نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

چرا آیفون من شارژ نمی شود؟

یکی از ترسناک ترین – و نگران کننده ترین – مشکلات آیفون زمانی است که گوشی شما شارژ نمی شود. اما نترسید. دلایل نسبتاً پیش پا افتاده ای وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، و به طور کلی حل آنها آسان است. از سوی دیگر، به خاطر داشته باشید که برای انجام یک کار ساده مانند شارژ کردن تلفن، بخش‌های زیادی باید با هم کار کنند – بنابراین برای اینکه بفهمید مقصر چیست و کارها را به درستی انجام دهید، باید روشمند باشید. همه چیز را آزمایش کنید تا مشکلات احتمالی را یکی یکی از بین ببرید. اگر آیفون شما با یک کابل شارژ می شود، اما با کابل دیگر شارژ نمی شود، می دانید که آن کابل است. اگر کابل شما تلفن های دیگر را شارژ می کند اما گوشی شما را شارژ نمی کند، می دانید که این تلفن شماست. وقتی تلفن شما دوباره شروع به شارژ شدن کرد، آخرین چیزی که تغییر دادید مشکل بود – بنابراین می دانید چه چیزی تلفن شما را تعمیر کرده است.

آن را خاموش کنید و دوباره روشن کنید

هر زمان که مشکلی را عیب‌یابی می‌کنید، به راه‌اندازی مجدد سیستم کمک می‌کند و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود یا خیر. اگر گوشی شما همچنان عمر باتری کافی دارد، گوشی را ریستارت کرده و دوباره سعی کنید آن را شارژ کنید. اگر باتری گوشی شما بسیار بسیار کم است – زیر 5٪ – یا در حال حاضر تمام شده است، این مرحله را خسته نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   خالی شدن شارژ باتری آیفون X

بررسی کنید که گوشی شما شارژ نمی شود

با اطمینان از شارژ نشدن گوشی خود شروع کنید. تلفن خود را هر طور که معمولاً برای شارژ کردن آن انجام می دهید – به صورت بی سیم، وصل به آداپتور برق متناوب، وصل به پورت USB رایانه – وصل کنید و صفحه نمایش تلفن را بررسی کنید. اگر باتری در حال حاضر تمام شده است، بگذارید حدود دو ساعت شارژ شود و سپس آن را بررسی کنید.

شما باید یک رعد و برق را در داخل یا کنار نماد باتری در سمت راست بالای صفحه قفل آیفون ببینید. اگر هیچ صاعقه ای در دید نباشد، شارژ نمی شود.

آن را به صورت بی سیم شارژ نکنید

اگر یک آیفون X یا جدیدتر دارید که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند – یا یک کیس شارژ بی‌سیم برای یک آیفون مدل قدیمی‌تر دارید – بیایید عیب‌یابی خود را با حذف آن به عنوان یک امکان فوراً ساده‌سازی کنیم.

اگر از آن استفاده می‌کنید، گوشی را از قاب شارژ بی‌سیم آن خارج کنید و با کابل لایتنینگ گوشی را به منبع برق وصل کنید. دوباره بررسی کنید که آیا شارژ می شود یا خیر. اگر چنین است، تبریک می گویم – شما مشکل را حل کردید. راه حل شارژ بی سیم گوشی به نوعی مشکل دارد.

ممکن است لازم باشد گوشی خود را برای سرویس به فروشگاه اپل ببرید (یا کیف شارژ بی سیم خود را تعویض کنید)، اما در این بین، می توانید گوشی را به روش قدیمی و با سیم شارژ نگه دارید.

این مطلب را از دست ندهید   ترفندهای ردیابی گوشی

پورت لایتنینگ آیفون خود را بررسی کنید

اگر تلفن شما به طور معمول شارژ نمی شود، توقف بعدی شما باید بررسی پورت لایتنینگ باشد. این بسیار رایج تر از آن چیزی است که فکر می کنید. از این گذشته، ما زمان زیادی را صرف گیر کردن تلفن – ابتدا درگاه – در جیب‌ها، کیسه‌ها و مکان‌های پر از گرد و غبار، زباله و پرز می‌کنیم.

با دقت نگاه کنید، و اگر چیزی دیدید، آن را با دقت – به آرامی – با یک خلال دندان یا هر شی غیر فلزی و نوک تیز دیگری که در درگاه جا می شود بردارید. اگر یک قوطی هوای فشرده دارید، پورت را نیز به طور خلاصه با آن منفجر کنید.

سعی کنید دوباره گوشی را شارژ کنید. اگر باز هم کار نکرد، به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

کابل خود را بررسی کنید

اگر به اندازه کافی آیفون داشته اید، احتمالا کابل شکسته یا فرسوده ای را دیده اید – غلاف بیرونی لاستیکی از خم شدن مکرر می شکند و سیم ها در معرض دید قرار می گیرند. اگر کابل شما اینطور به نظر می رسد و دستگاه شما را به درستی شارژ نمی کند، آن را دور بیندازید و یک کابل جدید تهیه کنید.

اما کابل‌های لایتنینگ مورد سوءاستفاده‌های زیادی قرار می‌گیرند و مشکلات همیشه با چشم غیر مسلح آشکار نمی‌شوند. گاهی اوقات سیم ها ممکن است در حالی که هنوز داخل غلاف هستند شکسته شوند. و کابل‌های لایتنینگ شخص ثالث ارزان قیمت، اغلب به دلیل از کار افتادن تراشه تنظیم‌کننده برق داخل کابل، به‌طور خودبه‌خودی کار نمی‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات بعد از تعویض باتری

هیچ راه خوبی برای دیدن هر یک از این موارد به صورت بصری وجود ندارد، بنابراین بهترین راه برای آزمایش کابل لایتنینگ خود این است که به سادگی یک کابل دیگر را امتحان کنید – در حالت ایده آل، یک کابل کاملا مجاز از اپل که کاملاً جدید است.

بررسی کنید گوشی شما کجا وصل است

در لیست طولانی مشکلات احتمالی، باید منبع برق خود را نیز بررسی کنید. اگر آیفون خود را از درگاه USB رایانه شارژ می‌کنید، مطمئن شوید که رایانه کاملاً بیدار است (در حالت خواب یا خواب زمستانی نیست). همچنین یک پورت USB دیگر را امتحان کنید، در صورتی که پورت USB مورد استفاده شما از کار افتاده باشد. سعی نکنید از درگاه USB تعبیه شده در صفحه کلید یا هاب USB شارژ کنید – آن را مستقیماً به یک درگاه USB در خود رایانه متصل کنید.

اگر باز هم کار نمی کند، آن را مستقیماً با یک آداپتور برق متناوب مانند آنچه همراه آیفون شما ارائه می شود، به پریز برق وصل کنید. اگر در تمام این مدت از آداپتور برق متناوب استفاده می‌کردید، آداپتور دیگری را امتحان کنید – یکی از دوستانی که آیفون دارند یا از آداپتوری که همراه با آی‌پد است استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر آیفون XS Max

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شش =