نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی سامسونگ

مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، یکی از جذاب ترین بحث ها در بین کاربران و مخصوصا بین طرفداران این دو برند است. بسیاری از اوقات، این مقایسه ها، به خیلی از کاربران در انتخاب گوشی کمک می کند. مقایسه گوشی iPhone 12 با Samsung Galaxy Z Flip 3 در واقع بین پرچمدار سابق آیفون و جدیدترین پرچمدار سامسونگ انجام می شود و تقابل مزایا و معایب آنها مشخص می کند کدام یک در کدام زمینه برتری دارد. البته واقعیت این است که هیچ جوابی برای سوال «کدام یک از این دو گوشی بهتر هستند؟» وجود ندارد، اما ما با مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، به شما کمک می کنیم تا با ویژگی های این دو گوشی پرچمدار و فوق العاده آشنا شوید.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

با ورود جدیدترین پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی زد فلیپ 3، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا باید روی جدیدترین محصول تاشو سامسونگ سرمایه گذاری کنید یا به جای آن یک آیفون 12 جدید انتخاب کنید؟ درست است که صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED، تراشه A14 و بدنه شیشه ای مات آیفون 12 جذاب هستند، اما قابلیت تاشو، صفحه نمایش دوگانه و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی Z Flip 3  هم ممکن است برای شما بسیار وسوسه کننده باشند. بنابراین ما با بررسی ویژگی هایی از جمله ساخت و طراحی، صفحه نمایش، عملکرد، شارژ و ماندگاری باتری، دوربین، نرم افزارها و به روز رسانی و ویژگی های خاص، به مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ می پردازیم تا ببینید کدام یک ارزش پول نقد شما را دارند.

مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، یکی از جذاب ترین بحث ها در بین کاربران و مخصوصا بین طرفداران این دو برند است.

 

گوشی آیفون 12

مقایسه گوشی آیفون و سامسونگ در ساخت و طراحی

در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، هر دو Galaxy Z Flip 3 و iPhone 12 طراحی های بسیار متفاوتی دارند. گلکسی زد فلیپ 3 یک گوشی تاشو است که وقتی می‌خواهید آن را در جیب بگذارید، واقعا از وسط تا می‌شود. وقتی گلکسی زد فلیپ 3 باز می شود، مانند هر گوشی معمولی دیگری صاف می شود و به شکل یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی در می آید. پس از استفاده از گوشی نیز می توانید آن را تا کنید. اما در مورد فرم گوشی آیفون 12 هیچ چیز منحصر به فردی وجود ندارد. آیفون 12 با وزن 226 گرم نسبت به Z Flip 3 که 183 گرم وزن دارد، گوشی سنگینی به شمار می رود و به گونه ای است که باید آن را دو دستی بگیرید. گرچه Z Flip 3 هم واقعاً برای استفاده با یک دست مناسب نیست، مخصوصا وقتی در حالت باز قرار دارد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض CPU موبایل

طراحی گوشی آیفون 12

آیفون 12 از نظر طراحی، گوشی شیک و زیبایی است. پشت این گوشی، شیشه‌ای و مات است که از ماندن رد اثر انگشت جلوگیری می کند. همچنین، در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، بدنه گوشی آیفون 12، از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و قاب دور گوشی، از فولاد صیقل داده شده ساخته شده است.

از طرف دیگر، گوشی Z Flip 3 از آلومینیوم آرمور ساخته شده است که قوی‌ترین آلومینیومی است که تا به امروز در یک گوشی گلکسی استفاده شده است. این گوشی مجهز به Corning Gorilla Glass Victus که گوشی را از افتادن و خط و خش در امان نگه می‌دارد. این گلس مقاوم، باعث ایجاد بدنه ای براق می شود که کاملاً لغزنده به نظر می رسد. بنابراین، اگر در مقایسه گوشی iPhone 12 با Samsung Galaxy Z Flip 3، گوشی Z Flip 3 را انتخاب می‌کنید، باید یک قاب محافظ بسیار باکیفیت تهیه کنید تا چسبندگی بیشتری داشته باشد و گوشی را از هر آسیبی در امان نگه دارد.

صفحه نمایش گوشی iPhone 12 و Samsung Galaxy Z Flip 3

نمایشگرهای این دو گوشی واقعاً با هم تفاوت دارند. صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED   آیفون 12، روشن، شفاف و رنگارنگ است. شما با دیدن صفحه نمایش، حتی در بیرون و در بیشترین نور خورشید هم دچار مشکل نمی شوید. آیفون 12، دارای صفحه نمایش سرامیکی است که اپل قول داده است عملکرد آن نسبت به سری آیفون 11 چهار برابر بهتر باشد. در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، صفحه نمایش آیفون 12، با 458 پیکسل در هر اینچ، یک نمایشگر شفاف با وضوح فوق العاده است و پخش همه چیز در آن، از ویدیو گرفته تا جدیدترین بازی ها، عالی به نظر می رسند. گوشی Z Flip 3 ، با صفحه نمایش 6.7 اینچی و 425 پیکسل در هر اینچ، کیفیت کمتری نسبت به آیفون 12 دارد. اما از آنجایی که این صفحه نمایش AMOLED است، رنگ ها در آن عمیق تر به نمایش در می آیند.

گیمرهای موبایل باید بدانند که نرخ تازه سازی آیفون 12 فقط 60 هرتز است، در صورتی که Z Flip 3، از نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می برد. در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، علاوه بر همه ویژگی هایی که گفته شد، گوشی سامسونگ Z Flip 3، دارای رتبه IPX8 است و می تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در آب بماند. آیفون 12 نیز دارای استاندارد IP68 است، به این معنی که غوطه ور شدن آن در عمق 6 متری آب تا مدت 30 دقیقه ممکن است.

این مطلب را از دست ندهید   هندزفری گلکسی بادز 2 یا گلکسی بادز پرو؟

مقایسه عملکرد گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ

هر دو گوشی آیفون 12 و Z Flip 3 ، دارای پردازنده هایی هستند که بهترین عملکرد را دارند. گوشی  Z Flip 3 به پردازنده اسنپدراگون 888 مجهز شده است و 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. به همین دلیل، می تواند جدیدترین برنامه ها، بازی ها و برنامه ها را به راحتی مدیریت کند. اما در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، دقت کنید که قسمت پشتی گوشی Z Flip 3، مخصوصا اطراف ماژول دوربین، بعد از استفاده زیاد گوشی، گرم می شود. در مقابل، تراشه A14 آیفون 12 نیز قدرت بالایی دارد. اما این گوشی، تنها 6 گیگابایت رم دارد. البته، آیفون‌ها به رم کمتری نیاز دارند اما در پخش جدیدترین بازی‌ ها و اجرای چندین برنامه، با مشکلی مواجه نمی شوند.

مقایسه گوشی سامسونگ و آیفون در ماندگاری باتری

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، باتری 3687 میلی آمپری آیفون 12 کمی بزرگتر از ظرفیت باتری 3300 میلی آمپر ساعتی Z Flip 3 است. اما در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، گوشی آیفون 12، شارژ سریع 20 واتی را در مقابل شارژ 15 واتی گوشی Z Flip 3  به کاربران عرضه می کند.

گوشی  Flip 3، برای کسانی که به شارژ سریع باتری علاقه دارند، بسیار مناسب است. این گوشی ها دارای شارژ بی سیم هستند که هر کدام مزایایی دارند. با استفاده زیاد از آیفون 12، می توانید بیشتر از یک روز، از باتری انتظار داشته باشید، اما عمر باتری Z Flip 3 بسیار نا امید کننده است. البته در نظر داشته باشید که اگر از نرخ تازه سازی 120 هرتزی در Z Flip 3 استفاده می کنید، بر عمر باتری تأثیر می گذارد.

در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ ، گوشی Z Flip 3 با 128 و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، در حالی که آیفون 12 با فضای ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می شوند.

گوشی آیفون 12

کیفیت دوربین گوشی آیفون و سامسونگ

دوربین یکی از مهم ترین فاکتورها در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ است. گوشی Z Flip 3، دارای تنظیمات دوربین دوگانه در پشت است و شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در جلو گوشی است.

دوربین های این گوشی، برای استفاده روزمره خوب هستند. سامسونگ حالت فلکس را به این گوشی، اضافه کرده است که گرفتن عکس‌های سلفی هندزفری را آسان‌تر می‌کند. ویژگی Quick Shot هم در این گوشی، بهبودیافته است که به شما امکان می‌دهد بدون باز کردن گوشی، روی کلید پاور دوبار کلیک کنید تا برای عکس و فیلم فوری، اقدام کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر آیفون XS Max

دوربین‌ های آیفون 12 در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، یکی از بهترین تلفن‌های دوربین‌دار موجود در بازار هستند. این گوشی، یک لنز سه‌گانه در پشت با لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو دارد و دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در جلوی گوشی و برای سلفی است.

با استفاده از دوربین این گوشی، حتی در محیط های کم نور و در شب و حتی بدون استفاده از حالت شب، می توانید عکس های واضح و رنگی خوبی داشته باشید. هر دو گوشی آیفون و Z Flip 3، از فیلمبرداری با وضوح 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می کنند.

نرم افزار و به روز رسانی ها آیفون 12و Z Flip 3

گوشی Z Flip 3 با اندروید 11 عرضه می شود که یک سیستم عامل عالی است، اما تقریبا غیر ممکن است که آن را با iOS 14 در آیفون 12 مقایسه کنید. بنابراین، از نظر سیستم عامل، انتخاب یکی از این دو گوشی، به سلیقه کاربران بستگی دارد.

اما در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، گوشی آیفون 12 نسبت به گوشی Z Flip 3 ، در به روز رسانی برتری دارد. سامسونگ به طور معمول سه بار به روز رسانی سیستم عامل و چهار سال به روز رسانی امنیتی را به کاربران ارائه می دهد، در حالی که اپل به طور کلی گوشی های خود را، چندین سال به روز رسانی می کند و کاربران به محض آماده برای به روز رسانی، نسخه های جدید نرم افزار را دریافت می کنند. بنابراین، در این مورد، آیفون 12 عملکرد بهتری دارد.

مقایسه ویژگی های خاص گوشی آیفون و سامسونگ

آیفون 12 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 ، هر دو از 5G پشتیبانی می‌کنند. گوشی Z Flip 3، دارای ویژگی جالب Labs است که به شما امکان می دهد برنامه ها را در صفحه نمایش تاشو ببینید. روی صفحه نمایش این گوشی ، آیتم Samsung Pay قرار داده شده است که امکان پرداخت هزینه های مواد غذایی یا قهوه را بدون باز کردن گوشی به کاربر می دهد. شما در گوشی Z Flip 3 این امکان را دارید که تصویر را به دو قسمت تقسیم کنید.

به صورتی که ویدیوی خود را به قسمت بالای صفحه و کنترل های صدا و پخش را در نیمه پایین صفحه داشته باشید. این ها از ویژگی‌های جالب Z Flip 3 هستند، اما در مقایسه گوشی آیفون 12 اپل با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ، برخی از کاربران ممکن است هنوز آیفون 12 را ترجیح دهند.

برای خرید گوشی به نمایندگی آیفون مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =