نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

۴ راه حل ساده برای رفع مشکل شارژ در iPhone

شارژ نشدن یا شارژ آهسته باتری، برای هر کاربری که از آیفون بهره می برد، ممکن است رخ دهد، در ادامه مطلب سعی شده، ۴ راه حل ساده برای رفع مشکل شارژ در iPhone آورده شود، که برای نسخه ‌های مختلف محصولات اپل، کاربردی  می باشد.

ساده‌ ترین راه حل قطع و وصل کردن کابل شارژ می باشد، که با حرکت دادن کابل شارژ و فشار در جهتی خاص، می تواند، مشکل حل شده و شارژ کردن ادامه یابد. اما این روش برای درازمدت نخواهد بود، چرا که باعث خرابی بیشتر سیم شارژر یا سوکت شارژ آیفون می شود.

فرسوده شدن باتری یعنی اینکه ظرفیت مفید آن کمتر شده و دیرتر شارژ می‌شود، بنابر این، در مورد محصولاتی که مدت‌ها مورد استفاده قرار گرفتند، کمتر شدن سرعت شارژ و زودتر خالی شدن شارژ باتری ناگهان اتفاق نمی‌افتد، مگر آنکه به تغییر تنظیمات سیستم عامل یا اپ‌ها برای بهینه‌سازی مصرف باتری بپردازید:

خاموش و روشن کردن آیفون

یکی از راهکارهای حل کردن مشکلات نرم‌افزاری و گاهی مشکلات سخت‌افزاری، خاموش و روشن کردن وسایل الکترونیکی سیستم عامل‌های پیچیده‌ای مثل اندروید و iOS  می باشد، برای رفع مشکل شارژ نشدن یا شارژ آهسته  iOSرا ری‌استارت یا همان خاموش و روشن نمایید.

یکی از روش ‌های زیر برای آیفون شما مناسب می باشد:

  • آیفون X و آیفون ۸ و ۸ پلاس: دکمه‌ ولوم بالا را فشرده و سریع رها نمایید و دکمه‌ ولوم پایین را فشرده و سریع رها نمایید و بعد دکمه‌ کناری یاSide  را فشرده و آن را نگه داشته تا لوگوی اپل مشاهده شود.
  • در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس: برای ری‌استارت کردن گوشی، کلید ولوم پایین و Side  را فشرده و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده نمایید.
  • در آیفون ۶اس و نسخه‌های قبلی: دکمه‌ خانه و قفل کردن گوشی را فشرده و نگه دارید تا لوگوی اپل دیده شود.
این مطلب را از دست ندهید   بهترین گوشی های نگهدارنده باتری

پس از تکمیل کردن فرآیندRestart  بررسی نمایید، تا شارژ کردن انجام شود.

  1. بکارگیری کابل Lightning به USB و شارژر جدید

کابل شارژ به  علت کشش و خمش شدید در مدت طولانی دچار زدگی و در نهایت پارگی می شود، که برای تست آن، به بررسی یک کابل مشابه دیگر پرداخته که با سرعت معقول و عادی شارژ را انجام دهد، اگر کابل دچار زدگی شده، رشته‌های مسی یا آلومینیومی آن پاره شده و عبور جریان الکتریکی به سختی از رشته‌های سالم انجام گرفته و دلیل سرعت شارژ کمتر از حد سابق، می شود. چنین کابلی در مدت زمان طولانی به کلی بلااستفاده خواهد شد، چرا که سایر رشته‌ها نیز پاره خواهند شد.

اگر کابل شارژ جدید هم منجر به رفع مشکل شارژ آهسته یا شارژ نشدن نشد، سراغ کلگی شارژ رفته، شاید خراب شده یا پورت USB آن کثیف و فرسوده می باشد. کابل شارژ را به شارژر USB  دیگری وصل نموده و حتی می توانید، از پورت‌های USB کامپیوتر و لپ‌تاپ نیز بهره ببرید، هر چند این پورت‌ها دارای جریان الکتریکی کمتری می باشند و دارای سرعت شارژ کمتری نسبت به شارژرهای ۱ یا ۲ آمپری می باشند.

کابل شارژ و شارژری که اپل به همراه iPhone در خدمت مشتریان، قرار می‌دهد، امکان دارد، که در دراز مدت در آن خرابی ‌های مختلفی دیده شود، بنابر این خرابی کابل یا شارژر عادی می باشد.

  1. ابل شارژ و شارژر اپل را جایگزین کنید

همیشه یک کابل لایتنینگ به USB اضافی و حتی یک شارژر اضافی را برای خود تهیه نمایید. در خرید کابل، محصولات اپل بسیار محبوب بوده و کابل ‌های شارژ بسیار مرغوبی تولید می‌شود که برخی از آنها دارای ویژگی‌ های خاصی می باشند. به طوری که، برخی کابل ‌ها به جای گرد بودن، تخت می باشند، که مانع از گره خوردن و پیچ و تاب‌های کابل تا حدی می شود.

این مطلب را از دست ندهید   رفع کندی دوربین گوشی آیفون

نکته: تمام کابل ‌های ضخیم یا نازک، باید به درستی مورد استفاده قرار گرفته و حتی به درستی، تا شوند.

کابل جانبی مورد خریداری شده، باید دارای تأییدیه‌ MFi  و برچسب مربوطه باشد. این تأییدیه توسط اپل ارایه شده، که نشان‌ دهنده‌ مرغوب بودن کابل می باشد، تا آیفون شما دچار هیچ مشکلی نشود، علاوه بر تعویض کابل، می‌توانید به تهیه شارژر اضافی نیز بپردازید.

برای افزایش عمر باتری آیفون و جلوگیری از فرسایش زودهنگام آن، می توانید، از شارژری مثل پورت‌های نیم آمپری کامپیوتر استفاده نمایید، که با استفاده از این پورت‌ها، شارژ وسیله‌ همراه دیرتر و در مقابل فشار و استرس باتری کمتر شده و دیرتر فرسوده می شود.

برای رفع مشکلاتی مثل خرابی کابل شارژ و سوکت‌ها در آیفون‌ ایکس اپل، می‌توانید از روش شارژ بی‌سیم مطابق با استاندارد Qi  به جای شارژ توسط کابل لایتنینگ استفاده نمایید.

  1. غبار روبی از پورت Lightning و USB

اگر همچنان مشکل با تعویض کابل و شارژر حل‌ نشد، بهتر است، به پورت لایتنینگ و USB نگاهی کنید، چرا که هر دو پورت، در مدت طولانی با جذب گرد و غبار و چربی، خراب می شوند. می توان چنین گفت، که کثیف شدن پورت، از علل اصلی کار نکردن شارژر بوده و همین‌طور علت شارژ نشدن گوشی و مشکل در برقراری اتصال با کامپیوتر و مک‌بوک، می باشد.

کثیف شدن پورت‌ها می تواند، بسیار جدی بوده و به راحتی با دیدن، متوجه آن، شوید اما در مورد چرب شدن، اینگونه نمی باشد.

بهترین روش، برای تمیز کاری پورت‌ ها، استفاده از قلمو های ظریف نقاشی یا استفاده از مسواک نرم می باشد، می‌توانید، با اندکی الکل یا تینر فوری، قلمو را آغشته کرده و سپس آن را در پورت شارژ آیفون و پورت شارژ شارژر به آهستگی، حرکت دهید، از پنبه نرم هم می توانید استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات کاربران گوشی آیفون

اگر در پورت لایتنینگ، جسمی مثل ذره‌ شن و سنگ یا کاغذ گیر کرده باشد، باید به آرامی توسط جسم پلاستیکی نوک تیز، آن را خارج نموده و مراقب باشید که به پورتLightning  آسیب فیزیکی، وارد نشود.

  1. به روز رسانی iOS

یکی از راه‌ های حل کردن مشکلات شارژ، به روز رسانی سیستم عامل می باشد.

برای به روز رسانی می‌توانید، به اجرای اپلیکیشنSettings  آیفون بپردازید، روی General  و بعدSoftware Update  تپ کرده و اگر به روز رسانی جدیدی وجود داشته باشد، می توانید، روبروی این Software Update آیکونی قرمز ببینید و می‌توانید آپدیت سیستم عامل را شروع نمایید.

البته برای احتیاط بیشتر، ابتدا به تهیه بکاپی از تمام حافظه‌ گوشی بپردازید، اگر موارد بالا مشکل تان را حل نکرد، از متخصصان مربوطه کمک بخواهید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =