نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

چگونه فضای آیفون خود را آزاد کنید تا فضای کافی برای همه برنامه ها و عکس های خود داشته باشید

دفعه بعد که آیفون خود را ارتقا می دهید، به لطف ظرفیت های عظیم موجود در مدل های جدید، ممکن است دیگر نگران کمبود فضا نباشید. اما در حال حاضر، اگر فضای تلفن شما به طور خطرناکی کم است، نترسید: راه‌های سریعی برای بازیابی فضای ارزشمند وجود دارد.

چگونه بفهمیم چقدر فضای خالی در آیفون دارید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقاً مشخص کنید چقدر فضای باقی مانده است.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی «General» و سپس روی «iPhone Storage» ضربه بزنید.
  3. ممکن است لازم باشد چند لحظه صبر کنید، اما باید نموداری را در بالای صفحه ببینید که نشان می دهد چقدر فضای خالی دارید و چه چیزی از حافظه شما استفاده می کند (فایل های رسانه، برنامه ها، عکس ها و غیره).

چگونه برنامه ها و داده های غیر ضروری را که فضای آیفون شما را اشغال می کنند حذف کنید

در زیر نمودار ذخیره سازی آیفون، شما باید تمام برنامه های خود را به ترتیب از بزرگترین به کوچکترین لیست کنید. آنچه می‌بینید فقط اندازه خود برنامه نیست، بلکه میزان فضایی که داده‌های آن اشغال می‌کنند نیز هست.

این از یک برنامه به برنامه دیگر بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، برنامه Music به تنهایی حدود 20 مگابایت است، اما اگر آهنگ های زیادی در تلفن خود دارید، این برنامه ممکن است فضای زیادی را اشغال کند.

برای بررسی، روی یک برنامه در لیست در صفحه ذخیره سازی آیفون ضربه بزنید. صفحه جزئیات برنامه را می بینید، جایی که می توانید برنامه و تمام داده های آن را حذف کنید یا فقط برنامه را به طور موقت از آیفون بارگیری کنید.

  • “Offload App” برنامه را از تلفن شما حذف می کند اما تمام داده های آن را پشت سر می گذارد. اگر بعداً آن را مجدداً نصب کنید، داده ها همچنان وجود دارند و می توانید به طور معمول از آن استفاده کنید. اگر قصد دارید بعداً دوباره از برنامه استفاده کنید، این گزینه خوبی است، و خود برنامه بسیار بزرگ است اما داده ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. یک مثال خوب از این مورد، نقشه گوگل است – برنامه حدود 124 مگابایت است، اما اطلاعات آن احتمالاً فقط چند مگابایت است.
  • “حذف برنامه” برنامه و تمام داده های آن را حذف می کند. اگر داده های برنامه بسیار بزرگتر از خود برنامه باشد، این انتخاب خوبی است، بنابراین حذف فقط برنامه مزیت کمی دارد – مانند Spotify، اگر موسیقی زیادی دانلود می کنید، یا خود برنامه Music.
این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی سوکت شارژ موبایل

چگونه عکس های آیفون خود را بهینه کنیم

چند راه وجود دارد که آیفون شما می‌تواند به شما کمک کند عکس‌ها را با کارایی بیشتری ذخیره کنید. ابتدا، اگر آیفون 7 یا بالاتر دارید، می‌توانید تمام عکس‌های خود را در حالت جدید اپل با راندمان بالا بگیرید. کیفیت تصویر شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد، اما هر عکس فضای کمتری برای ذخیره می گیرد. این ممکن است قبلاً روشن باشد، اما باید دوباره بررسی شود.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی «دوربین» و سپس «فرمت‌ها» ضربه بزنید.
  3. مطمئن شوید که حالت عکاسی دوربین روی «کارایی بالا» تنظیم شده باشد.

علاوه بر این، می‌توانید به گوشی خود بگویید که نسخه‌های با وضوح پایین‌تر از تصاویر شما را در خود دستگاه ذخیره کند، اما مطمئن شوید که تصاویر اصلی با وضوح کامل را در iCloud نگه دارید. با این روش می‌توانید فضای زیادی را ذخیره کنید – احتمالاً گیگابایت – اما اگر تصاویر را مستقیماً از تلفن خود به اشتراک بگذارید، نسخه‌های با وضوح پایین‌تر را به اشتراک می‌گذارید، بنابراین مسلماً این کمی سازش است. اگر می خواهید آن را روشن کنید، این کار را انجام دهید:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی «General» و سپس روی «iPhone Storage» ضربه بزنید.
  3. در سمت راست «Optimize Photos»، روی «Enable» ضربه بزنید.

بیشتر وجود دارد. اگر در حالت HDR (محدوده دینامیکی بالا) آیفون عکس‌های زیادی می‌گیرید، ممکن است ناخواسته دو کپی از هر عکس ذخیره کنید – عکس HDR بهبود یافته و نسخه اصلی بدون روتوش که احتمالاً به آن‌ها نیاز ندارید.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی «دوربین» ضربه بزنید.
  3. “Keep Normal Photo” را با کشیدن سوئیچ به سمت چپ خاموش کنید.
این مطلب را از دست ندهید   آپدیت‌های بتا سیستم عامل iOS

چگونه موسیقی را از گوشی خود حذف کنیم

اگر موسیقی زیادی در آیفون خود ذخیره می کنید، می توانید با هرس کردن کتابخانه خود فضای زیادی را بازیابی کنید.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی «General» و سپس روی «iPhone Storage» ضربه بزنید.
  3. برنامه Music را در لیست پیدا کنید – اگر یک کتابخانه موسیقی دیجیتال بزرگ دارید، احتمال زیادی وجود دارد که در بالای لیست باشد – و روی آن ضربه بزنید.
  4. انگشت خود را به چپ بکشید و روی «حذف» روی هر هنرمندی که می‌خواهید از گوشی خود حذف کنید ضربه بزنید، یا می‌توانید برای حذف آلبوم‌های خاص یا حتی آهنگ‌های فردی روی هنرمندان ضربه بزنید. می توانید ببینید که همه این آهنگ ها چقدر فضا را اشغال می کنند و انتخاب را آسان تر می کند. همچنین می‌توانید روی «ویرایش» ضربه بزنید و چندین هنرمند را همزمان حذف کنید.

توجه داشته باشید که این فقط آهنگ‌ها را از برنامه موسیقی حذف می‌کند. اگر آهنگ‌ها را در سایر برنامه‌های موسیقی مانند Spotify دانلود می‌کنید، باید آن برنامه را باز کنید و آهنگ‌های دانلود شده را از آنجا «خاموش کنید».

مقالات مرتبط:

بهینه‌سازی حافظه داخلی آیفون‌

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =