نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

سوالات متداول درباره اپل آیدی در موبایل آیفون

اپل آیدی دارای حساب کاربری اختصاصی اپل می باشد، که باید کاربران اطلاعات آن را برای استفاده از دستگاه ‌های تولید شده توسط این شرکت، داشته باشند.

اپل آیدی به چه معنایی است؟

اپل آی دی، در واقع همان  هویت شما در زمینه استفاده از دستگاه‌ آیفون و سایر دستگاه های دیگر مانند: آیپد – آیپاد – مک بوک و آیمک می باشد، که هر کاربر باید یک حساب مجزا جهت تنظیم آن در دستگاه‌ های در حال کار داشته باشد.

 اپل آیدی امکان استفاده از دستگاه‌ های اپل را داشته، علاوه بر آن به کاربران امکان استفاده از سرویس ‌های اختصاصی این کمپانی نظیر آیکلود را داده، حساب اپل آیدی می‌تواند مواردی را در خود نگه می دارد، که نظیر تمامی عکس‌ های ثبت شده از دوربین دستگاه و همچنین لیست مخاطبین و موقعیت مکانی کاربر در لحظه می باشد.

بنابر این، اپل آیدی یکی از امنیتی ‌ترین حساب‌های کاربری به شمار می رود، که ساخت آن تنها باید روی ایمیل واقعی کاربر باشد. کاربران، باید از اپل آیدی‌ های مشکوک در دستگاه خود جلوگیری نموده و همچنین باید از استفاده چندنفره خودداری شود.

در واقع اپل آیدی نام کاربری کاربران اپل بوده، که با استفاده از آن می‌توانید، از اپ استور یا مک اپ استور یا آی‌تیونز خرید کنید.

این حساب کاربری دارای قابلیت شارژ اعتبار به دلار و سایر ارز ها می باشد، که بسته به کشور مربوط به اپل آیدی می باشد.

آپل آیدی یک حساب کاربری کاملا رایگان بوده، که توسط اپل آیدی یک گوشی اپل می تواند از راه دور قفل شود، موقعیت مکانی آن را بیابد، یا به جابه جایی اطلاعاتی مثل شماره تلفن ها می پردازد. در صورت مفقود شدن گوشی شما تمام برنامه و بازی های خریداری شده، با نصب اپل آیدی روی گوشی جدید به گوشی جدید انتقال داده خواهد شد.

در زیر مجموعه سوالات کاربران و پاسخ آنها برایتان آورده شده است:

  1. آیا با ایمیل که دارای اپل آیدی می باشد امکان ساخت اپل آیدی مجدد وجود دارد؟

خیر اپل آیدی هویت یک کاربر می باشد، که برای استفاده از سرویس‌های اختصاصی اپل می باشد، به همین دلیل هر ایمیل تنها می تواند، یک اپل آیدی را بسازد و در صورت عدم تمایل برای اینکه از اپل آیدی تنظیم شده در آن ایمیل، بتوانید استفاده نمایید، باید به ساخت اپل آیدی روی یک ایمیل جدید بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   عوامل هنگ کردن موبایل

نکته: حتی اگر شما با یک ایمیل اپل ای دی ساخته و پروسه ساخت تان تکمیل نشده باشد، باز هم این ایمیل برای ساخت قابل استفاده نمی باشد.

  1. یک اپل آیدی برای چند نفر قابل دسترس می باشد؟

خیر اپل آی دی نگه دارنده تمامی اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربر می‌باشد، که این اطلاعات عکس‌ها و ویدیوهای شخصی، تاریخچه‌های وب گردی، موقعیت مکانی در لحظه و همچنین لیست مخاطبین کاربر را شامل می شود.

این قابلیت برای آن است که اگر یک کاربر به صورت همزمان از 2، 3 و … دستگاه تولید شده توسط اپل استفاده نماید، اطلاعات به صورت خودکار بین دستگاه‌ها منتقل می شود.

استفاده از اپل آیدی به صورت دونفره سبب می شودکه هر دو نفر و تمام کسانی که به تنظیم اطلاعات اپل آیدی روی دستگاه خود پرداخته اند، بتوانند به اطلاعات خصوصی یکدیگر دسترسی داشته، بنابر این شما هرگز نباید به صورت چندنفره از اپل آیدی بهره ببرید.

  1. آیا یک اپل آیدی جداگانه برای هر آیفون – آیپد – آیپاد و مک باید باشد؟

خیر در صورتی که شما دو یا چند دستگاه تولید شده توسط اپل دارید، می‌توانید یک اپل آیدی مشترک را برای آنها در نظر گرفته تا در بین تمامی دستگاه‌ها اطلاعات مختلف نظیر عکس‌ ها و ویدیو های شخصی، تاریخچه‌های وب گردی موقعیت مکانی در لحظه و همچنین لیست مخاطبین منتقل شود.

  1. آیا برای خرید apple id باید برای ما آدرس ایمیل فرستاده شود؟

ساخت اپل آیدی های آماده با تحویل فوری قبلا با ایمیل های معتبر روی سرور های اختصاصی صورت گرفته و بعد از خرید اپل آیدی توصیه می شود، تا ایمیل خودتان را جایگزین آن کنید. برای اپل آیدی هایی که با ایمیل دلخواه در سایت می توانند سفارش شوند، در حین ثبت سفارش ایمیل مورد نظرتان از شما درخواست شده و پشتیبان سایت با همان ایمیل به ساخت اپل ای دی اقدام خواهد نمود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف برنامه از اپل واچ

برای خرید اپل آیدی آدرس ایمیل تان را به اپراتور سازنده این حساب کاربری داده و پس از ساخته شدن به دریافت اطلاعاتی نظیر رمز عبور و سؤالات امنیتی بپردازید. گفتنی است که پس از دریافت این اطلاعات پیشنهاد می شود، تا سریعاً آنها را تغییر دهید، تا امکان دسترسی به حساب کاربری اپل آیدی تنها برای خودتان میسر باشد.

  1. چه اشخاصی به اپل آیدی نیاز دارند؟

هر شخص که از محصولات تولید شده توسط شرکت اپل و یا سرویس‌های اختصاصی این کمپانی بهره می برد، باید حساب کاربری اپل آیدی را داشته و همچنین کاربران دستگاه‌های آیفون – آیپد – آیپاد – مک بوک – آیمک باید به تنظیم اپل آیدی خود، روی دستگاه بپردازند.

اپل آیدی برای دسترسی به سرویس آیتیونز در سیستم عامل مک و ویندوز و همچنین دسترسی به سرویس اپل موزیک در سیستم عامل اندروید مورد نیاز می باشد.

  1. اپل آیدی کدام کشور مناسب می باشد؟

انتخاب کشور مربوط به اپل آیدی به طور کامل هیچ محدودیتی نداشته، اما باید در صورت تنظیم اپل آی دی روی یک کشور خاص همواره از گیفت کارت‌های اختصاصی آن کشور  استفاده نمود که قیمت آن باقیمت ارز همان کشور محاسبه می‌شود.

علاوه بر این در برخی از مناطق، محدودیت دسترسی در برخی از محتویات ارائه شده در آیتیونز و اپل موزیک و همچنین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اپ استور وجود دارد.

به علت زبان کشور آمریکا و تسلط بیشتر ایرانیان به این زبان، و استفاده از دلار آمریکایی برای خرید پیشنهاد می شود، کاربران ایرانی به تهیه اپل آیدی آمریکایی بپردازند.

  1. اپل آیدی رایگان با اپل آیدی ساخته شده چه تفاوتی دارد؟

اپل آیدی یک حساب کاربری بسیار امنیتی بوده و باید حتماً ساخت آن روی ایمیل شخصی کاربر باشد، بنابر این از اپل آیدی‌های از پیش ساخته شده هرگز نباید استفاده کنید؛ چرا که افراد دیگر ممکن است دسترسی به اطلاعات شخصی شما داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای تعمیر cpu آیفون

شرکت اپل امکان ساخت اپل آیدی برای تمامی کاربران در سراسر جهان را به صورت رایگان قرار داده، که شما می توانید، برای دستگاه‌ های خود اپل آیدی خودتان را بسازید. اما برای کاربران ایرانی پیچیدگی‌ها و محدودیت‌ هایی وجود دارد، که بسیاری از افراد مایل هستند، تا سفارش ساخت این حساب کاربری را به مرکز خدمات در ایران بسپارند.

  1. آیا اپل آیدی کارتی را خریداری کنیم؟

به هیچ وجه ! اپل آیدی‌های کارتی اپل آیدی‌های از پیش ساخته شده می باشند، که امکان دارد، رمز عبور آن به همراه پاسخ سؤالات امنیتی در اختیار دیگران گذاشته شده و آنها میتوانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این اپل آیدی‌های کارتی چون به میزان انبوه تولید می شوند، روی سرورهای ایمیل متفرقه ساخته شده و پس از مدتی سرور ایمیل آنها از دسترس خارج خواهد شد. همین مسئله سبب شده، تا کاربرانی که اپل آیدی کارتی بهره می برند، نتوانند ایمیل بازیابی رمز عبور خود را دریافت کنند.

شرکت اپل با ردیابی حساب‌های اپل آیدی مبتنی بر ایمیل‌های متفرقه آن‌ها را غیرفعال کرده، که این مسئله مسبب آن است که دستگاه‌هایی که روی آن اپل آیدی کارتی تنظیم شده، عملاً بلا استفاده شده و نصب و آپدیت اپلیکیشن ‌ها از اپ استور امکان ندارد.

در حقیقت برای عدم تمایل به پرداخت هزینه‌ای کم برای ساخت اپل آیدی باید منتظر خرابی دستگاه‌ های چند میلیون تومانی خود باشند. پس توصیه ما این است تا هرگز از اپل آیدی ‌های کارتی و متفرقه استفاده نکنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 14 =