نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

6 نکته در عکاسی با گوشی آیفون اس ای

شاید عکاسی با گوشی آیفون اس ای در مقایسه دوربین های قدرتمند سری رده بالای این گوشی یعنی آیفون 12 پرومکس و یا آیفون 13 پرو مکس، ضعیف تر به نظر می رسد، اما هنوز می توان با تک دوربین iPhone SE عکس هایی گرفت که موجب حیرت دنبال کنندگان شما در صفحه اینستاگرام شما شود.

پس اگر به دنبال ثبت خاطرات سفر خود با خانواده و بازی پر جنب و جوش فرزندانتان هستید و یا مس خواهید عکسی هنری اما آماتور را در صفحه خود ثبت کنید، روش های زیر به شما برای عکاسی با آیفون SE و ثبت تصاویر بهتر کمک می کند. اما بهتر است قبل از بیان 6 نکته در عکاسی با آیفون اس ای، نگاهی دوباره به دوربین این گوشی داشته باشیم.

مزایای عکاسی با آیفون اس ای

آیفون SE خوش قیمت ترین گوشی شرکت اپل است که به خاطر دوربین های با کیفیت گوشی های خود از طرفداران زیادی برخوردار است. پردازنده A13 Bionic به خلق تصویرهای بی نظیر در عکاسی با آیفون اس ای کمک زیادی می کند. قابلیت فیلم برداری 4K و طیف دینامیک گسترده تر به شما این تامکان را می دهد تا جزئیات بیشتری را در نواحی تاریک و سایه ها ثبت کنید. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی، از دیافراگم ƒ/1.8 و زوم دیجیتیال تا 5 برابر بهره می برد. حالت Portrait در نرم افزار این دوربین به شما امکان خلق تصاویر بوکه و تغییر عمق تصویر را می دهد. علاوه بر این در دوربین آیفون SE از ثبات دهنده تصویر اپتیکال و لنز 6 عنصری از جنس کریستال یاقوت استفاده شده است. قابلیت عکاسی HDR و عکاسی پی در پی از دیگر ویژگی های این دوربین فوق العاده است.

شاید عکاسی با آیفون اس ای در مقایسه دوربین های قدرتمند سری رده بالای این گوشی یعنی آیفون 12 پرومکس و یا آیفون 13 پرو مکس، ضعیف تر به نظر می رسد، اما…

عکاسی با گوشی آیفون

 6 روش برای خلق تصاویری بهتر در عکاسی با iPhone SE

سایت خبری، تحلیلی Cnet،  چند روش برای بهبود تصاویر در عکاسی با آیفون اس ای پیشنهاد داده است که شامل موارد زیر می شود.

انتخاب ترکیب بندی مناسب

انتخاب نور مناسب

استفاده از قابلیت Live Photo

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر برد گوشی

استفاده از اکسسوری ها

حالت Burst برای عکاسی پی در پی

ویرایش تصویر (Post Production)

با استفاده از این روش ها می توانید کیفیت عکس نهایی در آیفون اس ای را تا حد زیادی افزایش داده و عکس های خارق العاده ای را برای صفحات اجتماعی خود ثبت کنید.

انتخاب قاب بندی مناسب

شرکت اپل برای کاهش قیمت آیفون SE، به سراغ حذف آپشن دوربین های چندگانه رفته است و تنها از یک دوربین در این مدل از گوشی های خود استفاده کرده است. این کاهش تعداد دوربین، به طور طبیعی انتخاب های شما برای انتخاب کادر و زاویه عکاسی را محدود می کند. این محدودیت امکان ثبت کل صحنه با دوربین فوق عریض و یا فوکوس بر روی قسمتی از سوژه را با لنز تله را از بین می برد.

برای جبران این کمبود، انتخاب کامپوزیشن درست از اهمیت ویژه ای در عکاسی با آیفون اس ای برخوردار است. پیشنهاد ما استفاده از قابلیت Grid در اپلیکیشن Camera آیفون است. به صفحه تنظیمات نرم افزار Camera بروید و گزینه Grid را فعال کنید.

با این کار به صفحه چهارخانه شفاف 3 در3 در حین عکاسی نمایش داده می شود. با این کار می توانید از قانون یک سوم های طلایی در عکاسی برای خلق ترکیب بندی های بهتر استفاده کنید تا ظاهری جذاب تر به عکس های خود بدهید.

نکات مهم در انتخاب سوژه عکاسی

سعی کنید تا در اطراف سوژه عکاسی قدم بزنید و آن را از زوایای مختلف بررسی کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید. به یاد داشته باشید که شاید رنگ و نور در مراحل ویرایش قابل تصحیح باشد، اما ترکیب بندی یا قاب بندی نامناسب قابل ویرایش نیست.

بخشی از قانون یک سوم در عکاسی به این نکته می پردازند که اگر سوژه شما در یک سوم چپ و یا راست تصویر قرار دارد، با ایجاد فضای بازتر از دو سوم باقیمانده ، نگاه مخاطب را در یک مسیر به سمت سوژه و یا در جهت حرکت سوژه تغییر دهید تا در ذهن بیننده داستانی از حرکت سوژه و حس و حال آن خلق شود.

برای مثال در عکس بالا، صخره های ساحل در یک سوم پایین در مرکز توجه قرار گرفته و پل در دو سوم باقیمانده بلور شده است. نگاه مخاطب ابتدا بر روی صخره ها و سپس به پل در دوردست منتقل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   سوالات اپل آیدی موبایل

انتخاب نور مناسب

آیفون SE از حالت عکاسی در شب یا همان Night Mode پشتیبانی نمی کند. همچنین از فناوری Deep Fusion نسخه پرو برای کاهش نویز تصویر خبری نیست. بنابراین علی رغم این که کیفیت عکاسی با آیفون اس ای در شب قابل قبول است، اما بهترین عکس های شما در نور روز گرفته می شود. سعی کنید تا در عکاسی در طول روز، از عکاسی در میانه روز، زمانی که آفتاب عمود سایه های عمیق ایجاد میکند، خودداری کنید. اواخر بعد از ظهر و نزدیک به غروب آفتاب زمانی است که می توانید با دوربین آیفون SE عکس هایی با رنگ های خارق العاده از مناظر مختلف بگیرید.

استفاده از قابلیت Live Photo

قابلیت Live Photo نه تنها به عکس شما حرکت و زندگی می بخشد، بلکه دارای ویژگی های پنهانی است کی می تواند بسیاری از عکس های شما را متحول کند. کافیست در گالری یکی از عکس ها را انتخاب کنید و به لمس و حرکت به سمت بالای صفحه وارد بخش Effects شوید. سپس گزینه Long Exposure را انتخاب کنید تا حرکت های ثبت شده در عکس شما به حالت Long Exposure  در بیایند.

عکاسی از آب جاری رودخانه ها و یا موج دریا در ساحل ویا آبشارها با این افکت، تاثیر بسزایی در خلق عکس هایی زیبا در عکاسی با آیفون اس ای دارد. با این کار تضادی زیبا بین اجزای ثابت تصویر، و حس حرکت اجزای در جریان ایجاد می شود. خلق تصویری مشابه با یک دوربین DSLR نیاز به سه پایه و فیلترهای گران قیمت دارد. پس از این به بعد به فعال بودن گزینه Live Photo در حین عکاسی با آیفون اس ای دقت کنید.

عکاسی با گوشی آیفون

استفاده از اکسسوری ها

شاید استفاده از تنها یک دوربین در گوشی آیفون SE برای شما محدود کننده باشد، اما اکسسوری های موجود می تواند تا حد زیادی عملکرد دوربین این گوشی را بهبود ببخشد. شما می توانید در میان اکسسوری های تولید شده برای این گوشی به انواع لنزهای ثانویه دسترسی پیدا کنید که به شما در عکاسی با آیفون اس ای کمک زیادی میکنند.

این لنزها به شما امکان عکاسی در حالت فوق عریض و تله فوتو را می دهند. شما با این لنزها، دوربینی در حد و اندازه های آیفون 11 پرو را در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این می توانید از فیلترهای پولاریزه مختلف برای کاهش شدت نور و یا بازتاب نا مناسب نور استفاده کنید. اگر به دنبال عکس های حرفه ای تر هستید می توانید از نور Profoto B10 studio strobe استفاده کنید که به شما در خلق پرتره های حرفه ای کمک فراوانی می کند. البته قیمت این نور چند برابر خود گوشی آیفون SE است.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های بهترین گوشی های اپل

حالت Burst برای عکاسی پی در پی

یکی از قابلیت هایی که در عکاسی با آیفون اس ای در اختیار شماست، امکان عکسبرداری پی در پی تا 10 فریم در ثانیه است که به مشا در ثبت تصاویر سوژه های در حرکت کمک میکند. برای این کار کافیست بعد از قرار دادن دوربین در حالت Burst Mode دکمه شاتر را در حالت پرتره به سمت راست و در حالت افقی به سمت پایین بکشید و نگه دارید تا 100 ها عکس در کمترین زمان گرفته شود. این روش در عکاسی از کودکان و حیوانات خانگی بسیار پرکاربرد است. البته رمان بندی مناسب مهارتی است که با کمی تمرین کسب خواهید کرد. بعد گرفت عکس می توانید به گالری بروید از میان عکس های گرفته شده، عکس مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

ویرایش تصویر (Post Production)

اگر به دنبال عکس هایی هستید که چشم ها را خود خیره کنند، بد نیست بعد از عکاسی با آیفون اس ای، به سراغ عکس های خود بروید و آنها را تا حدی ویرایش کنید. نرم افزار ADOBE LIGHTROOM در موبایل و یا دسکتاپ و یا Snapfeed به شما اجازه می دهند تا میزان نور و رنگ را در عکس خود به خوبی ویرایش کنید. نرم افزار هایی مانند PicsArt، Photoshop Camera و یا Prisma با رویکردی خلاقانه تر، دست شما را برای ویرایش بیشتر باز میکنند. در این نرم افزارها شما می توانید اجرای تصویر را نیز ویرایش کنید. این روزها، شما برای تدوین عکس خود در نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ، با دنیایی بی مرز مواجه هستید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =