نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

ویروسی شدن گوشی اندروید

ویروسی شدن گوشی برای همه گوشی های اندرویدی اتفاق می افتد؟ آیا ویروس اطلاعات شخصی من را پخش می کند؟ سوال هایی از این قبیل همگی به یک مشکل یا ترس از وقوع یک مشکل اشاره دارد! ویروسی شدن موبایل. البته نگرانی نسبت به ویروسی شدن گوشی اندوریدی، خیلی هم بیجا نیست.

در مقایسه با سیستم عامل iOS در گوشی های شرکت اپل که از محدودیت های بسیار بیشتری برخوردارند، سیستم عامل متن باز گوگل، یعنی اندروید، با نسخه های شخصی سازی شده هر شرکت، آسیب پذیری بیشتری نسبت به ویروس ها و بدافزارها دارد و باید قبول کرد که انگیزه هکرها و تولید کنندگان ویروس برای حمله به این سیستم عامل نیز بیشتر است.

در این مقاله ما را برای بررسی علائم ویروسی شدن گوشی، توضیح ماهیت ویروس ها و راهکارهای رفع مشکل ویروسی شدن گوشی  همراهی کنید.

علائم ویروسی شدن گوشی

علائم ویروسی شدن گوشی اندرویدی شما در تمام برندها تقریباً یکسان است. البته بروز یک مورد یا چند مورد از این علائم می تواند دلیلی متفاوت از ویروسی شدن گوشی داشته باشد، اما در هر صورت، اگر یا یکی یا چند مورد از علائم زیر مواجه شدید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما وجود دارد. البته یک راه برای مطمئن شدن از وجود ویروس در گوشی اندروید، استفاده از نرم افزار های آنتی ویروس معتبر است.

کند شدن گوشی

بارگذاری کند اپلیکیشن ها

تمام شدن سریع یا ناگهانی باتری

ظاهر شدن تبلیغات ناخواسته

دانلود برنامه هایی که شما دانلود نکرده اید.

استفاده نامتعارف از اینترنت دیتای گوشی

این مطلب را از دست ندهید   6 نکته مهم خرید پایه نگهدارنده آیفون 5

افزایش قبض موبایل

در مواردی داغ شدن گوشی که با مصرف باتری ارتباط مستقیم دارد.

یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ویروسی شدن گوشی، استفاده از منابع معتبر و ثابت شده برای دانلود نرم افزار، عکس، فیلم و یا موسیقی است.

ویروسی شدن گوشی

ویروس و بدافزار در گوشی های هوشمند

بدافزار یا Malware در زبان انگلیسی، نرم افزاری است که به صورت مخفیانه وارد گوشی شما می شود و با انگیزه آسیب رسانی به گوشی و یا دسترسی به اطلاعات شما طراحی شده است.

در صورت وجود چنین نرم افزاری در گوشی شما، با مشکل ویروسی شدن گوشی مواجه هستید. ربایش اطلاعات یا برای اخاذی از طریق باج افزار (نرم افزاری که اطلاعات شما را کد گذاری کرده و برای دسترسی شما به اطلاعات شخصی تان از شما باج طلب می کند) صورت میگیرد و یا برای جعل هویت و یا در بدترین حالت دسترسی به گذرواژه های نرم افزار های حساس مانند نرم افزارهای بانکی که مهاجم را قادر به دسترسی به حساب های بانکی شما و کنترل آنها می کند.

ویروس ها می توانند به صورت مستقیم و یا در پوشش یک نرم افزار و یا دیتای دیگر در گوشی شما نصب و یا کپی شوند. باز کردن ایمیل آلوده به ویروس، دانلود و یا نصب برنامه های آلوده، دانلود یک ویدئو و یا عکس و یا موسیقی آلوده به ویروس که می تواند در اندازه های یک کد دستوری بسیار کوتاه در درون قابل مخفی شده باشد، روش هایی هستند که از طریق آن گوشی شما به ویروس آلوده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش اضافه کردن شکلک Emojo

پیشگیری از ویروسی شدن گوشی

یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ویروسی شدن گوشی آیفون ، استفاده از منابع معتبر و ثابت شده برای دانلود نرم افزار، عکس، فیلم و یا موسیقی است. شاید به توان سالم ترین منبع دانلود نرم افزار برای گوشی های اندرویدی را Google Play Store و برای گوشی های اپل را Apple App Store در نظر گرفت.

اگر قصد نصب نرم افزار و بازی های جدید را دارید، به این بازارچه ها رجوع کنید. گول وعده های سایت های تقریباً بی هویت را برای نصب رایگان برنامه های پولی گران قیمت نخورید، زیرا در بهترین حالت، بسیاری از این برنامه های هک شده توسط تیم های ناشناس، محصول گروه های هکری هستند که در اختیار این سایت ها قرار داده شده اند و خود آنها از این موضوع بی اطلاعند. این در حالی است که در بازارچه های رمسی فایل های موجود برای نصب نرم افزار به دقت اسکن و بررسی می شوند. سعی کنید تا سیستم عامل خود را بروز نگه دارید.

در هنگام مواجه شدن با ایمیل های ناشناس و یا لینک های موجود در نرم افزارها و ایمیل ها کمی محتاط باشید. در نهایت از پسورد های قوی (شامل حروف بزرگ و گوچک، عدد و نشانه ها) استفاده کنید. این ترکیب می تواند کار یک هکر را چند برابر کرده و انگیزه او را برای هک گوشی شما کم کند. علاوه بر همه این ها، همه جا گول وای-فای رایگان را نخورید.

ویروسی شدن گوشی

راهکار حل مشکل ویروسی شدن گوشی

در صورت ویروسی شدن گوشی، پیشگیری سریع از آسیب های جدی تر توسط ویروس، اولین اقدام شما خواهد بود. در کل دو روش برای حذف ویروس از گوشی اندرویدی شما وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   حذف ناچ از گوشی آیفون 14

یکی استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس معتبر است و دیگری ریست فکتوری گوشی و حذف همه اطلاعات شما است. در روش دوم گوشی و تمام اطلاعات آن به وضعیت زمان خروج گوشی از کارخانه باز میگردد و در عمل شما همه اطلاعات خود را از دست خواهید داد.

پس برای ایمنی بیشتر می توانید از فضای ابری گوگل، دراپ باکس، و یا وان درایو مایکروسافت برای آپلود اطلاعات مهم و عکس های خود استفاده کنید. در تمامی این سرویس ها، فایل های شما حدی برای جلوگیری از آلوده شدن فضای ابری این شرکت با ویروس، اسکن می شوند و شما می توانید با خیالی آسوده تر، بعد از ریست فکتوری گوشی، آنها را دانلود کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =