوشی آیفون X مشکلی پیش آید، هشدارهای لرزشی توسط دستگاه ارائه نشده و لازم به ذکر است که  قبل از اینکه نتیجه ‌گیری قطعی مبنی بر خراب بودن موتور ویبره بگیرید، باید از تنظیمات گوشی خود اطمینان حاصل نمایید، که مشکلی نداشته و به نوعی مشکل ویبره نخوردن آیفون مرتبط با عوامل نرم افزاری نمی باشد.

در صورتی که مطمئن شدید که مشکل ویبره نخوردن آیفون شما ارتباطی به تنظیمات نرم افزاری آن ندارد، باید تعمیر موتور ویبره آیفون X را در نظر بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =