نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

کندی دوربین یکی از مشکلاتی است که معمولا مدتی بعد خرید گوشی های آیفون رخ می دهد. حتما تا به حال برایتان پیش آمده که سوژه مورد نظرتان را انتخاب کرده و در حال عکس برداری از آن هستید که ناگهان دوربین گوشی شما به کندی باز شده یا صفحه آن برای طولانی مدت سیاه می ماند. این حس خیلی ناخوشایند است. اگر شما هم مدتی است با مشکل کندی دوربین در گوشی آیفونتان مواجه هستید، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

راهکارهای رفع کندی دوربین گوشی آیفون

رفع کندی دوربین گوشی آیفون

بستن برنامه دوربین، اولین راه رفع کندی دوربین گوشی های آیفون

خارج شدن از برنامه دوربین در بسیاری از اوقات مشکل کندی دوربین را برطرف می کند. برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

مشخصات فنی شارژر دیواری

  • وارد بخش Home Screen در گوشی آیفونتان شوید.
  • صفحه برنامه ها را باز کنید.
  • روی دکمه هوم گوشی 2 بار ضربه بزنید و در آیفون هایی که دارای قابلیت Face ID هستند، صفحه را یکبار از پایین به بالا کشیده و نگه دارید.
  • برای حذف برنامه دوربین انگشت خود را به سمت بالا بکشید.
  • در آخر برنامه دوربین گوشی را یکبار امتحان کنید. به احتمال زیاد مشکل باید برطرف شده باشد.

گوشی آیفون را یکبار ریستارت کنید

ریستارت کردن آیفون به تازه سازی حافظه و پاک کردن کش آن کمک کرده در عین حال باعث می شود گوشی سریع تر و روان تر کار کند.

خاموش کردن قابلیت Live photos

زمانی که قابلیت Live photos گوشی آیفون شما فعال باشد، گوشی بعد 1.5 ثانیه عکس می گیرد. بنابراین خاموش کردن این قابلیت به رفع مشکل کندی دوربین کمک می کند. برای غیر فعال کردن ویژگی Live photos مراحل زیر را انجام دهید:

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بلاک کردن شماره تماس

ابتدا دوربین را باز کرده سپس روی آیکون دایره ای شکل بالا سمت راست ضربه بزنید تا قابلیت Live photos غیر فعال شود.

خاموش کردن قابلیت low power mode و رفع کندی دوربین گوشی های آیفون

قابلیت low power mode در مصرف باتری گوشی صرفه جویی کرده و عمر آن را افزایش می دهد. اما فعال بودن این ویژگی ممکن است باعث کندی دوربین گوشی هم شود. بنابراین بهتر است هنگام عکس برداری با گوشی های آیفون قابلیت low power mode را خاموش کنید.

برای این کار وارد بخش Battery در تنظیمات گوشی شده سپس آیکون Low Power Mode را خاموش کنید.

خالی کردن فضای ذخیره سازی

برای بررسی فضای موجود در گوشی آیفونتان می توانید وارد بخش General  در تنظیمات آیفون شده سپس روی گزینه Storage ضربه بزنید. اگر فضای کافی در اختیار ندارید، فایل هایی که به آن ها نیاز ندارید را از گوشی پاک کرده و آن ها را در آیکلودتان ذخیره کنید.

قابلیت VoiceOver را غیر فعال  کنید.

ممکن است این نکته خیلی مهم نباشد اما انجام آن می تواند در رفع کندی دوربین گوشی های آیفون راهگشا باشد. برای این کار می توانید وارد بخش Accessibility در تنظیمات گوشی آیفونتان شده سپس روی گزینه VoiceOver ضربه بزنید. در نهایت این گزینه را غیر فعال کنید.

سیستم عامل گوشی آیفونتان را بروز کنید. اگر این روش مشکل را برطرف نکرد، گوشی را یکبار ریست فکتوری کنید. اما قبل آن حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر انجام مراحل بالا مشکل کندی دوربین گوشی آیفونتان را برطرف نکرد، با کارشناسان نمایندگی اپل تماس بگیرید. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در رفع کندی دوربین گوشی های آیفون کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید   خطای iPhone is Disabled چیست؟

تعمیر موبایل آیفون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهار =