نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

سرنوشت تماس‌ها و پیامک‌هایتان بعد از بلاک در آیفون

کمپانی اپل در سال 2013 و با رونمایی از سیستم عامل آی او اس 7 یک قابلیت جالب را به معرض نمایش گذاشت. قابلیتی که به موجب آن کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل می‌توانند به سادگی هرچه تمام‌تر و تنها با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) گوشی، شماره تلفن افراد خاصی را بلاک کنند. هنگامی که کاربر یک آیفون شماره خاصی را بلاک می‌کند، فرد بلاک شده دیگر قادر به برقراری تماس با شماره مورد نظر نخواهد بود.

قابلیت بلاک کردن شماره‌ افراد هم اکنون در سیستم عامل آی او اس 9 نیز ارائه شده و تقریبا از سال 2013 به یک ویژگی کاربردی و اصلی سیستم عامل آی او اس تبدیل شد. اما چگونه می‌توان دریافت که فرد خاصی در آیفون خود شماره شما را بلاک کرده است؟ این امر به سادگی قابل درک است. هنگامی که شماره تلفن شما در لیست شماره‌های بلاک شده یک آیفون قرار می‌گیرد در حین برقراری تماس با آن مراحل مشخصی طی می‌شود. ما این مراحل را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه به شرح آن پرداخته و سرنوشت تماس دریافتی را مشخص خواهیم کرد.

آیا شماره شما توسط آیفون مقصد بلاک شده است؟

به منظور درک این موضوع ما به آزمایش مراحل برقراری تماس از یک شماره بلاک شده با آیفون بلاک کننده پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط یک روند مشخص برای طی می‌شود و فرد تماس گیرنده همواره یک روند مشخص را می‌شوند. بنابراین اگر شما هم با فردی تماس حاصل می‌کنید که از کاربران سری محصولات آیفون بوده و مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم برایتان اتفاق می‌افتد، مطمئن باشید که فرد مورد نظر شماره تلفن شما را در آیفون خود بلاک کرده است.

این مطلب را از دست ندهید   علت سیاهی صفحه نمایش آیفون 4S

اگر شماره شما در آیفونی بلاک شده باشد و سعی در برقراری تماس با آن کنید یک بار صدای زنگ کوتاهی را خواهید شنید. پس از آن اپراتور اعلام می‌کند که مشترک مورد نظر شما در دسترسی نیست. اگر فردی که با وی تماس می‌گیرید قابلیت پست صوتی یا همان Voicemail خود را فعال کرده باشد شما پس از گزارش اپراتور مبنی بر در دسترس نبودن وی قادر به ضبط یک پست صوتی خواهید بود. در این شرایط پست صوتی شما ضبط شده و در لیست پست‌های صوتی فرد مورد نظر به بخش “پیام‌های بلاک شده‌” یا “Blocked Messenger” منتقل می‌شود. در این شرایط احتمالا پیغام صوتی مورد نظر شما هیچ‌گاه توسط فرد مورد نظر بررسی نخواهد شد. این روندی است که در شرایط بلاک بودن شماره تلفن فرد تماس گیرنده در یک آیفون طی می‌شود.

سرنوشت پیامک‌های ارسالی چه می‌شود؟

حال اگر شماره تلفن شما در آیفون خاصی بلاک شده باشد و اقدام به ارسال پیامک کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در این شرایط روندی که برای فرد ارسال کننده پیامک طی می‌شود کاملا نرمال بوده و با شرایط طبیعی ارسال پیامک تفاوتی ندارد اما در حقیقت پیام ارسالی او به دست فرد مورد نظر نمی‌رسد.

در جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس اپل هنگامی که شما از طریق iMessage و با استفاده از یک شماره بلاک شده توسط آیفونی خاص اقدام به ارسال پیامک برای وی می‌کنید، پیامک شما بدون هیچ مشکل و یا بروز پیغام خطایی ارسال می‌شود و پس از چند ثانیه نماد “Delivered” یا “رسیدن به دست مخاطب” بر روی آن نمایش داده می‌شود و رنگ پیامک آبی رنگ باقی می‌ماند. اما باید بدانید که در این شرایط فرد مورد نظرتان هیچ‌گاه پیامک ارسالی شما را دریافت نمی‌کند!

این مطلب را از دست ندهید   کدهای مخفی آیفون

در برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل آی او اس هنگامی که به عنوان یک فرد بلاک شده از طریق اپلیکیشن iMessage برای آیفونی پیامک ارسال کنید، اپلیکیشن iMessage چند ثانیه را سعی در ارسال پیامک مورد نظر می‌کند و پس از آن پیامک مورد نظرتان را به عنوان یک پیام متنی ارسال خواهد کرد اما در این وضعیت هم فرد مورد نظر هیچ‌گاه پیامک‌تان را دریافت نمی‌کند.

قابلیت “نمایش شماره تماس” یا “Caller ID”

آیفون‌های اپل قابلیت دیگری هم دارند که به موجب آن می‌توان “نمایش شماره تماس” را حذف کرد. شما می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه Caller ID در تنظیمات آیفون خود از نمایش شماره تماس‌تان در آیفون‌های مقصد جلوگیری به عمل آورید. در این شرایط حتی اگر شماره تلفن شما توسط آیفون مقصد بلاک شده باشد، آیفون مقصد قابلیت شناسایی شمار شما را نداشته و در نتیجه تماس مورد نظرتان برقرار می‌شود. اما در این شرایط هیچ شماره‌ای بر روی صفحه نمایش آیفون مقصد نمایان نمی‌شود و این موضوع بدون تردید برای فرد دریافت کننده تماس عجیب خواهد بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که وی از پاسخگویی به تماس دریافتی و ناشناس خود امتناع بورزد.

همچنین باید اشاره داشته باشیم که آیفون‌های اپل به طور مجزا قابلیت بلاک کردن تماس‌های بدون Caller ID را نیز ارائه می‌کنند. اگر فرد مورد نظرتان در آیفون خود این قابلیت را فعال کرده باشد در شرایط مخفی کردن شماره تماس‌تان باز هم نمی‌توانید با وی ارتباط برقرار کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =