نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

برطرف نمودن ایرادات شارژ باتری تا 80 در صد در آیفون

از شایع ‌ترین ایرادات وسایل هوشمند امروزی، ایراداتی مربوط به باتری و شارژ نشدن کامل، همچنین شارژ آهسته و نمایش درصد شارژ اشتباه، می باشد، اگر باتری آیفون شما بیش از ۸۰ درصد شارژ نشده یا شارژ شدن آن به آهستگی می باشد، باید به بررسی چند مورد مهم از جمله شارژر و کابل شارژ و همین‌طور تنظیمات مربوط به باتری و حتی کاور یا کیس گوشی بپردازید.

در ادامه مطلب، سعی شده تا روش ‌های رفع مشکلات شارژ باتری در آیفون آورده شود.

یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون بیان می کنند، راجع به این است که، باتری گوشی بیش از ۸۰ درصد شارژ نشده و حتی با تعویض کلگی شارژ و کابل USB نیز مشکل رفع نخواهد شد. خاموش و روشن کردن گوشی نیز به رفع مشکل کمک نکرده، اگر با چنین مشکلی روبرو هستید، علاوه بر اینکه سخت ‌افزار را باید بررسی کنید.

باید نگاهی به تنظیمات مربوط به شارژ باتری بیاندازید، در ادامه به بررسی نکات و مراحل رفع مشکل می پردازیم.

چرا شارژ باتری آیفون بیش از ۸۰ درصد پر نمی شود؟

اگر شارژ باتری گوشی شما با سرعت خوبی ادامه یافته و به عبارتی شارژر و کابل شارژ سالم و مرغوب می باشد، اما باتری بیش از ۸۰ درصد شارژ نمی‌ کند.

باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شارژ باتری در iOS 13را بهینه‌ تنظیم نمایید

اپل یک ویژگی جدید برای بهینه ‌سازی عمر باتری را در زمان معرفی iOS 13 معرفی نمود، که نام آن را Optimized Battery Charging   گذاشت، که در صورت فعال بودن آن، در زمان عدم استفاده نظیر ساعات شب، همچنین زمانی که بدنه‌ گوشی داغ باشد، باتری تا بیش از ۸۰ درصد شارژ نخواهد شد.

عملکرد این ویژگی جدید بر اساس رفتار و عادت‌ های کاربر می باشد، مثلا اگر استفاده شما از گوشی معمولاً در ساعات بین ۸ صبح تا ۸ شب می باشد، شارژ باتری آیفون شما در صورت اتصال به شارژر در این ساعت‌ها، مطابق معمول بوده، ولی در صورتی که، پس از ۸ شب آن را به شارژر متصل نمایید، باتری تا سطح ۸۰ درصد بیشتر شارژ نکرده و عمر مفید باتری گوشی شما بیشتر خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد حالت Do Not Disturb در آیفون

اما چرا انتخاب عدد ۸۰ درصد در نظر گرفته شده است؟

پاسخ به 2 مورد اشاره می کند، که در زیر شرح آن داده شده است:

  1. با جلوگیری از شارژ شدن بیش از حد عمر مفید باتری افزایش یافته 2. جلوگیری از شارژ شدن در دمای بالا علت دیگر آن می باشد.
  2. بهینه‌ سازی عمر مفید باتری در آیفون

بنابر تحقیقات علمی باتری ‌های لیتیوم-یونی و لیتیوم-پلیمری زمانی دارای عمر مفید بالاتری بوده، که همواره دارای سطح شارژ بین ۳۰ تا ۸۰ درصد می باشند، سرعت شارژ شدن باتری زمانی که درصد شارژ بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد می باشد، کمتر از بازه‌ ۳۰ تا ۸۰ درصدی بوده و باعث می شود، تا فشار بیشتری به باتری آید، بنابر این، شرکت اپل این عدد را در ساعت‌ های عدم استفاده از گوشی به عنوان حداکثر درصد شارژ در نظر گرفته و زمانی که کاربر، در مورد ساعات معمولی روز، آیفون را به شارژ متصل ‌کند.

ممکن است، از منزل یا محل کار خارج شده و چند ساعتی از گوشی استفاده نماید،  بنابر این توصیه می شود، که به شارژ شدن ۸۰ درصد اکتفا نشود.

در نسخه‌ جدید سیستم عامل آیفون که iOS 13  می باشد، به صورت خودکار ساعات‌ بیکاری گوشی بر اساس عادت‌ های هر فرد محاسبه خواهد شد، بنابر این ممکن است با اتصال آیفون به شارژر، شارژ باتری تا بیش از ۸۰ درصد بالاتر نرود، البته در تنظیمات می توانید، ویژگی بهینه ‌سازی شارژ باتری را غیرفعال نمایید.

  1. بالا رفتن دمای باتری و جلوگیری از داغ شدن آن در آیفون

دمای بالا سبب کاهش عمر مفید باتری‌ های لیتیوم-یون و لیتیوم-پلیمر شده، که این دمای بسیار بالا حتی منجر به خطر آتش ‌سوزی و انفجار باتری نیز می شود.

در صورتی که در زمان شارژ شدن باتری به علت عواملی مانند: استفاده سنگین، اجرا نمودن بازی، قرار دادن گوشی در محیط گرم و به خصوص زیر تابش نور خورشید، دمای باتری را به بیش از حد مشخصی که اپل تعیین کرده برسانید، قابلیت بهینه‌ سازی شارژ باتری، که در iOS 13  افزوده شده، سطح شارژ را به ۸۰ درصد می رساند.

این مطلب را از دست ندهید   جلوگیری از خرابی آبخوردگی آیفون

نحوه شارژ کردن باتری آیفون بیش از ۸۰ درصد

راهکار اصلی برای شارژ کردن باتری آیفون تا بیش از ۸۰ درصد، غیر فعالسازی ویژگی بهینه‌ سازی شارژ باتری، در تنظیمات iOS 13 و نسخه‌های بعدی می باشد، در عین حال چند راهکار دیگر نیز وجود دارد که در ادامه مطلب به آن پرداخته شده و از آن جمله بررسی نمودن دمای بدنه‌ گوشی و بررسی نمودن کیس گوشی و همچنین شارژر و کابل شارژ می باشد.

غیرفعال نمودن بهینه‌ سازی شارژ باتری در  iOS 13

مراحل زیر را برای غیر فعال نمودن قابلیت Optimized Battery Charging در نسخه‌ جدید سیستم عامل آیفون اجرا نمایید:

  • به اجرای اپلیکیشن Settings  پرداخته، روی گزینه‌ی Battery  کلیک نمایید، در صفحه‌ بعدی بر روی Battery Health  کلیک نمایید.
  • روی سوییچ گزینه‌Optimised Battery Charging کلیک نموده، وقتی که پیامی ظاهر شد، امکان دارد، نخواهید به غیر فعالسازی کلی قابلیت بهینه‌ سازی شارژ باتری بپردازید، چرا که در مجموع قابلیت مفیدی می باشد، بنابر این می‌توانید، به انتخاب گزینه‌ Turn Off Until Tomorrow بپردازید، که معنی آن غیرفعال سازی آن تا فردا می باشد، گزینه‌ دیگر Turn Off بوده، که موجب غیرفعال سازی همیشگی آن می باشد.

چند راهکار توصیه شده:

  • برای شارژ کردن محل خنک‌تری انتخاب کنید

همان‌طور که اشاره شد، در صورتی که دمای باتری بیش از حد مشخصی رود، برای جلوگیری از صدمات بیشتر، قابلیت بهینه‌ سازی شارژ ، شارژ کردن را به ۸۰ درصد خواهد رساند، این در صورتی می باشد، که حتی با غیر فعال سازی قابلیت بهینه‌ سازی شارژ  همیشه گوشی یا تبلت و هر وسیله‌ ای که به باتری شارژ شدنی مجهز می باشد، را در محلی شارژ نمایید، که دارای گردش هوای خوبی بوده و خنک است.

این عمل باید طوری باشد، که در هر منزل یا اداره ‌ای خنک ‌ترین مکان که گردش هوا دارد را برای این منظور در نظر گرفته و نکته مهم این است، که هرگز گوشی در حال شارژ را در کنار وسایل گرمایشی قرار ندهید.

  • جدا سازی کاور و کیس گوشی

بعضی قاب ‌های آیفون برای جلوگیری از ضربات فیزیکی، از نظر ضخامت بسیار عالی بوده، ولی ضخیم بودن کاور به این معنی است، که مانع راه انتقال حرارت شده اید، این بدان معنی نیست که از قاب ضدضربه استفاده ننمایید، یا از قاب‌هایی بهره برید، که بسیار نازک می باشند.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی شارژر دیواری

توصیه‌ ما استفاده از قابی می باشد، که جدا کردن آن ساده بوده و هر زمان که گوشی در حال شارژ می باشد، قاب را جدا ساخته، که قاب ‌های ژله ‌ای و انعطاف ‌پذیر معمولاً از این دسته هستند.

  • از شارژر و کابل شارژ مرغوب استفاده نمایید

برای شارژ کردن باتری آیفون یا سایر وسایل، استفاده از شارژرهای تقلبی و کابل ‌های بی‌کیفیت، را کنار گذاشته بهتر است تا از شارژر و کابل شارژ اصلی که همراه آیفون وجود دارد، بهره ببرید اگر استفاده شما از کابل و شارژر دیگری می باشد، تأییدیه‌ MFI اپل را باید دریافت کرده، چرا که شارژ مرغوب جریان بالایی در اختیار باتری قرار داده و به ارائه ولتاژی با نوسان کم می پردازد.

اصولاً هر چه باتری را آرام و آهسته ‌تر شارژ شود، دمای آن کمتر بالا رفته، عمر مفید آن نیز بیشتر  خواهد شد، اگر از شارژر و کابل غیراصلی استفاده خواهید نمود، به این نکته توجه کنید برخی شارژرها و کابل‌ های مرغوب که طراحی آنها برای تبلت ‌ها و دیوایس ‌های اندرویدی بوده، دارای باتری حجیم بوده و جریان بالایی را در اختیار باتری گوشی می گذارند و در واقع سرعت شارژ بالاتر خواهد رفت.

شارژر و کابل شارژ اصلی آیفون به خوبی این نوع شارژر و کابل ‌هایUSB  نمی باشد، توصیه می‌کنیم که از این کابل‌ها و شارژرها استفاده نمایید، چرا که شارژ شدن سریع باتری، باعث فشار بیشتر بر باتری و افزایش دما می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =