نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

بعد از سقوط گوشی آیفون در آب چه کنیم؟

زمانی که گوشی آیفون شما در آب افتاده، باید سریعا اعمالی را انجام دهید، تا بتوانید از خسارات وارد شده بعدی تا حد ممکن جلوگیری نمایید، که این اقدامات به شرح زیر می باشند.

چه کارهایی را باید بعد از افتادن گوشی اپل در آب، انجام داد؟

  1. سریع به خاموش کردن گوشی بپردازید، در صورتی که درب پشت گوشی، شل می باشد و خارج کردن باتری بسیار سریع می باشد، نیازی به نگه داشتن دکمه‌ پاوربه مدت چند ثانیه نبوده، سریعاً به خارج کردن باتری پرداخته، که روش امن ‌تر و بهتری می باشد.
  2. به جدا سازی کاوریا کیف محافظ گوشی پرداخته، تا جریان هوا بهتر جریان پیدا کند.
  3. به جدا سازی هدفونو کابل شارژ و هر نوع وسیله‌ جانبی متصل به گوشی بپردازید.
  4. در صورتی که درپوش لاستیکی در محل سوکت شارژیا پورت هدفون یا اسلات سیم‌کارت  دارید، آن را جدا کرده تا جریان هوا و خروج مایعات ساده‌تر انجام شود.
  5. با تکان دادن گوشی، آب نقوذ کرده را خارج سازید. البته در جهتی که نفوذ آب به بخش‌های دیگر می رسد، نباید گوشی را تکان دهید و از لرزشبیهوده باید خودداری نمایید.
  6. توسط حوله بدنه‌ گوشی را خشک نمایید.
  7. برای تبخیر شدن آب، گوشی را در محل نسبتاً گرم و خشک قرار داده، تا تبخیر صورت گیرد، از حرارت دادن با سشوار صنعتی یا بخاری و … خودداری نموده و تنها می توانید، از بادی با گرمای ملایمو تدریجی بهره ببرید.
  8. حدود دو روز گوشی را روشن نکرده و اگر باتری آن جدا می شود، باتری را هم داخل گوشی نگذارید.
  9. پس از ۴۸ ساعت، می توانید، باتری را داخل گوشی گذاشته و آن را روشن نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   فیلم‌برداری سریع با QuickTake

اگر سریعاً گوشی را از آب خارج کنید، احتمال دارد شانس داشته باشید و گوشی هیچ آسیبی ندیده و آب داخل آن نیز تبخیر و خارج شده باشد. با وجود این خوش شانسی ها، مثل قبل می توانید، از گوشی خود بهره ببرید.

برای محکم کاری بهتر است، در اولین فرصت از عکس و فیلم‌ها و فایل‌های حیاتی و مهم خود بکاپی بگیرید، چون پس از دقایقی، امکان دارد، گوشی شما خاموش شود و سخت ‌افزار آن نیز خراب شود.

کارهای خطرناکی که نباید پس از سقوط گوشی در آب انجام داد، در زیر آمده است:

  1. از اتصال گوشی، به شارژر یا کامپیوتر خودداری نمایید.

  1. گوشی را در معرض اجاق مایکروویو، روی اجاق گاز، روی بخاری، زیر سشواربا دمای بالا و زیر نور خورشید نگذارید، گرمای ملایم مانعی ندارد، اما گرما و تابش شدید باعث می شود، تا صفحه نمایش و قطعات داخل گوشی، به راحتی خراب شود.
  2. از لرزاندن و چرخاندن گوشی خودداری نمایید، چرا که آب در بخش‌های مختلف نرود و پخش نشود.
  3. استفاده از برنج رطوبت را زیاد نمی گیرد، به جای گذاشتن آن، در برنج خشک، در محیط نسبتاً گرم و خشک، آن را بگذارید.
  4. برای روشن کردن یا ریست کردن گوشی، از فشردن دکمه‌ پاوریا ولوم یا خانه بپرهیزید. حداقل ۴۸ ساعت از گوشی استفاده نکرده و از فشردن دکمه ‌ها بپرهیزید.

بعد از بایدها و نباید ها برای نجات گوشی خیس ‌شده چه مراحلی باید طی شود؟

اولین اقدام خروج باتری و خاموش کردن گوشی به طور کامل می باشد.

قدم دوم  قرار دادن  گوشی، برای مدت نسبتاً طولانی، در محیط گرم و خشک مثل محیط بیرون از اتاق و دور از گل و گیاه و در صورت امکان، وزش باد گرم و ملایم کاملاً تدریجی و آرام، چون بعد از تبخیر آب به داخل گوشی، نفوذ کرده و باید زمان کافی برای خروج آن داشته باشد، در غیر این صورت وقتی بدنه، خنک شود، بخار آب مجدداً تبدیل به قطرات ریز آب شده و ممکن است باعث مشکل در گوشی شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر گوشی آیفون X اپل

برای جذب رطوبت توصیه می شود، تا به استفاده از سیلیکاژل (که قرص‌ هایی در پوشش کاغذی و در بسته ‌بندی برخی محصولات الکترونیکی می باشد) بپردازید. سیلیکاژل رطوبت را جذب کرده و در این شرایط بسیار مفید عمل می کند. رطوبت بیرونی را نیز با حوله خشک نمایید.

اسپیکر بخش مهمی از آیفون می باشد، که به راحتی با نفوذ آب خراب خواهد شد، که برای خارج کردن آب نفوذ کرده در بخش اسپیکر، علاوه بر استفاده از سیلیکاژل و همچنین انتظار طولانی برای تبخیر شدن رطوبت،  از اپلیکیشنی به اسم Sonic  نیز می توانید استفاده نمایید. باید جهت اسپیکر به سمت پایین باشد و سپس با نصب  اپ Sonic از آن استفاده نمایید.

این اپلیکیشن برای دور کردن رطوبت، از روشی شبیه به اپل واچ استفاده می‌ نماید، به نحوی  که با پخش صداهایی با فرکانس بین ۰ تا ۲۵ کیلوهرتز و لرزش‌ های خاص مایعات موجود دور خواهند شد.

در نهایت، دفاتر خدمات تخصصی برای رفع ایرادات صفحه نمایش آسیب دیده یا گوشی ‌ای که روشن نمی‌شود وجود دارند، چرا که تعویض نمایشگر آیفون و برخی محصولات امروزی به تجربه نیاز داشته و کار ساده‌ای نمی باشد.

توصیه می شود، در صورتی که در محیط خطرناکی به فعالیت مشغول هستید و خطر افتادن گوشی در آب وجود دارد، از گوشی‌های ضد آب استفاده نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نه =