نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

قابلیت های مک بوک پرو 14

مک بوک پرو 14 / اپل در رویداد سپتامبر خود که هنوز مدت زمان بیشتری از آن نگذشته ، آیفون ۱۳ ، اپل واچ سری ۷ ، آیپد جدید و محصولات جذاب دیگری را معرفی کرد. حال در جدیدترین مراسم ، ۱۸ اکتبر یا همان ۲۶ مهر محصولات جدید دیگر نیز معرفی شد که در ادامه به بررسی هر چیزی از این رویداد می پردازیم.

این رویداد روز دوشنبه و ۱۸ اکتبر ، بیشتر بر روی معرفی مک بوک متمرکز خواهد شد،در این رویداد ،اولین مدل های مورد انتظار مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و همچنین ایرپادزهای جدید و مک مینی را ببینیم.

معرفی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید در رویداد اکتبر اپل

تقریبا دو سال از آخرین بروزرسانی مدل های مک بوک پرو ۱۶ اینچی را گذراند و ماهرنست که در مورد طراحی جدید مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی شایعاتی شنیده می شود و حال زمان آن رسیده تا ببینیم این شایعات چقدر به واقعیت تبدیل خواهند شد.

انتظار می رود که اپل از مدل های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو خود به همراه یک آپدیت بزرگ در طراحی ،رونمایی کند.

طراحی ظاهری

به نظر می‌رسد که این مک بوک ها از همان لبه‌ی تختی برخوردار باشند که اپل برای iPhone 13 ، iPad Pro ، iPad Air و iPad mini به کار برده است! با وجود اینکه طراحی مک بوک ها جدید خواهد بود، اما باید بدانید که به طور کلی تفاوت چندانی با مک بوک پروهای گذشته نخواهند داشت.

مک بوک های جدید حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به گذشته خواهند داشت و در پایین آن‌ها جمله‌ی «MacBook Pro» حذف شده است و با این اقدام اپل، فضای بیشتری خواهیم داشت.

مک بوک پرو 14

پورت و شارژر

اپل قصد دارد با توجه به تجربه‌ی خوب در مک بوک های گذشته، پورت‌هایی را که از سال ۲۰۱۶ در طراحی این محصولات کنار گذاشته بود، دوباره معرفی کند.

در واقع ما منتظر هستیم که مک های جدید از شکاف کارت SD و درگاه HDMI که به پورت‌های USB-C و جک هدفون متصل می‌شود، برخوردار باشند.

در محصولات ۲۰۲۱ اپل، شارژر MagSafe بازخواهد گشت. این محصولات جدید دارای یک پورت شارژ جداگانه‌ی MagSafe هستند که با پورت MagSafe که اپل برای محصولات قبل از سال ۲۰۱۶ استفاده می‌کرد، تفاوت زیادی ندارند.فناوری MagSafe ممکن است نسبت به USB-C سریعتر شارژ کند، اما جزئیات خاصی از این شارژرها هنوز مشخص نیست؛ همانطور که انتظار می‌رود، MagSafe به طراحی کابل شارژر جدید و همچنین آپدیت آداپتور برق نیاز دارد.

با بازگشت به یک طراحی کلاسیک در مدل های مک بوک پرو ۲۰۲۱، این مک بوک ها از تاچ بار OLED برخوردار نخواهند بود، ولی اپل به جای آن، یک ردیف از کلیدهای عملکرد را قرار داده است.

وبسایت Weibo در لحظات نهایی مانده به کنفرانس، این شایعه را انتشار داده که مدل‌های بعدی MacBook Pro یک بریدگی یا همان ناچ در بالای صفحه دارند که دوربین وب را در خود جای داده است.به گفته‌ی این منبع، این بریدگی از نظر اندازه کاملا شبیه به ناچ آیفون ۱۲ خواهد بود.

اپل مدل جدید مک بوک پرو را عرضه کرد

ممکن است در نگاه اول این شایعه غیرممکن به نظر برسد، اما با توجه به وضوح و کیفیت دو دستگاه این انتظار دور از واقعیت نیست.

این مطلب را از دست ندهید   شارژ اپل آیدی

مدل‌های مک بوک پرو دارای رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ و ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ هستند و اگر بخواهیم ۷۴ پیکسل را از ارتفاع هر دوی آن‌ها برای ناچ مذکور کم کنیم، می‌بینیم که رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۸۹۰ و ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰، معادل نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است.

همه‌ی مک بوک های کنونی اپل، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارند؛ بنابراین اینکه اپل بخواهد ۷۴ پیکسل از فضای حاشیه را برای ناچ در نظر بگیرد، غیر ممکن نیست؛ اما کاملا مشخص نیست که این ناچ چگونه با رابط macOS کار می‌کند

در عین حال نوار ۷۴ پیکسلی بالای صفحه می‌تواند برای موارد دیگری به جز ناچ طراحی شده باشد، اما ما هنوز نمی‌دانیم که دقیقا برای چه خواهد بود،در واقع از تصاویری که مربوط به مک بوک های جدید هستند و نشر پیدا کرده، ما متوجه شدیم ناچ در بالای آن وجود دارد. حالا تا دوشنبه باید منتظر واقعیت بمانیم.

کیبورد مک بوک پرو

بر اساس شایعات دیگری که در این رابطه نشر پیدا کرده، در مک بوک های پرو جدید تمامی کیبورد به رنگ سیاه است؛ همچنین گفته شده که این دستگاه‌های جدید ضخیم‌تر هستند و به همراه فن‌های بزرگتر ارائه می‌شوند.

فناوری صفحه نمایش Mini LED

در مورد فناوری صفحه نمایش این محصولات اپل، انتظار می‌رود که اپل از صفحه نمایش Mini-LED استفاده کند؛ بدین ترتیب مدل‌های مک بوک پرو، از دومین سری دستگاه‌های اپل هستند که بعد از iPad Pro 12.9 اینچی ۲۰۲۱ از نمایشگر مینی LED برخوردار می‌باشند.

فناوری Mini-LED امکان طراحی باریک‌تر و سبک‌تر را فراهم می‌کند و در عین حال می‌تواند مزایای بسیار زیادی را همانند OLED ارائه دهد. این مزایا شامل بهبود طیف وسیع رنگ، کنتراست بالا و محدوده‌ی دینامیکی و حتی رنگ مشکی واقعی می‌باشد.

شایعات نشان می‌دهد که نرخ تازه سازی ProMotion 120 هرتز نیز برای این محصولات کاملا امکان‌پذیر است، اگرچه این ویژگی هنوز قطعی نیست.

مک بوک پرو 14

با قابلیت ProMotion، این مک بوک های پرو می‌توانند نرخ تازه سازی متغیری ارائه دهند.

حداکثر نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز می‌تواند کار روان‌تر با موس و اسکرول کردن سریعتر، گیم پلی و همچنین سایر مزایا را برای کاربران ارائه کند؛ در حالی که انتخاب پایین‌ترین نرخ تازه سازی، انرژی را ذخیره و عمر باتری را حفظ می‌کند.

به نظر می‌رسد کیفیت‌های True 2x retina در این مک بوک ها نیز بر اساس جزئیات صفحه نمایش که در آپدیت‌های اخیر macOS Monterey افشا شده، ارائه شوند.

انتظار می‌رود مک بوک پروی ۱۴ اینچی، با وضوح صفحه نمایش ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ و مک بوک پروی ۱۶ اینچی، با وضوح صفحه نمایش ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ در دسترس قرار گیرند.

معرفی پردازنده مک بوک های جدید در رویداد اکتبر اپل

با آپدیت مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو، اپل تراشه‌ی اینتل را به کل از لیست مک بوک ها حذف می‌کند.مک‌های جدید مجهز به تراشه‌ی سریعتر و قوی تر M1X خواهند بود.

پردازنده M1X دارای یک CPU با ۱۰ هسته (هشت هسته‌ی با عملکرد بالا و دو هسته‌ی کم مصرف) می‌باشد که به همراه GPU با ۱۶ هسته یا ۳۲ هسته ارائه می‌شود.

۵ عامل که به گفته ی کارشناسان باید همین الان از آیفونتان پاک کنید

همچنین این موضوع که مک بوک های پرو جدید تا ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی کنند، دور از انتظار نیست! ممکن است هر دو مک ۱۴ و ۱۶ اینچی ویژگی‌های یکسانی داشته باشند، زیرا اپل در هر دوی آن‌ها از پردازنده M1X استفاده می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف برنامه های ساعت مچی اپل

از آنجایی که هر دو مک بوک از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند، پس نسبت به گذشته تفاوت قیمت چندانی با هم نخواهند داشت! انتظار می‌رود که مدل‌های اصلی این محصولات، دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی باشند که در قیمت‌های بالاتر نیز ارائه شوند.

وبکم (Webcam)

در این محصولات جدید که اپل در رویداد اکتبر اپل معرفی خواهد کرد یک ویژگی جدید دیگر نیز وجود دارد که کاربران مک را بسیار خوشحال خواهد کرد و آن وبکم بهبود یافته می‌باشد.

شایعه شده که مک بوک های جدید دارای وبکم ۱۰۸۰p آپدیت شده هستند که این اولین پیشرفت قابل توجه وبکم در یک مک بوک می‌باشد. مدل‌های فعلی مک بوک های پرو از فناوری ۷۲۰p قدیمی استفاده می‌کنند، اما این در حالیست که از دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و افزایش کسب و کارهای آنلاین، به بهبود کیفیت ویدیو نیاز است.

ایرپادز ۳

اپل نسخه‌ی جدیدی از AirPods را توسعه داده است و طبق شایعات، این ایرپادزها آماده‌ی کار هستند. گفته شده که ممکن است در رویداد اکتبر اپل شاهد رونمایی از ایرپادز ۳ باشیم؛ البته همانطور که ما در رویداد سپتامبر منتظر معرفی این ایرپادزها بودیم و اپل آن‌ها را معرفی نکرد. اکنون نیز ممکن است اپل، رونمایی از آن‌ها را تا اواخر سال جاری به تاخیر بیندازد.

انتظار می‌رود که AirPods3 مانند بیشتر AirPods های دیگر طراحی شده باشد، اما به همراه ساقه‌های کوتاه‌تر و قاب شارژ با طراحی جدید و قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری ارائه شوند. البته باید بدانیم که این ایرپادزهای جدید ویژگی‌های رده بالایی مانند « Active Noise Cancellation » را در خود ندارند.

مک مینی

شایعه شده که اپل در حال کار بر روی نسخه‌ی با ارزش مک مینی می‌باشد که از طراحی جدید و آپدیت شده و تراشه M1X (همان تراشه‌ی به کار رفته در مک بوک پروها) برخوردار است؛ بنابراین امکان دارد ما در رویداد اکتبر اپل، شاهد رونمایی اپل از این محصول نیز باشیم.

گفته می‌شود دستگاه جدید، مشابه مک مینی فعلی طراحی شده است؛ با این تفاوت که فضای کمتری اشغال می‌کند.

این مک جدید نیز همانند مدل‌های فعلی که در بازار موجود است، از چهار پورت Thunderbolt، دو پورت USB A، یک درگاه اترنت و یک درگاه HDMI تشکیل شده است؛ اما انتظار می‌رود که در مک جدید، این پورت‌ها با همان پورت مغناطیسی که اپل اولین بار برای iMac 24 اینچی معرفی کرده بود، قابل تعویض باشد.

مارک گورمن از بلومبرگ در ماه اوت گفت که مک مینی جدید در “چند ماه آینده” عرضه خواهد شد؛ انتظار می‌رود مک مینی جدید جایگزین مک با تراشه‌ی اینتل شود.

ناگفته نماند که اپل هنوز در حال فروش مک اینتل است و در کنار مینی مک فعلی M1، آن را به فروش می‌رساند.

استیو وازنیک از تصمیم شرکت اپل برای عرضه گوشی قابل انعطاف و تاشو می گوید

تاریخ انتشار آپدیت macOS Monterey

آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ و واچ او اس ۱۵ و تی وی او اس ۱۵، همگی در ماه سپتامبر منتشر شدند، اما ما همچنان در انتظار معرفی macOS Monterey هستیم که اپل هنوز در حال آزمایش نسخه‌ی بتای آن می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع اشکالات ارسال پیام

نسخه‌های جدید macOS، اغلب دیرتر از آپدیت‌های نرم افزاری دیگر ارائه می‌شوند. به همین دلیل در رویداد اکتبر اپل، انتظار داریم که اپل تاریخ انتشار نهایی آن را اعلام کند.

مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل، به احتمال زیاد با MacOS Monterey عرضه خواهند شد؛ بنابراین نرم افزار این محصولات باید قبل از اینکه از این محصولات استفاده شود، منتشر شود و در دسترس کاربران قرار گیرد.

موارد در حال توسعه مک بوک پرو

چند محصول دیگر نیز هستند که اپل در حال کار بر روی آن‌ها است، اما شایعه شده که آن‌ها در سال ۲۰۲۲ ارائه خواهند شد.

مک بوک ایر

در این محصول اپل، صفحه نمایش مینی LED، تراشه‌ی سیلیکونی جدید اپل و قابلیت مولتی کالر در نظر گرفته شده است؛ گفته می‌شود این محصول در سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهد گرفت.

آیپد ایر

نسل بعدی iPad Air ممکن است دارای صفحه نمایش OLED و ویژگی‌های سطح Pro (حرفه‌ای) باشد. این ویژگی‌ها مانند اتصال ۵G و LiDAR و دوربین‌ها و بلندگوهای جدید می‌باشد؛ اما هنوز هیچ چیز در مورد تاریخ عرضه‌ی این محصول گفته نشده است.

ایرپادز های پرو

اپل در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از AirPods Pro است. این ایرپادزهای پرو با طراحی جدیدی عرضه خواهند شد که بدون پایه هستند و در خود از تراشه‌ی بی سیم جدید استفاده کرده‌اند؛ البته ممکن است این محصولات در سال ۲۰۲۲ عرضه شوند

آی مک بزرگتر

طبق شایعات اپل یک آی مک دیگر در دست توسعه دارد! گفته می‌شود این آی مک از صفحه نمایش بزرگتر و تراشه‌ی سیلیکونی سریعتر اپل برخوردار است؛ اما هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۱ ارائه نشود.

مک پرو

اپل در حال توسعه‌ی دو نسخه از Mac Pro است که یکی از آن‌ها دارای شاسی با طراحی جدید است که از نظر اندازه، کوچکتر از دیگری است.

مدل‌های جدید Mac Pro از ویژگی‌هایی مانند تراشه‌ی سیلیکونی اپل با ۲۰ یا ۴۰ هسته‌ی محاسباتی (متشکل از ۶ هسته با عملکرد بالا یا ۳۲ هسته با عملکرد بالا و چهار یا هشت هسته با بازده بالا) برخوردار هستند. ما هنوز در مورد تاریخ عرضه‌ی این مک بوک پروهای جدید اطلاعاتی نداریم.

نحوه‌ی تماشای رویداد اکتبر اپل

رویداد “Unleashed” در روز دوشنبه ۱۸ اکتبر ساعت ۱۰ صبح (Pacific Time) آغاز می‌شود. اپل این رویداد را در وب سایت خود و در YouTube به صورت زنده پخش می کند.

این بود هر آنچه از رویداد اکتبر اپل با عنوان کنفرانس unleashed انتظار داریم که بر اساس و پایه شایعات موجود در این حوزه است کمتر از چند ساعت شاهد خواهیم بود؛ شما نیز انتظارات خود را از نمایندگی آیفون  در این رویداد، پایین همین مطلب برای ما قرار داده تا به تبادل نظر و بحث و گفتگو بپردازیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =