نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

برطرف نمودن مشکل شارژ نشدن موبایل آیفون

کاربران موبایل آیفون از کابل مخصوص لایتنینگ (Lightning cable) بهره می برند، که این کابل لایتنینگ منحصرا به شارژ در دستگاه های اپل مربوط شده، ولی گاهی اوقات با وجود اینکه دستگاه شما به شارژر متصل می باشد، گاهی گوشی شما شارژ نخواهد شد، دلایل زیادی این مشکل را بوجود می آورد، شارژ نشدن موبایل آیفون از مشکلاتی می باشد، که بسیاری از کاربران این گوشی با آن روبرو می باشند.

در ادامه مطلب به بررسی این مشکل و راه حل آن پرداخته شده است.

پریز را هنگام بروز مشکل شارژ نشدن موبایل آیفون تغییر دهید

همیشه در صورت بروز چنین مشکلاتی به دستگاه یا شارژر خود، شک نکنید، در صورتی که پس از اتصال شارژ دستگاه شارژ نشد، اولین قدم بررسی پریز برق می باشد، بنابراین عملیات شارژ را با پریز دیگری امتحان نموده و در بسیاری موارد دلیل مشکل شارژ نشدن موبایل آیفون، وجود پریز معیوب و یا چند راهی معیوبی می باشد.

به بررسی پورت شارژر دستگاه بپردازید

از مشکلاتی که ممکن است هنگام شارژ بوجود آید، اشکال یا معیوب بودن پورت شارژر موبایل آیفون می باشد، اگر هر موردی مانع برقراری کانکتورهای پورت شارژ در شارژ دستگاه شده باشد، می تواند، سبب شارژ نشدن موبایل آیفون شود، همچنین وجود گرد و غبار و چربی در محل اتصال شارژر گوشی، نیز می تواند باعث اختلال در شارژ موبایل آیفون شود.

در هنگام مواجه با چنین مشکلی، باید به بررسی پورت شارژ گوشی بپردازید، اگر مشکل به تمیزی پورت مربوط می باشد، با دقت زیادی به تمیز کردن پورت بپردازید، مواردی که باعث اختلال در شارژ موبایل آیفون می شود، جابجایی کانکتور در پورت شارژر می باشد، بنابراین این کانکتور ها را باید بررسی نمود، تا مشکل ایجاد شده برطرف شود.

این مطلب را از دست ندهید   نصب کیبورد مجازی گوگل در آیفون

نکته: اگر پس از مدت کوتاهی موبایل آیفون تان، دیگر شارژ نشد، یا اینکه شارژر توسط دستگاه شناسایی نشد، اطمینان حاصل نمایید، که مشکل در 3 بخش اساسی می باشد، 1. اشکال در جریان برق یا پریزی که از آن استفاده می کنید، 2. اشکال از شارژر مخصوصا کابل یا سوکت آن 3. اشکال از سوکت شارژ گوشی  می باشد.

با انجام مراحلی که در ادامه مطلب خواهد دید، می توانید ریشه مشکل خود را کشف نمایید.

مراحل نگهداری سوکت شارژ موبایل آیفون

  • به هیچ وجه از شارژری غیر از شارژر دستگاه خود بهره نبرید.
  • حتما به بررسی نوسانات برق پرداخته، بعد دستگاه را به یک محافظ برق اتصال دهید.
  • حتی الامکان از شارژ کردن موبایل آیفون، در شرایط و محیط تنگ که سبب پیچ و تاپ در سیم آن خواهد شد جلوگیری نمایید، چون موجب آسیب رسیدن به سوکت آن خواهد شد.
  • در هنگام جداسازی شارژر از گوشی، از کشیدن کابل خودداری نموده و به آرامی بخش انتهایی شارژر را جدا نمایید، تا صدمه ای در اثر فشار به سوکت گوشی زده نشود.
  • چنانچه مشکل عدم اتصال برق و شارژ موبایل آیفون داشتید، ابتدا به بررسی برق ورودی و بعد کابل (از کابل های مشابه جهت اتصال به برق برای تایید صحت یا سقم کابل خود موبایل آیفون استفاده نمایید) بپردازید.

در نهایت با رجوع به یک تعمیرکار به بررسی همه جانبه دستگاه پرداخته و اقدامات لازم را برای تعویض یا تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون انجام دهید.

راه حل دیگر در هنگام شارژ نشدن موبایل آیفون

در بعضی مواقع فورس ریستارت نمودن دستگاه باعث رفع مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون شده، در موبایل آیفون راه حل های متفاوتی وجود دارد، در آیفون قدیمی‌تر از آیفون 7 و +7  فشردن دکمه پاور و Home به صورت همزمان و به  مدت 10 ثانیه عمل فورس ریستارت را انجام خواهد داد.

این مطلب را از دست ندهید   تماس با شماره بلاک شده در آیفون

در آیفون 7 و +7 فشردن دکمه پاور و کاهش صدا به مدت 10 ثانیه و به صورت همزمان این عمل را انجام خواهد داد، در بعضی شرایط برای رفع این مشکل، خاموش کردن موبایل آیفون نیز می تواند موثر باشد، به همین منظور بعد از خاموش نمودن موبایل خود به مدت 2 دقیقه صبر نموده، بعد شارژر را وصل نموده و منتظر مانده، تا فرآیند شارژ باتری شروع شده، بعد دوباره گوشی خود را روشن و آن را شارژ  نمایید.

در برخی موارد دیده شده که آپدیت یا دانگرید سیستم عامل موبایل نیز به رفع این مشکل خواهد پرداخت. در صورتی که هیچ یک از روش های مذکور به شما کمکی ننمود، به احتمال زیاد باتری موبایل آیفون شما دچار مشکل شده و با تعویض باتری مشکل شما رفع خواهد شد.

آداپتور و کابل شارژر گوشی خود را بررسی نمایید

قدم بعدی در هنگام بروز مشکل شارژ، بررسی نمودن خود شارژر می باشد، اگر شارژ شما از نوعی می باشد، که آداپتور و کابل رابط جدا نمی شوند، باید گوشی خود را با یک شارژر مناسب دیگر امتحان نموده و باید به بررسی آداپتور و سیم رابط شارژر در شارژ هایی که سیم رابط و آداپتور شارژر جدا می شوند بپردازید، برای این کار به تعویض آداپتور شارژر خود با یک آداپتور دیگر پرداخته و به بررسی فرآیند شارژ دهی بپردازید.

البته توجه کنید که این آداپتور باید برای موبایل آیفون شما مناسب باشد، اگر آداپتور جدید هم کار خود را انجام نداد، به بررسی کابل خود بپردازید، برای این کار باید به امتحان کردن آداپتور خود توسط یک کابل رابط دیگر نموده، البته می توانید به بررسی سیم شارژر نیز بپردازید، که در سیم شارژر شما زدگی، خوردگی و پارگی وجود نداشته باشد، این موارد حتی باعث اختلال در شارژ و کاهش سرعت شارژ نیز خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   ایرادات رایج در موبایل
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 18 =