نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آموزش استفاده از کدهای مخفی آیفون

آیفون‌های اپل شامل کدهای مخفی می‌شوند که با شماره‌گیری آن‌ها می‌توانید به قابلیت‌های خاصی از دستگاه دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید با شماره‌گیری *#06# کد IMEI حقیقی آیفون در دست خود را مشاهده کنید. اما کدهای مخفی آیفون تنها موضوعات این چنینی را آشکار نمی‌کنند. برخی از کدهای مخفی آیفون منجر می‌شوند تا قابلیت‌های خاصی در اختیار کاربر قرار بگیرند.

به عنوان مثال با استفاده از کد مخفی خاصی می‌توانید از نمایش شماره تماس خود در حین برقراری تماس در گوشی‌های مقصد جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید با شماره‌گیری کمد مخفی خاصی در آیفون خود میزان کیفیت آنتن‌دهی دستگاه را بررسی کنید. به صورت کلی کدهای مخفی آیفون قابلیت‌های خاص متعددی را برای شما در دسترس خواهند کرد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از کدهای مخفی آیفون و دسترسی به قابلیت‌های خاص آن‌ها بپردازیم.

پنهان کردن شماره تماس

شما می‌توانید با استفاده از کد خاصی در آیفون خود از نمایش شماره تماس خود در گوشی افراد خاصی که با آن‌ها تماس می‌گیرید جلوگیری کنید. بدین منظور برنامه شماره‌گیر یا دایلر آیفونتان را اجرا کنید. حال باید کد #31#Number را وارد کنید و دکمه برقراری تماس را لمس کنید. دقت داشته باشید که منظور از Number شماره تماس فرد یا مخاطبی است که تمایل دارید شماره آیفون شما در حین برقراری تماس با او در گوشی وی نمایش داده نشود.

به بیان دیگر شما به منظور پنهان کردن شماره تماس آیفون خود تحت هر شرایط، کافیست که به ابتدای شماره‌ای که با آن تماس می‌گیرید کد #31# را اضافه کرده و دکمه برقراری تماس را لمس کنید. بدین صورت شماره تماس شما برای مخاطب مورد نظر مخفی می‌شود و وی تماسی با عنوان No Caller ID را دریافت می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بلاک کردن شماره تماس

مشاهده آنتن‌دهی سیم کارت

به منظور نمایش میزان کیفیت آنتن‌دهی سیم کارت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل یک آیفون منحصر به فرد در گوشه فوقانی دستگاه تعبیه شده است. اغلب ما کاربران با مشاهده این آیکون که اصطلاحا سیگنال بار (Signal Bar) نام دارد، کیفیت آنتن‌دهی سیم کارت دستگاه را تشخیص می‌دهیم. شاید جالب باشد که بدانید یکی از کدهای مخفی آیفون به شکل دقیق‌تری کیفیت آنتن‌دهی دستگاهتان را مشخص خواهد کرد!

بدین منظور کافیست که به دایلر یا بخش شماره‌گیر آیفونتان مراجعه کنید و کد *3001#12345#* را وارد کرده و سپس دکمه برقراری تماس را لمس کنید.

به محض وارد شدن به صفحه حاوی گزینه‌های مختلف، انگشت خود را بر روی دکمه پاور (Power) آیفون قرار دهید و کمی نگه دارید تا اسلایدر مربوط به خاموش کردن دستگاه نمایش داده شود.

پس از نمایان شدن اسلایدر مربوط به خاموش کردن آیفون، انگشت خود را بر روی دکمه هوم (Home) قرار دهید و نگه دارید تا به صفحه اصلی آیفون منتقل شوید.

حال به گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش آیفونتان نگاه کنید. مشاهده خواهید که یک عدد به جای سیگنال بار گوشی نمایش داده می‌شود. این عدد میزان کیفیت آنتن‌دهی آیفونتان را نمایش می‌دهد. برای خواندن و درک کیفیت آنتن‌دهی آیفون به تصویر زیر و توضیحاتی که در ادامه ارائه می‌کنیم نگاهی داشته باشید.

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، اگر عدد نمایش داده شده بین 80- و 40- باشد، آنتن‌دهی آیفونتان مطلوب است. هرچه از 80- به سمت 40- پیش بروید سیگنال دهی قوی‌تری را خواهید داشت. اگر این عدد مابین 80- الی 140- باشد، آنتن‌دهی آیفونتان چندان کیفیت مطلوبی ندارد. دقت کنید که هرچه این عدد به سمت 140- پیش برود کیفیت آنتن‌دهی آیفونتان هم کمتر می‌شود. بنابراین به صورت کلی عدد 80 حالت نرمال آنتن‌دهی را نمایش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی سیستم عامل iOS 14

پیدا کردن کد IMEI

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره داشتیم، یکی دیگر از کدهای مخفی آیفون منجر به نمایش کد IMEI اختصاصی دستگاه می‌شود. بدین منظور کافیست که وارد بخش دایلر یا شماره‌گیر آیفون خود شوید و کد *#06# را وارد کرده و دکمه برقراری تماس را لمس کنید. پس از چند میلی ثانیه، کد IMEI اختصاصی آیفونتان نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید که این کد به صورت اختصاصی مربوط به آیفون‌های اپل نبوده و در اغلب از دستگاه‌های اندرویدی هم با شماره‌گیری این کد می‌توانید به کد IMEI دستگاه دسترسی پیدا کنید.

پیدا کردن شماره واسط اپراتور

هنگامی که شما نسبت به ارسال پیامک برای یک مخاطب اقدام می‌کنید، پیامکتان برای یک شماره خدمات دهی منحصر به فرد که مربوط به اپراتور سیم کارتتان است ارسال شده و پس از آن برای مخاطب اصلی مورد نظرتان ارسال می‌شود. در آیفون‌های اپل با شماره‌گیری کد *#5005*7672#  و لمس گزینه برقراری تماس، می‌توانید شماره واسط اپراتور خود را مشاهده کنید.

انتقال تماس‌ها به حالت انتظار

با استفاده از کد مخفی خاصی می‌توانید در آیفون خود وضعیت انتظار را فعال کنید. به این وضعیت اصطلاحا Call Holding یا Call Waiting گفته می‌شود. با فعال سازی قابلیت انتقال تماس‌ها به صف انتظار، تماس‌های دریافتی شما به حالت انتظار منتقل می‌شوند. برای فعال کردن این قابلیت کد مخفی *43# را در بخش دایلر آیفون وارد کرده و دکمه برقراری تماس را لمس کنید.

با وارد کردن کد #43# و لمس گزینه برقراری تماس، می‌توانید این قابلیت را غیر فعال کنید. همچنین با شماره‌گیری کد *#43# و لمس گزینه برقراری تماس هم می‌توانید از وضعیت فعال یا غیر فعال بودن قابلیت انتقال تماس‌ها به حالت انتظار آیفون خود مطلع شوید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش ورود به حالت DFU

مشاهده تعداد تماس‌های از دست رفته

با شماره‌گیری کد مخفی *#61# در آیفون خود می‌توانید تعداد تماس‌های از دست رفته خود را مشاهده کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =