نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

معیارهای مقایسه سیستم عامل اندروید و iOS

مقایسه سیستم عامل اندروید و iOS یا بهتر است بگویم رقابت و یا حتی جنگ میان این دو سیستم عامل سالهاست که ادامه دارد. البته این رقابت تنها در محصولات مرتبط با این دو سیستم عامل دیده نمی شود. بلکه طرفداران و کاربران نیز از هر فرصتی برای حمله به سیستم عامل مقابل استفاده میکنند.

اما در این میان چند نکته مهم مقایسه Android و iOS وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. هر دو شرکت رویکرد مشخص خود را برای فروش دارند. شما با خرید هر یک از قطعاً پازل اکوسیستم اپل به سمت خرید قطعه دیگر پازل ترغیب می شوید. در حقیقت اپل حداکثر کارایی خود را در اکوسیستم کامل خود ارائه می دهد.

از طرف دیگر در اندروید گوگل تمرکز اصلی بر روی تبلیغات است و گوگل به تبلیغات به عنوان یکی از مجراهای اصلی درآمد نگاه میکند. این حقیقت، انتخاب کاربران در زمینه سیستم عامل را تحت تاثیر قرار می دهد. اما سوال اصلی اینجاست که برای انتخاب سیستم عامل مناسب چه معیارهایی برای ما مهم است؟

سیستم عامل اندروید

معیارهای مهم در انتخاب سیستم عامل گوشی

علاوه بر معیارها و سلایق شخصی و میزان تمایل شما برای دسترسی به اختیارات بیشتر، این معیارها در انتخاب سیستم عامل مناسب به شما کمک میکنند.

قدرت خرید

برنامه ها و فروشگاه های اپلیکیشن

عمر باتری و شارژ

شخصی سازی

بروزرسانی ها

تماس و پیغام

دوربین

امنیت

امکانات مخصوص معلولین

البته امکاناتی که برای معلولین در این گوشی ها در نظر گرفته شده است، یکی از معیارهای اساسی در این دو سیستم عامل است. باید گفت که اپل در این زمینه تا حدی موفق تر است. کاربری رابط کاربری اپل از نظر کاربران ساده تر است، اما باید گفت که اندروید امکانات ویژه ای برای معلولین و سالمندان در نظر گرفته است. رابط کاربری مخصوص برای سالمندان و قابلیت کاربری با اندازه های بزرگتر از این موارد هستند. در ادامه به بررسی این دو سیستم عامل بر اساس این معیارها می پردازیم.

علاوه بر معیارها و سلایق شخصی و میزان تمایل شما برای دسترسی به اختیارات بیشتر، این معیارها در مقایسه اندروید و iOS به شما کمک میکنند.

مقایسه سیستم عامل های اندروید وآی او اس از نظر قدرت خرید

در رابطه با اپل تکلیف کاربران کاملاً مشخص است. اپل و محصولات آن به خصوص گوشی iOS این شرکت همواره جزء صدرنشین ها در لیست قیمت بوده اند و بسیاری از کاربران قیمت بالای این گوشی را یکی از مزیت های این گوشی می دانند (البته قضاوت در رابطه با این نظر را به شما می سپاریم).

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دوربین عقب iPhone XS Max

این سبک از قیمت گذاری از آیفون X به اوج خود رسید و اپل با قیمت 1000 دلاری این گوشی خبرساز شد. آیفون 12 پرو مکس با قیمت 1100 دلار و آیفون 13 پرومکس با بالای 1300 دلار برای نسخه 1 ترابایتی این رویکرد را ادامه داده اند. ارزان ترین گوشی آیفون موجود در بازار، آیفون SE چیزی حدود 400 دلار قیمت دارد.

این در حالی است که در تنوع قیمت و مشخصات و رویکردهای مختلف طراحی هیچ چیز با اندروید رقابت نمی کند. شما می توانید به سراغ گرانترین گوشی ها (مثل گوشی تاشو سامسونگ) بروید و یا به سخت افزاری مناسب و کاربردی با قیمتی معقول و حتی پایین بسنده کنید. در بازار آیفون حتی امکان خرید گوشی با قیمتی معادل 100 دلار نیز وجود دارد.

نکته مهم دیگر این است که پلتفرم اندروید برای سخت افزار های مختلف بهینه شده است. به همین منظور در گوشی با سخت افزار محدود می توانید از نسخه Android Go استفاده کنید. علاوه بر این، امکان استفاده از اپلیکیشن های رایگان در اندروید نیز بیشتر است و به شما در کاهش هزینه ها کمک فراوانی می کند.

سیستم عامل اندروید

برنامه ها و فروشگاه های اپلیکیشن

بهتر است در ابتدا نگاهی به اعداد داشته باشیم. مقایسه اندروید و iOS در رابطه با اپلیکیشن های موجود، خبر از برتری اندروید دارد. شما در فروشگاه گوگل پلی استور به حدود 2.7 میلیون اپلیکیشن دسترسی دارید. این عدد برای iOS در اپ استور اپل چیزی حدود 1.8 میلیون برنامه یا اپلیکیشن است. البته عدد معیار مناسبی برای سنجش برتری این سیستم عامل های گوشی نیست. زیرا کاربران در هر دو گوشی از تعداد مشخصی اپلیکیشن استفاده می کنند.

اساساً اکوسیستم اپل برای تولیدکنندگان و توسعه دهندگان اپل پر منفعت تر بوده است و به همین دلیل بیشتر اپلیکیشن های موفق ابتدا در اپل ارائه می شوند. البته این رویه در سطح جهانی در حال تغییر است. اگرچه اپل تنها در آمریکا در این زمینه پیشروست، اما در سطح جهانی تعداد اپلیکیشن هایی که در ارائه اولیه به سراغ اندروید می روند بسیار بیشتر شده است. پلی استور از اپلیکیشن های رایگان بیشتری برخوردار است، اما هنوز بازار اپلیکیشن اپل در زمینه بازی پیشروست. به همین دلیل می توان اپل را با اختلاف جزئی برنده این بخش دانست.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر اسپیکر موبایل

عمر باتری در اندروید بیشتر است یا iOS؟

برای کاربران گوشی های هوشمند، عمر باتری به عنوان یک معیار اصلی تلقی می شود. البته مقایسه اندروید و iOS در این زمینه بسیار مشکل است. زیرا هر دو سیستم عامل در سخت افزار های مشترک مورد استفاده قرار نگرفته اند. سیستم عامل iOS، بهترین عملکرد به ازاری هر mAh باتری را از آن خود کرده است، اما در مقابل شما در گوشی های اندرویدی به محصولاتی با باتری بزرگتر دسترسی دارید که براحتی اپل را شکست می دهند.

در هر دو سیستم عامل، شما امکان بررسی عملکرد باتری را در اختیار دارید، اما تنها در اندرویداست که گزینه ای برای تخمین عمر باقیمانده باتری وجود دارد. البته در هر دو باتری حالت ذخیره نیرو یا Power Saver وجود دارد که البته در اندروید امکان شخصی سازی این حالت نیز وجود دارد.

در رابطه با شارژ سریع می توان گفت که حاکمیت مطلق اندروید با معرفی آیفون X و 11  شکسته شد. عدم ارائه کیت شارژ بی سیم به صورت پیشفرض در گوشی های آیفون و در ادامه سیاسا اپل برای حذف شارژ از جعبه گوشی برتری گوشی های اندرویدی را در این زمینه تثبیت می کند.

البته طرفداران سامسونگ نیز فرصت خوشحال زیادی نداشتند، زیرا سامسونگ هم از همین رویه پیروی کرده است. در نزدیک ترین مقایسه بین گوشی های اپل و اندروید با قیمت مشابه، گوشی های اندرویدی با باتری بزرگتر و شارژر همراه (حداقل در حال حاضر) برنده این رقابت هستند.

مقایسه سیستم عامل اندروید و آیفون در بروزرسانی ها

در بحث و جدل میان طرفداران گوشی های آیفون و اندروید، بروزرسانی سیستم عامل یکی از اصلی ترین معیارهای مقایسه اندروید و iOS است. اپل هر ساله و به صورت منظم، بروزرسانی های مشخصی را برای سیستم عامل iOS نشر می دهد. این رویه تنها در گوشی های Pixel خود شرکت گوگل دنبال می شود. براساس اعلام سایت توسعه دهندگان iOS توزیع نسخه های سیستم عامل اپل در میان کاربران این گوشی ها به این شکل است.

مقایسه سیستم عامل اندروید و آیفون در بروزرسانی ها

بروزرسانی ها در مقایسه اندروید و iOS، قابلیت شخصی سازی محیط کاربری یکی از نقاط همیشگی اندروید نسبت به iOS بوده است. در اندروید شما امکان اعمال تغییرات در صفحه اصلی گوشی، شیوه نمایش برنامه ها، ویجت ها یا برنامه های کوچک، و حتی لانچرها (برنامه مدیریت رابط کاربری) متنوعی را در اختیار دارید.

این در حالی بود که تا زمان ارائه iOS 14 کاربران گوشی های اپل به ویجت در صفحه اصلی دسترسی نداشتند. البته حتی هنوز هم در iOS امکان استفاده از ویجت های برنامه ای تولید شده توسط شخص یا شرکت شخص ثالث وجود ندارد. پس اگر به دنبال گوشی ای با ظاهری منحصر به شما در صفحه اصلی هستید، گوشی های اندرویدی یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   گلس موبایل آیفون

مقایسه تماس و پیغام آی او اس با اندروید

کیفیت تماس و ارسال پیام در هر دو پلتفرم خوب است. اما با مقایسه اندروید و iOS،متوجه می شوید که فرایند تماس در اندروید کمی پیچیده تر از iOS است. در ابتدا و در نسخه خام اندروید بعد از بازنشسته شدن اپلیکیشن هایی مانند Hangout و Allo، در حال حاضر ارسال پیام توسط برنامه ای با نام Messages انجام می شود.

اما در گوشی های مختلف تولید شده در شرکت مختلف، ترجیح بر این بوده است تا از اپلیکیشن های مخصوص این شرکت ها برای تماس استفاده شود. به همین دلیل در برندههای مختلف با ظاهری متفاوت برای برقراری تماس یا ارسال پیامک مواجه می شوید. برخلاف اندروید، در این سالهاست که برنامه ای iMessenger و FaceTime مسئولیت برقراری تماس تصویری و یا ارسال پیام را به عهده دارند و به صورت پیشفرض بر روی گوشی نصب شده اند.

در این بخش به علت ثبات و کارایی بالا و در عین سادگی کاربری گوشی اپل بدون شک برنده است.

امنیت آی او اس بیشتر است یا اندروید؟

شاید طرفداران iOS، سیستم عامل اندروید را به عنوان دروازه ای باز برای هکرها تلقی کنند، اما واقعیت این است که تهدیدات امنیتی در اندروید به حجمی که به ما القاء شده است، کاربران را تهدید نمی کند و اغلب کاربران اندروید با مشکلی در حوزه امنیت مواجه نمی شوند. ضمن اینکه در سال های اخیر حفره های امنیتی جدی ای در سیستم عامل های اپل کشف شده است که امنیت بی نقص آن را زیر سوال برده است. واقعیت این است که در صورت استفاده از پلی استور به عنوان منبع اصلی نرم افزار در اندروید این خطر هیچ گاه شما را تهدید نمی کند. البته امکان نصب برنامه هایی با منبع ناشناس وجود دارد که یکی از مجراهای اصلی نفوذ به گوشی های اندرویدی است.

تعمیرات گوشی آیفون خود را به ما بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =