نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

تنظیمات اصلی برنامه نقشه، سافاری و اخبار در موبایل آیفون

در این مطلب توضیحاتی کامل درباره تنظیمات اصلی برنامه نقشه، سافاری و اخبار خواهید دید.

Maps قسمت

اولین برنامه این قسمت، برنامه نقشه می باشد، که کاربرد آن برای مسیریابی و یافتن مکان ‌های مورد نظر می باشد، اولین موردی که شما با ورود به بخش تنظیمات برنامه Map خواهید دید، Preferred Transportation Type  می باشد.

در این بخش، شما نوع حمل و نقلی که بیشتر استفاده می‌کنید را می‌توانید انتخاب نموده، که به ترتیب دارای سه گزینه رانندگی، راه رفتن، و حمل و نقل از جمله مترو می باشد.

پس از آن نوبت به تب Driving Navigation می‌رسد، که در آن دسترسی به تنظیمات زیر مقدور می باشد:

Tolls : با روشن نمودن این گزینه جاده‌های عوارضی نادیده گرفته می شوند.

Highways : با روشن نمودن این گزینه بزرگ راه‌ های پیش رو نادیده گرفته خواهند شد.

Compass : با روشن نمودن این گزینه در هنگام مسیریابی، قطب نما نمایان خواهد شد.

Navigation Voice Volume : فرض نمایید، که درحال گوش دادن به موسیقی می باشید و از طرفی درحال دریافت مسیریابی به مقصد نیز هستید، در این بخش، شما مشخص می نمایید، که در این شرایط، صدای راهیاب تا چه اندازه باشد، که برای این منظور به ترتیب می‌توانید، به انتخاب یکی از گزینه ‌های بی صدا، صدای کم، صدای متوسط و صدای بلند بپردازید.

Pause Spoken Audio : با روشن نمودن این گزینه به محض فعال شدن راهیاب صوتی، متوقف شدن محتوایی مانند صدا، پادکست ‌ها و کتاب ‌های صوتی، را در پی خواهد داشت.

وارد بخش Transit خواهیم شد، که مربوط به وجود وسایل حمل و نقل عمومی در اطراف شما می باشد، که از طریق این بخش شما می توانید، برای نقشه به انتخاب وسایل نقلیه اطرافتان مانند اتوبوس، مترو و قطار شهری، قطارهای بین شهری و حتی کشتی‌ های مسافربری بپردازید.

بعد از گذر از این موارد، به بررسی بخشی به نام Distances خواهیم پرداخت، در این بخش شما  مشخص می نمایید، که فاصله‌ها و مسیرها در نقشه شما با چه معیاری نشان داده شوند. به طور پیش فرض این گزینه روی مایل، تنظیم می باشد، ولی شما می‌توانید آن را تغییر داده و  کیلومتر قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   رمز گذاشتن روی اس ام اس

Always In English  : با روشن نمودن این گزینه همه برچسب‌ های موجود درون نقشه شما به زبان انگلیسی خواهند شد.

Show Parked Location : با روشن نمودن این گزینه آیفون شما به صورت کاملا خودکار متوجه مکان خودروی پارک شده شما می شود، که البته برای استفاده از این حالت نیازمند به بلوتوث یا سیستم CarPlay خودرو می باشید.

Issue Reporting: با روشن نمودن این گزینه هربار که برنامه نقشه دچار مشکل ‌شود، آیفون شما درمورد این مشکل ایمیلی به اپل ارسال خواهد نمود.

Safari قسمت

از طریق این صفحه شما می توانید، دسترسی به تمامی تنظیمات درباره مرورگر اپل یعنی سافاری داشته باشید، اولین گزینه‌ای که مشاهده خواهید نمود، Search Engine  می باشد، که در واقع موتور جستجوی پیش فرض شما می باشد و می‌توان از بین چهار موتور گوگل، یاهو، بینگ و DuckDuckGo  یکی را انتخاب نمود، که البته پیشنهاد همیشگی ما گوگل می باشد.

Search Engine Suggestions : با روشن نمودن این گزینه  موتور جستجو به صورت خودکار، در زمان نوشتن عبارتی در نوار جستجوی سافاری، به شما چند پیشنهاد درباره عبارت مورد نظر خواهد داد.

Safari Suggestions : با روشن نمودن این گزینه مرورگر سافاری با توجه به جستجوهای شما موارد و وبسایت‌ های مختلفی را پیشنهاد خواهد نمود.

Preload Top Hit : هنگامی که شما به جستجوی یک مورد می پردازید، سافاری به طور خودکار موارد مشابه آن موضوع را نیز باز می نماید، که با انتخاب آنها شما سریع تر دسترسی به آن محتوا خواهید داشت. البته لازم به یادآوری می باشد، که این مورد در مصرف اینترنت تاثیرگزار می باشد.

Quick Website Search : با روشن نمودن این گزینه شما می‌توانید بدون باز نمودن یک سایت، به جستجوی محتوای درون آن پرداخته، تا به سوی آن به سرعت هدایت شوید، مثلا با تایپ نمودن Wiki Apple  در مرورگر سافاری به طور خودکار شما را منتقل به صفحه اپل در ویکی پدیا خواهد نمود.

Passwords : در این قسمت تمامی پسوردها و رمزهای عبور که در وبسایت ‌ها مورد استفاده قرار گرفته اند ذخیره می شوند، شما می‌توانید از این بخش رمز عبور و نام کاربری ‌های خود را دیده، آن‌ها را حذف نموده و یا رمز عبور و نام کاربری جدیدی برای یک وبسایت مشخص وارد نمایید، که از بخش Add Password در همان صفحه امکان پذیر می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   Accessibility در آیفون

Auto Fill : تنظیم سافاری به گونه‌ای می باشد، که هنگامی که شما درحال ثبت نام یا پر کردن یک فرم می باشید، مرورگر آن اطلاعات را به صورت خودکار با توجه به نام و اطلاعات شما در مخاطبین پر نموده، که در صورت عدم نیاز به این مورد، می‌توانید آنها را خاموش نمایید.

Frequently Visited Sites : با روشن نمودن این گزینه سافاری لیست وبسایت‌هایی که بیشتر باز نموده اید، را در صفحه اول سافاری نمایش خواهد داد.

Favorites : از طریق این قسمت، شما می‌توانید، سریعا دسترسی به صفحات مورد علاقه که در سافاری انتخاب نموده بودید، داشته باشید.

Open Links: در سافاری برای انتخاب لینک معمولا دو نوع حالت وجود دارد، اگر شما به انتخاب گزینه In New Tab می پردازید، با هربار باز نمودن یک لینک در یک صفحه آن لینک را خواهید دید، ولی اگر به انتخاب حالت In Background بپردازید، لینک شما باز شده ولی همچنان در صفحه اصلی خواهید بود، چرا که لینک در پس زمینه باز می باشد.

Block Pop-ups: این حالت را در صورتی روشن نمایید، که علاقه ای به نمایش ناگهانی پیام‌ های پاپ آپ بر روی صفحه نمایش ندارید.

Do Not Track‌: بعضی از وبسایت‌ ها برای انجام برخی موارد، نیاز به موقعیت مکانی شما دارند و با روشن نمودن این گزینه این اجازه را به وبسایت ‌ها  می دهید.

Block Cookies : در این بخش شما کوکی‌های موجود در وبسایت ‌ها را می‌توانید بلاک نمایید، که برای این کار چند حالت وجود دارد، به ترتیب شما می‌توانید: کوکی ‌ها را همیشه بلاک نمایید، کوکی ‌های وبسایت‌های حاضر را آزاد نمایید،  یا کوکی ‌های وبسایت ‌هایی که بررسی می نمایید، را آزاد نموده و یا دسترسی به تمام کوکی‌ ها را آزاد نمایید.

Fraudulent Website Warning : با روشن نمودن این گزینه درصورت جعلی بودن وبسایت مورد نظر سافاری به شما هشدار خواهد داد.

Check For Apple Pay: با روشن نمودن این گزینه سافاری به شناسایی وبسایت‌ هایی که از سرویس پرداخت Apple Pay  پشتیبانی می‌کنند خواهد پرداخت.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت پایه نگهدارنده آیفون 5

Clear History And Website Data : با انتخاب نمودن این گزینه تاریخچه وبسایت‌های باز خواهد شد و تمام اطلاعاتی که در سافاری ذخیره است پاک می شود.

Advanced : در این قسمت سه تنظیمات دیگر نیز موجود می باشد، که کاربران می‌توانند دسترسی به آنها داشته باشند، بخش اول Website Data  بوده، که در آن شما دسترسی  به اطلاعات تمامی وبسایت ‌هایی که باز نموده اید و حجمی که آنها دارند را خواهید داشت. گزینه دوم برای فعال سازی جاوا اسکریپت در سافاری می باشد.

درنهایت گزینه Web Inspector برای شناسایی محتوای باز شده در سافاری می باشد، که البته برای فعال سازی آن یک کامپیوتر و دسترسی به بخش توسعه دهندگان نیاز می باشد.

News قسمت

درنهایت به بخش تنظیمات برنامه اخبار اپل رسیده ایم، بخش اول تنظیمات مربوط به نوتیفیکشن ‌هایی می باشد، که توسط این برنامه منتشر می ‌شوند.

در این بخش، شما دسترسی به این موارد دارید:

Allow Notifications : با روشن نمودن این گزینه برنامه News به شما اعلان و نوتیفیکشن ‌های مختلف خواهد فرستاد.

Show In Notfication Center : با روشن نمون این گزینه اعلان ‌ها در نوار اعلانات دستگاه نیز نشان داده خواهند شد.

Sounds: اگر می‌خواهید صدایی با دریافت هر نوتیفیکشن  بشنوید، این گزینه را روشن نمایید.

Badge App Icon: با روشن نمودن این گزینه درکنار اعلان منتشر شده لوگوی برنامه نیز نمایان خواهد شد.

Show On Lock Screen : با روشن نمودن این گزینه نوتیفیکشن ‌ها بر روی صفحه قفل هم نشان داده خواهند شد.

همچنین در انتهای صفحه می‌توانید، به مشخص نمودن نحوه ظاهر شدن این نوتیفیکشن بپردازید، همچنین لازم به ذکر است که دو بخش از تنظیمات News موجود می باشد، که در شرایط خاص دسترسی به آنها خواهید داشت.

مورد اول، دسترسی برنامه News در پس زمینه (BackGround App Refresh) بوده و دیگری استفاده از برنامه با شبکه سلولار می باشد.

Show Story Preview : در این قسمت  پیش نمایشی از داستان‌ ها و اخبار منتشر شده در برنامه News  نمایان خواهند شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =