نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

حذف اپلیکیشن‌ها یا دیتای مرتبط با آن‌ها

اپلیکیشن‌ها فضایی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کنند. این فضا به مرور زمان و با ذخیره‌سازی دیتا در اپلیکیشن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. به عنوان مثال اپلیکیشن‌هایی را در نظر بگیرید که مرتبط با موسیقی هستند. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها به مرور زمان فضای بسیار زیادی از حافظه دستگاه توسط دیتای آن‌ها اشغال می‌شود.

بنابراین همواره به دیتا ذخیره شده از سوی اپلیکیشن‌های دستگاهتان توجه کنید. سعی کنید که فایل‌های قابل انتقال را از طریق ابزار iTunes به کامپیوترتان منتقل کنید و از انباشته شدن آن‌ها در حافظه داخلی دستگاه ممانعت به عمل آورید. همچنین توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن‌های غیرضروری را از حافظه دستگاه خود حذف کنید. با اقدام هم می‌تواند به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه آی او اسی شما بسیار مؤثر واقع شود.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به مرور زمان دیتای بسیار زیادی را در خود ذخیره می‌کند، اپلیکیشن فیسبوک است. این اپلیکیشن در ابتدای حجمی در حدود 115 مگابایت دارد، اما به مرور زمان و با استفاده از آن دیتاهایی که توسط این اپلیکیشن ذخیره می‌شوند حجم بالایی را به همراه خواهند داشت.

 به عنوان مثال در تصویر فوق مشاهده می‌کنید که اپلیکیشن فیسبوک آیفون ما پس از گذشت چند روز استفاده حجمی معادل با 405 مگابایت را به همراه دارد.

 به منظور خلاص شدن از این موضوع باید اپلیکیشن مورد نظر را حذف کرده و مجددا در دستگاهتان نصب کنید. برای بررسی دقیق وضعیت اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاهتان وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آن شده و گزینه General و سپس Storage & iCloud Usage را انتخاب کنید.

نهایتا گزینه Manage Storage را انتخاب کرده و لیست اپلیکیشن‌های موجود را بررسی کنید. در این لیست اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاهتان با توجه به مقدار فضایی که ذخیره کرده‌اند لیست شده‌اند. به عنوان مثال در تصویر فوق اپلیکیشن Photos & Camera بیشترین حجم (18.8 گیگابایت) از حافظه دستگاه را اشغال کرده و در بالای لیست اپلیکیشن‌های دستگاه قرار دارد.

بررسی وضعیت مرورگر

حافظه کش (Cache) مرورگر سافری (Safari) هم می‌تواند فضای زیادی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما با استفاده از آیفون یا آیپدتان به اینترنت متصل بوده و وبگردی می‌کنید، بدون تردید باید حافظه کش مرورگر سافری دستگاهتان را بررسی نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بک آپ آیفون در iCloud، کامپیوتر یا هارد اکسترنال

سعی کنید که در بازه‌های زمانی مشخصی حافظه کش مرورگرتان را پاک کنید. بدین منظور ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Setiings آیفون خود شوید. گزینه General و سپس Storage & iCloud Usage را انتخاب کنید. حال گزینه Manage Storage را انتخاب کرده و مرورگر سافری را در لیست اپلیکیشن‌های ارائه شده انتخاب نمایید. حال گزینه Edit را لمس کنید و گزینه‌ قرمز رنگ موجود در کنار بخش Offline Reading List را انتخاب نمایید.

بدین صورت حافظه کش مرورگرتان پاک‌سازی می‌شود. چنانچه تمایل دارید که تمامی تنظیمات و اطلاعات مرورگرتان را حذف کنید، از بخش Settings به طور مستقیم گزینه Safari را انتخاب کنید. اگر بر روی دستگاهتان مرورگرهای ثانویه دیگری نصب است، سعی کنید به روش مشابه حافظه کش آن‌ها را نیز در بازه‌های زمانی معینی پاک‌سازی کنید.

بررسی پیامک‌ها

اپلیکیشن پیام‌رسان در سیستم عامل آی او اس به طور پیش فرض تمامی فایل‌های تصویری و متنی را در حافظه دستگاه ذخیره می‌کند. البته در برخی از شرایط فایل‌های ویدئویی که در قابل پیامک ارسال شده باشند از حافظه دستگاه حذف می‌شوند، اما با این حال مشاهده شده که برخی از این فایل‌ها در حافظه آیفون‌ها و آیپدهای اپل باقی می‌مانند. بنابراین این موضوع می‌تواند به مرور زمان منجر به اشغال فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاهتان شود.

به منظور بهینه‌سازی تنظیمات این بخش وارد بخش Settings و سپس Messages دستگاهتان شده و گزینه Keep Messages را به “30 Days” تغییر دهید. در این شرایط فایل‌های مورد نظر تنها برای 30 روز در حافظه دستگاه ذخیره می‌شوند و پس از آن از حافظه دستگاه حذف خواهند شد.

اما در قبال پیامک‌هایی که هم اکنون در حافظه آیفون یا آیپدتان ذخیره هستند باید چه کرد؟ در اولین قدم باید بررسی کنید که پیامک‌های شما چه حجمی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده‌اند؟ بدین منظور وارد بخش Settings و سپس General شوید و گزینه Storage & iCloud Usage را انتخاب کنید.

حال گزینه Manage Storage را انتخاب نموده و به دنبال بخش Messages باشید. در این بخش حجمی که پیامک‌های کنونی شما در دستگاه اشغال کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   غیر فعال کردن نمایش اعلان آپدیت سیستم عامل آیفون

عموما حجم پیامک‌های ذخیره شده در حافظه آیفون‌ها کم است و به ندرت تا چند مگابایت می‌رسد. آیفونی که ما از آن به عنوان دستگاه نمونه استفاده کرده‌ایم از سال 2010 تا کنون در حال استفاده بوده و آرشیو پیامک‌های آن پاک‌سازی نشده است. بنابراین حجم پیامک‌های ذخیره شده در حافظه این دستگاه به 5 گیگابایت رسیده است.

 در این شرایط بهترین روش موجود حذف تمامی آرشیو پیامک‌های شماست، اما با این حال اگر تمایلی نسبت به این کار نداشته باشید می‌توانید آن دسته از مکالماتی که برایتان ارزشمند نیستند را انتخاب کرده و از حافظه دستگاه پاک کنید. این موضوع می‌تواند کمی زمان‌بر و آزاردهنده باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم که به طور یکپارچه تمامی پیامک‌های آرشیو شده در دستگاه آی او اسی خود را حذف نمایید.

اگر در لیست پیامک‌های خود تمایل داشتید که یک مجموعه مکالمه را به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهید و جزئیات آن را مشاهده کنید، کافیست که از بخش بالا و سمت راست رابط کاربری دستگاه گزینه Details را انتخاب کنید. در این بخش تمامی فایل‌های ارسالی و دریافتی مابین شما و مخاطب مورد نظر نمایش داده می‌شوند.

 چنانچه انگشت خود را بر روی هر یک از این فایل‌ها نگه دارید، امکان انتخاب آن‌ها فراهم می‌شود. حال می‌توانید از آیکون “سطح اشغال” به منظور حذف موارد مورد نظرتان استفاده کنید.

نصب به روز رسانی‌های سیستم عامل آی او اس

همواره سعی کنید که در صورت ارائه به روز رسانی برای سیستم عامل دستگاهتان از آن استفاده کنید و انجام آن را به تعویق نیندازید. در اغلب موارد هنگامی که یک آپدیت یا به روز رسانی برای آیفون‌ها و آیپدها ارائه شده و شما نصب آن را به تعویق بیندازید، مقداری از فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاهتان صرف ذخیره کردن برخی از اطلاعات به روز رسانی موجود و در حال انتظار می‌شود.

در اغلب موارد سیستم عامل آی او اس جزئیات آپدیت‌های در حال انتظار یا “Pending Updates” را در حال Idle و زمانی که به شبکه وای‌فای متصل باشید دانلود می‌کند. این موضوع بدان معناست که به تعویق انداختن به روز رسانی سیستم عامل آی او اس خود و قرار دادن آن در وضعیت “در حال انتظار” یا “Pending” منجر به صرف حافظه دستگاه خواهد شد. بنابراین همواره سعی کنید که به روز رسانی‌های سیستم عامل آی او اس را سریعا دانلود و بر روی دستگاهتان نصب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ضبط مکالمه تلفنی با آیفون

استفاده از برنامه‌های خاص

با استفاده از برنامه یا نرم افزارهای کوچک خاصی هم می‌توانید فایل‌های به درد نخور یا اصطلاحا “Junk Files” ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاه خود را حذف نمایید. یکی از این ابزارها که در این زمینه بسیار عالی عمل می‌کند، برنامه PhoneClean است. این برنامه قابلیت نصب بر روی مک‌بوک و کامپیوترهای ویندوزی را دارد. برنامه PhoneClean به عنوان یک برنامه سوم شخص به بخش‌های مهمی از حافظه داخلی دستگاه آی او اسی شما دسترسی یافته و فایل‌های به درد نخور موجود را حذف می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن بسیار مؤثر است اما با این حال ریسک‌های امنیتی خاص خود را به همراه دارد.

ما در یک بررسی کوچک از این برنامه به منظور از بین بردن فایل‌‌های به درد نخور آیپد 16 گیگابایتی خود استفاده کردیم و نهایتا این ابزار توانست 1 گیگابایت از حافظه داخلی دستگاه را بازیابی کند. ابزار PhoneClean در ابتدا به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شد، اما ظاهرا نسخه‌های جدید آن به طور رایگان ارائه نمی‌شوند و برای استفاده از قابلیت‌های آن ملزم به پرداخت مبلغ خاصی خواهید بود.

آیفون با حافظه بیشتر خریداری کنید!

آخرین توصیه‌ای که به شما می‌کنیم این است که در حین خرید یک آیفون به مسئله فضای ذخیره‌سازی و ظرفیت حافظه داخلی آن توجه کنید. سعی کنید آیفونی را بخرید که از نظر حافظه داخلی ظرفیت بیشتری را ارائه کند. این موضوع به خصوص در شرایطی که علاقمند عکسبرداری و ضبط ویدئو باشید بیشتر حائز اهمیت می‌شود. دقت داشته باشید که آیفون‌های اپل از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی نمی‌کنند و این موضوع بدان معناست که با خرید یک آیفون 16 گیگابایتی هیچ راه ثانویه‌ای به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن وجود ندارد. پس صبور باشید، هزینه بیشتری کنید و آیفونی با ظرفیت حافظه داخلی بیشتر را خریداری نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =