نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آموزش راه‌اندازی ساعت هوشمند اندروید با آیفون

ساعت اپل (Apple Watch) رابط و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد، اما با توجه به قیمت بسیار بالای آن همه صاحبان آیفون توانایی خرید آن را ندارند. این کاربران آیفون می‌توانند از ساعت‌های هوشمند اندروید مجهز به سیستم عامل Android Wear استفاده کنند. در ادامه نحوه راه‌اندازی یک ساعت هوشمند اندروید Wear در کنار آیفون را آموزش خواهیم داد و نگاهی به مزایا و مشکلات آن خواهیم داشت.

برای شروع، نیاز به یک آیفون 5 یا مدل جدیدتر آن گوشی، مجهز به iOS 8.2 یا بالاتر دارید تا بتوانید از ساعت Android Wear خود در کنار آن استفاده کنید.

ابتدا برای برقراری ارتباط میان آیفون و ساعت هوشمند اندروید خود باید برنامه Android Wear را روی آیفون نصب کنید. پس از نصب، برنامه را اجرا کرده و راه اندازی ساعت را طبق دستورالعمل برنامه آغاز کنید. ما از ساعت Moto 360 2 با اندروید 5.1.1 استفاده کردیم و راه‌اندازی ساعت و آماده سازی آن بسیار آسان و بدون دردسر بود.

به همین سادگی ساعت هوشمند اندروید Wear خود را به آیفون متصل کردیم. برای تنظیمات بیشتر و انجام تغییرات می‌توانید در برنامه Android Wear در آیفون آیکون چرخ­‌دنده را لمس کنید و وارد تنظیمات برنامه شوید. همچنین با این برنامه در آیفون می­‌توانید بدون هیچ مشکلی ظاهر ساعت خود را تغییر دهید.

Android Wear چه محدودیت‌هایی دارد؟

حال که ساعت اندروید Wear خود را با آیفون راه­‌اندازی، نصب، و همگام­‌سازی کردید، شاید برایتان این سوال پیش آید که آیا عملکرد این دو سیستم عامل (اندروید و iOS) در کنار یکدیگر مشکلی یا ایراداتی به همراه ندارد؟ و یا ساعت­های اندروید در کنار آیفون چه محدودیت­‌هایی دارند؟

این مطلب را از دست ندهید   بهینه‌سازی حافظه داخلی آیفون‌

اگر به دنبال لیست طویلی از قابلیت­‌ها و امکانات ارائه شده از گوگل هستید، ناامید خواهید شد. متاسفانه به دلیل اکوسیستم اپل و سیاست­های این شرکت برای سخت­‌افزارهای شخص ثالث، آنچه از ارتباط Android Wear با آیفون حاصل خواهد شد با ارتباط آیفون با ساعت اپل متفاوت و با امکانات کمتری خواهد بود، و حتی با ارتباط ساعت هوشمند اندروید Wear با یک موبایل اندرویدی برابر نخواهد بود. در واقع افزونه­‌های برنامه Android Wear که در اندروید موجود هستند را در آیفون نخواهید یافت.

شاید بزرگترین ضعف Android Wear برای کاربران آیفون عدم امکان پاسخ دادن مستقیم به پیام‌ها از خود ساعت باشد و ساعت هوشمند اندروید شما تنها به شما اعلان‌های آیفون را اطلاع می‌دهد.

این طبیعی است که تمام برنامه‌های iOS با Android Wear کار نکنند، اما حتی برنامه‌های معروف و اساسی مانند واتس‌اپ، فیس‌بوک، و حتی نقشه اپل با ساعت‌های اندروید عملکردی بسیار محدود دارند. محدودیت‌ها به مکالمات ساده تلفنی نیز کشیده شده‌اند و در حالی که می‌توانید از ساعت یک تماس را پاسخ دهید یا رد کنید، اما برای مکالمه به آیفون خود نیاز خواهید داشت.

محدودیت‌ها به اینجا ختم نمی‌شوند. بر خلاف استفاده از ساعت اپل با آیفون، هیچ اطلاعاتی را نمی‌توانید با برنامه Health، و یا دیگر برنامه‌های پیش‌فرض iOS همگام‌سازی کنید. البته لازم به ذکر است که برخی ساعت‌های هوشمند اندرویدی برنامه سلامتی پیش‌فرضی درون خود دارند که بعضی اطلاعات ساده مانند تعداد قدم‌های برداشته شده را در اختیارتان قرار می‌دهند.

در نهایت، برخلاف ساعت اپل، شما امکان قادر به مشاهده وضعیت باتری ساعت Android Wear خود در آیفون نیستید.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی Tracking Transparency در آیفون

همه این‌ها شاید بسیار منفی و بد بنظر برسند؛ اما، همین که میتوانید از ساعت هوشمند اندروید خود در کنار آیفون استفاده کنید یک مزیت بزرگ است، بخصوص در حالی که اپل امکان استفاده از ساعت خود (Apple Watch) با یک موبایل اندرویدی را فراهم نکرده!

Android Wear چه مزایایی دارد؟

با وجود محدودیت‌های فراوانی که به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده از ساعت هوشمند اندروید در کنار آیفون چندین مزیت دارد. شاید اولین آن‌ها همین باشد که ساعت‌های اندرویدی تفاوت قیمت قابل توجهی با ساعت اپل دارند.

اما یکی از برتری‌های ساعت‌های Android Wear نسبت به ساعت اپل وجود GPS در ساعت‌های Sony SmartWatch 3 و Moto 360 Sport است که با دقت بالاتر هنگام فعالیت‌های ورزشی هر دوی آنها را به جایگزین‌های مناسبی برای Apple Watch تبدیل میکند.

دیگر برتری که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد دست باز کاربران آیفون برای انتخاب میان چندین مدل ساعت هوشمند اندرویدی است. ساعت‌های هوشمندی از برندهای متفاوت که هر یک ظاهری منحصربفرد دارند؛ از LG Watch R تا Microsoft Band. ساعت اپل حتی با مجموعه بندهای مختلفش نمیتواند دست باز کاربر هنگام خرید یک ساعت اندرویدی را جبران کند.

در آخر میتوان به چند عملکرد ساده روی ساعت Android Wear توسط برنامه Google روی آیفون اشاره کرد. اولین آن‌ها Rich Gmail cards است که به شما امکان آرشیو کردن یا پاسخ دادن به یک ایمیل از خود ساعت را می‌دهد. توجه داشته باشید که پاسخ به ایمیل‌ها از طریق تشخیص صوت روی ساعت اندروید انجام می‌شود و گوگل پس از دریافت صدای شما بلافاصله به ایمیل پاسخ خواهد داد. پس دقت کنید که جمله خود را واضح و دقیق بیان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ترفندهای ردیابی گوشی
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =