نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

همه چیز درباره سیستم عامل MacOS Monterey

سیستم عامل MacOS Monterey با ویژگی جدید و پیشگامانه‌ای ارائه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا با روش‌های جدیدی در مک بوک آشنا شوند، کارهای بیشتری نسبت به قبل انجام دهند و به طور یکپارچه و بدون اتصال سیم در تمامی دستگاه‌های اپل خود کار کنند!

در آپدیت سیستم عامل مک او اس مونتری، FaceTime شامل ویژگی‌های صوتی و تصویری جدیدی شده که حس واقعی‌تر و طبیعی‌تری در تماس‌ها به کاربر ارائه می‌دهد.

ابزارهای جدید اتصال مانند AirPlay به مک و دستگاه‌های اپل دیگر این امکان را می‌دهد که بهتر از قبل با یکدیگر کار کنند.

دو ویژگی هوشمند جدید به نام‌های Live Text و Visual Lookup اضافه شدند که هوش و اطلاعات فکری شما را به اطلاعات مفید و کاربردی تبدیل می‌کنند.

نرم افزار قدرتمند Safari نیز شامل سازماندهی قدرتمندتر برگه‌های وب با قابلیت جدید Tab Group شده و تغییر برگه‌ها را در وب بسیار ساده‌تر کرده است.

در ادامه ی این تغییرات بزرگ، به گفته‌ی اپل در اواخر پاییز میلادی امسال، SharePlay به کاربران مک این امکان را می‌دهد تا از طریق FaceTime تجربیات مشترکی را با هم داشته باشند.

سیستم عامل MacOS Monterey

سیستم عامل MacOS Monterey اکنون به عنوان یک بروزرسانی نرم افزار رایگان در دسترس تمامی مک های دارای سیلیکون اپل و مک های مبتنی بر اینتل است.

در تماس‌های فیس تایم جدید صدا به قدری واضح است که شما حس نمی‌کنید به صورت تصویری در حال صحبت هستید.

دو میکروفون جدید به کاربران کنترل بیشتری بر نحوه‌ی صدایشان می‌دهد. قابلیت Voice Isolation نیز نویز صدای پس زمینه را حذف می‌کند تا صدای هر چه شفاف‌تری را انتقال دهد.

در مقابل برخی مواقع در صورت لزوم قابلیت Wide Spectrum اجازه می‌دهد تا تمام نویز وارد صدا شود تا شرکت کنندگان در تماس تصویری بتوانند همه چیز را واضح بشنوند.

این مطلب را از دست ندهید   عوامل تأثیرگذار طول عمر آیفون

حالت پرتره یک ویژگی جدید در FaceTime و همینطور برنامه‌هایی مانند Webex و Zoom است. موتور عصبی در تراشه M1 این امکان را می‌دهد تا کاربر در فوکوس کامل بماند و پس زمینه را به دقت بالایی محو می‌کند.

در حالت پرتره شما یک نمای بسیار عالی به طور محو در تماس‌های گروهی خواهید داشت.

SharePlay چیست ؟

قابلیت SharePlay مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند است که باعث به اشتراک گذاشتن تجربیات هر کاربر در تماس‌های FaceTime می‌شود.

هر فرد می‌تواند موسیقی، سریال، فیلم و هر موردی از این قبیل را با دوستان و یا خانواده‌ی خود به طور همزمان ببیند و هر کس کنترل‌های پخش مخصوص خودش را داشته باشد.

امکان SharePlay با برنامه‌هایی مانند Apple Music،Apple TV+ و همچنین خدمات محبوب دیگری کار می‌کند.

Universal Control چیست ؟

یکی از شگفت انگیزترین قابلیت‌های جدید در MacOS Monterey قابلیت Universal Control است. این قابلیت به شما امکان جابجایی بسیار راحت موستان را بین دستگاه‌های اپل می‌دهد!

در حقیقت کاربر می‌تواند دستگاه‌ها را کنار یکدیگر قرار دهد و همان لحظه نشانگر موس را از دستگاهی به دستگاه دیگر انتقال دهد؛ بدون نیاز به تنظیمات خاصی!

با استفاده از قابلیت Universal Control یا کنترل جهانی شما می‌توانید از صفحه کلید مک بوک خود برای تایپ در دستگاه دیگری استفاده کنید.

از این قابلیت هر چقدر توضیح دهیم باز هم کم است. شما می‌توانید حتی با Apple Pencil در iPad نقاشی کنید و تصاویر خود را مستقیما در برنامه‌های Mac خود قرار دهید و از قدرت تمام دستگاه‌هایتان استفاده کنید.

متن زنده یا Live Text

قابلیت Live Text وظیفه‌ی پیدا کردن متن‌ را در عکس‌ها، شماره تلفن، وب سایت، آدرس و بسیاری موراد دیگر را دارد. پس از پیدا کردن نوشته، می‌توان آن متن را کپی کرد، تماس برقرار کرد و یا وب سایتی را باز کرد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات بعد از تعویض باتری

ایرپاد نسل جدید اپل با ویژگی های برجسته

Visual Look Up نیز به کاربران کمک می‌کند تا حیوانات، مکان‌ها، هنر، گیاهان و موارد دیگر را در عکس‌ها کشف کرد و درمورد آن‌ها آموخت.

شخصی سازی تمامی اعلان‌ها و کاهش حواس‌پرتی

یکی از مهم‌ترین عوامل که در انجام کارهایتان موجب حواس‌پرتی می‌شود، اعلان‌ها هستند. در سیستم عامل جدید MacOS Monterey این امکان به وجود آمده تا زمانی‌که کاربر روی مک بوک و کار خاصی مانند کد نویسی فوکوس کرده، تمامی اعلان‌ها نمایش داده نمی‌شوند و پس از زمانی خاص به کاربر اعلام می‌شوند.

شخصی سازی تمامی اعلان‌ها و کاهش حواس‌پرتی

روش‌های بیشتر در سازماندهی نوشته ها (Notes)

با یادداشت‌ها در سیستم عامل جدید مونتری کاربران روش‌های جدیدی برای ثبت، سازماندهی و تغییر در یادداشت‌های خود دارند. برنامه Quick Note به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر برنامه‌ای که هستند بتوانند یادداشت ثبت کنند.

این قابلیت در MacOS مونتری به دلیل به هدر نرفتن ایده‌ها و ثبت لحظه‌ای وقایع ایجاد شده که بسیار کاربردی است.

کاربران همچنین می‌توانند پیوندهای برنامه‌ها را به یادداشت‌های خود اضافه کنند تا زمانی‌که به وب سایت و منبع نوشته نیاز دارند در دسترس باشد. همچنین Quick Note می‌تواند موقعیت مکانی نوشته‌ی شما را هم ذخیره کند.

سیستم عامل MacOS Monterey

روش‌های بیشتر در سازماندهی نوشته ها (Notes)

روش های سازماندهی نوشته ها در مک او اس عبارتند از:

بهبود مدیریت پنجره‌های وب در مونتری

تحولات بزرگی در Safari همراه سیستم عامل مونتری انجام شده. یکی از این تحولات ایجاد ویژگی Tab Groups است که به کاربران اجازه‌ی ذخیره و سازماندهی برگه‌ها را می‌دهد. این امکان باعث می‌شود تا به‌طور مثال صفحات تحقیقات شما با صفحات مربوط به سفر از هم جدا باشند.

این مطلب را از دست ندهید   ساخت اپل آیدی 2018

قابلیت Tab Group در دستگاه‌های آیفون، مک و آیپد نیز همگام سازی می‌شوند. در نتیجه شما می‌توانید تمامی تب‌های جستجوی خود را در دستگاه‌های دیگر نیز داشته باشید.

سافاری همچنین از حریم خصوصی افراد حفاظت بیشتری نسبت به قبل می‌کند. قابلیت جدید (پیشگیری از ردیبای هوشمند) باعث جلوگیری از ردیابی از طریق آی پی پروفایل‌ها می‌شود.

اپل شنبه در Kyoto ژاپن فروشگاه جدید افتتاح می کند

میانبرهای یکپارچه در مونتری

میانبرها در مک بوک کمک می‌کنند تا برنامه‌هایی که بیشرین استفاده را دارند در دسترس قرار گیرند. عملکرد شما نیز در این زمان به بیشترین حد خود می‌رسد چراکه برنامه‌های پرکاربرد همیشه در دسترس شما هستند.

سایر ویژگی‌های مک او اس

سایر ویژگی های سیستم عامل مک او اس عبارتند از:

اشتراک گذاری آسان محتوا: کاربران می‌توانند به راحتی محتوای به اشتراک گذاشته شده در اخبار اپل، محصولات اپل، تصاویر، سافاری و … را پیدا کنند.

نقشه در سیستم عامل مونتری جزئیات فوق العاده‌ای را از جاده‌ها، محله‌ها، درختان، ساختما‌ها و … ارائه می‌دهد که همگی در صفحه نمایش خیره کننده‌ی مک بوک بهتر دیده می‌شوند.

صدایی فوق العاده را با کمک تراشه‌ی M1 و MacOS Monterey در مک بوک و یا آی مک خود تجربه کنید. همینطور در صورت استفاده از AirPods نیز صدایی مانند سینما را تجربه خواهید کرد.

حفاظت از حریم خصوصی در مونتری به حدی بالاست که شما فرستندگان ایمیل از باز شدن یا باز نشدن ایمیلشان توسط شما مطلع نمی‌شوند.

همینطور آدرس‌های IP را پنهان می‌کند تا کسی به موقعیت مکانی شما دسترسی نداشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =