نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

عواملی که بر طول عمر آیفون تاثیر می گذارد

اینکه آیا آیفون شما از نسخه پشتیبانی‌شده iOS استفاده می‌کند یا خیر، مهم‌ترین عامل برای طول عمر آن است. اما این تنها معیار عملی طول عمر آیفون نیست. نکات دیگری نیز می تواند وارد بازی شود. فکر کردن به نشانه‌هایی که زمان ارتقای آیفون فرا رسیده است، می‌تواند به شما کمک کند تا تخمین بزنید که آیفون بعدی شما چقدر دوام خواهد آورد.

سلامت باتری

باتری ها اجزای مصرفی هستند، بنابراین معمولاً اولین قسمت از دستگاه هستند که با مشکل مواجه می شوند. پس از سال‌ها چرخه شارژ، باتری به اندازه قبل شارژ نمی‌شود، حتی اگر 100% را نشان دهد. بسته به نحوه شارژ دستگاه خود، حداقل تا دو سال بعد نباید شاهد کاهش زیادی در عملکرد باشید.

می توانید سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنید تا ببینید عملکرد آن چگونه است. اگر حداکثر ظرفیت کمتر از 80 درصد است، ممکن است در نظر داشته باشید که برای باتری جدید به اپل پول بپردازید. این ارزان نیست، اما هزینه آن بسیار کمتر از پرداخت برای یک دستگاه کاملاً جدید است. و اگر باتری تنها مشکل شماست، یک باتری کاملاً جدید می تواند سال ها عمر بیشتری به دستگاه شما بدهد.

فضای ذخیره سازی محدود

حتی اگر آیفون شما از نسخه فعلی iOS استفاده می کند، اگر تعداد زیادی عکس، فیلم و برنامه را در دستگاه خود نگه دارید، ممکن است فضای ذخیره سازی شما تمام شود. به خصوص اگر مدلی با فضای کمتر را برای صرفه جویی در هزینه خرید آیفون خود انتخاب کرده باشید، به راحتی می توانید به نقطه ای برسید که مجبور شوید دائماً آنچه را که روی دستگاه شما است تغییر دهید تا از هشدارهای «حافظه کم» جلوگیری کنید. این می تواند شما را به ارتقاء سوق دهد در حالی که ممکن است به غیر از این نیاز نداشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه فضای آیفون خود را آزاد کنیم؟

خوشبختانه اپل گهگاه فضای ذخیره سازی پایه آیفون را افزایش می دهد. به عنوان مثال، خط آیفون 13 2021 از 128 گیگابایت شروع می شود که گزینه پایه 64 گیگابایت را حذف می کند.

استفاده شما تعیین می کند که چقدر حافظه آیفون بر طول عمر دستگاه تأثیر می گذارد. اگر موسیقی را به‌صورت آفلاین دانلود نمی‌کنید، از برنامه‌های بزرگ زیادی استفاده نمی‌کنید، و ویدیوهای باکیفیت ضبط نمی‌کنید، احتمالاً می‌توانید سال‌ها با حجم کمتری از فضای ذخیره‌سازی خلاص شوید. در غیر این صورت، عاقلانه است که برای فضای ذخیره سازی بیشتر مقداری پول بیشتر از قبل خرج کنید، بنابراین می توانید تلفن خود را برای مدت طولانی تری نگه دارید.

آسیب فیزیکی

آخرین عامل مهم در طول عمر آیفون نحوه مراقبت از سخت افزار آن است. خیلی آسان است که دستگاه خود را رها کنید و صفحه نمایش آن را بشکنید، اسپیکر را با پاشیدن آب شدید یا مشابه آن از بین ببرید.

آسیب فیزیکی آیفون می تواند از یک ناراحتی جزئی تا جلوگیری از استفاده از دستگاه شما متغیر باشد. ممکن است برایتان مهم نباشد که یک تراشه کوچک در صفحه نمایش وجود داشته باشد و سال ها پس از چنین حادثه ای به استفاده از دستگاه ادامه دهید. اما آسیب جدی می تواند باعث شود زودتر از آنچه فکر می کردید به یک گوشی جدید نیاز پیدا کنید.

تعمیرات آیفون گران است، بنابراین اگر فکر می‌کنید به دستگاه خود آسیب می‌رسانید، AppleCare+ را اضافه کنید. این طرح به شما امکان می دهد دستگاه خود را هر 12 ماه دو بار برای تعمیر یا تعویض به اپل ببرید، در حالی که به جای پرداخت کامل تعمیر، فقط از شما کسر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   6 نکته مهم خرید پایه نگهدارنده آیفون 5

https://mobile-iphone.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/

در غیر این صورت، مراقب باشید که آیفون خود را در کجا قرار می دهید و آن را در یک قاب محافظ قرار دهید تا آسیب احتمالی کاهش یابد. فعال بودن تلفن شما را تا زمانی که ممکن است در بهترین حالت خود نگه می دارد.

این مدت زمانی است که یک آیفون باید دوام بیاورد

اکنون ایده خوبی دارید که آیفون شما چقدر باید دوام بیاورد. می‌توانید بین پنج تا هفت سال به‌روزرسانی‌های اصلی iOS، به علاوه وصله‌های امنیتی بالقوه فراتر از آن را انتظار داشته باشید. با گذشت زمان عملکرد باتری شما کاهش می یابد، اما تا زمانی که فضای ذخیره کافی داشته باشید و دستگاه خود را از آسیب فیزیکی دور نگه دارید، باید مدت زمان مناسبی برای شما دوام بیاورد.

و از آنجایی که دستگاه‌های اپل ارزش خود را حفظ می‌کنند، احتمالاً می‌توانید دستگاه خود را معامله کنید یا بفروشید تا در پایان عمر آن مقداری از پول را پس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =