نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

رفع عدم کارکرد قابلیت Tap to Wake  و نحوه خاموش نمودن iPhonex

چند سال پیشLG  برای روشن نمودن قابلیت لمس کردن صفحه نمایش را در یکی از محصولات خویش در نظر گرفت، بعد از آن، این قابلیت تدریجاً در محصولات دیگر و نهایتا در آیفون اجرا شد.  این ویژگی مفید گاهی عملکرد درست نداشته و به عبارت دیگر با کلیک روی صفحه نمایش گوشی صفحه نمایش خاموش مانده و اتفاقی رخ نخواهد داد.

در ادامه مطالب چند راه حل برای مشکل عدم کارکرد قابلیت Tap to Wake  در آیفون پرداخته شده است.

از کلید پاور برای روشن و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی استفاده می شد، که مشکل ‌تر از کلیک نمودن روی صفحه نمایش می باشد و احتمال خراب شدن این دکمه‌ فیزیکی مهم بیشتر خواهد بود، همین علتی شد، تا بسیاری از کاربران از ایده‌ ال ‌جی برای روشن کردن صفحه نمایش استقبال کنند.

برای زمانی که عملکرد قابلیت Tap to Wake به درستی انجام نشود، چه تدابیری باید اندیشید؟ گاهی حتی با چند بار با کلیک نمودن روی صفحه نمایش اتفاقی نیفتاده و کاربر مجبور به استفاده از کلید پاور برای روشن کردن دیوایس می شود.

در ادامه مطلب، برای رفع مشکل در آیفون به بررسی روش‌ های پیشنهادی می پردازیم.

فعال نمودن Tap to Wake در  iPhone

در تنظیمات آیفون قابلیت Tap to Wake به صورت پیش‌فرض فعال می باشد، اما شاید تصادفاً این قابلیت غیرفعال کرده اید، که برای بررسی موضوع به اجرای اپلیکیشن Settings  با کلیک نمودن روی آیکون چرخدنده‌ای آن در صفحات خانه بپردازید، در صفحه‌ اصلی بر روی Accessibility کلیک نمایید و در صفحه‌ی بعدی Touch را لمس نموده و در نهایت سوییچ  Tap to Wake را در وضعیت فعال بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم کارکردن برنامه کاربردی در آیفون

توجه نمایید که حتی در موقعی که این ویژگی فعال می باشد، بهتر است یک بار آن را غیرفعال و بعد از لحظاتی دوباره آن را فعال نمایید. احتمال دارد، این ترفند ساده مشکل را برطرف نماید.

روش دیگری که برای روشن شدن خودکار صفحه نمایش آیفون وجود دارد، فعال نمودن قابلیت Raise to Wake  می باشد، اگر این قابلیت فعال باشد، زمانی که گوشی را از روی سطحی بر‌دارید، آیفون توسط حسگرهای حرکتی متوجه حرکت می شود و صفحه نمایش آن روشن خواهد شد.

برای فعالسازی این ویژگی در اپلیکیشن ستینگس گزینه‌Display  را زده و بعد سوییچ گزینه‌ Raise to Wake  را در حالت فعال بگذارید.

ریست نمودن تنظیمات آیفون

یک روش دیگر برای رفع مشکل ریست نمودن تمام تنظیمات می باشد، در نتیجه در اپلیکیشن Settings  گزینه General  و بعد Reset  را بزنید، در صفحه باز شده گزینه‌Reset All Settings  را زده و بعد به تایید فرآیند بازنشانی تنظیمات بپردازید.

نگران حذف شدن فایل‌ها و دیتای اپ‌ها نبوده، چون فقط تنظیمات اصلی آیفون و البته پسورد شبکه‌های وای-فای حذف خواهد شد.

ری ‌استارت نمودن آیفون

یک راهکار دیگر برای مشکلات عجیب نرم‌افزاری اجرا نمودن مجدد سیستم عامل می باشد، به عبارت دیگر باید، آیفون را خاموش و روشن یا ری ‌استارت نمایید.

برای خاموش کردن آیفون ‌ها باید از دکمه‌ ولوم بالا، ولوم پایین و پاور بهره برید، که روش کار در آیفون ۱۰ و آیفون ۱۱ با آیفون‌های قدیمی کمی تفاوت دارد.

از طریق اپلیکیشن تنظیمات، امکان خاموش کردن وجود داشته و باید گزینه‌ General را زده و بعد در انتهای صفحه، به انتخاب گزینه‌ Shut down  پرداخته، در نهایت اسلایدر خاموشی را به سمت راست کشیده، بعد از خاموش شدن آیفون،، دکمه‌ پاور را نگه داشته، تا صفحه نمایش روشن شده و لوگوی اپل روی آن نمایان شود، در این حالت دکمه‌ پاور را رها نموده و منتظر بوت شدن سیستم عامل iOS  بمانید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر سی پی یو آیفون

آپدیت نمودن  iOS

به روز رسانی نمودن سیستم عامل یک راهکار کلی برای رفع مشکلات نرم‌افزاری می باشد، البته با آپدیت نمودن برای برخی نسخه‌ ها، مشکلاتی به وجود خواهد آمد، که جای نگرانی نبوده چرا که با انتشار آپدیت ‌های بعدی مشکلات گزارش شده بررسی و در نهایت حل شده اند.

برای بروز کردن سیستم عامل آیفون ‌ها باید به اجرای اپ تنظیمات پرداخته و روی General  و بعد Software Update  کلیک نمایید.

نحوه خاموش کردن آیفون ایکس، آیفون ایکس‌آر و ایکس‌اس اپل

خاموش کردن آیفون‌ های جدید اپل توسط دکمه‌ی پاور انجام نشده و آیفون‌ های جدید اپل یعنی iPhone X  و نسخه‌های بعدی آن که iPhone XS   وiPhone XR  می باشد، فاقد دکمه‌ فیزیکی خانه بوده ولی در کنار بدنه دکمه‌Power  دیده می‌شود.

اگر کلید پاور را نگه داشته فعال شدن Siri  یا دستیار صوتی اپل را خواهید داشت، بنابراین اسلایدر Power Off  با روش دیگر ظاهر خواهد شد.

در ادامه مطلب، روش خاموش کردن آیفون ایکس، آیفون ایکس‌آر و ایکس‌اس اپل که دکمه‌ی پاور ندارند، آورده شده است:

برای خاموش کردن یکی از آیفون‌های جدید اپل که فاقد دکمه‌ فیزیکی خانه روی سطح جلوی گوشی می باشد، ابتدا باید دکمه ‌پاور و کلید ولوم آپ یا افزایش صدا را فشرده و آنها را نگه دارید.

با فشردن همزمان دو دکمه‌ موردبحث، اسلایدر همیشگی خاموش کردن آیفون‌ها نشان داده خواهد شد که باید روی اسلایدر کلیک و آن را به سمت راست کشیده و رها  نموده، تا آیفون تان خاموش شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 15 =