نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

شرکت اپل برای ردیابی دقیق تر محصولات خود و جمع آوری داده ها ویژگی Tracking Transparency در آیفون را به کاربران خود معرفی کرد. این قابلیت کاربردی ابتدا قرار بود همزمان با رونمایی از سیستم عامل ios14 معرفی شود اما اپل آن را کمی با تاخیر منتشر کرد. در این مقاله ابتدا شما را با کاربرد ویژگی Tracking Transparency در آیفون آشنا کرده سپس نحوه مسدود کردن این قابلیت هم به شما آموزش می دهیم.

برنامه Tracking Transparency در آیفون

یکی از جدیدترین قابلیت هایی که شرکت اپل روی محصولات خود به خصوص آیفون قرار داده Tracking Transparency است که به وسیله آن اگر برنامه ای نیاز به ردیابی اطلاعات گوشی شما داشته باشد، باید حتما از شما اجازه بگیرد. معمولا کلیه دستگاه های هوشمند اپل مجهز به یک شناسه تبلیغاتی یا advertising identifier هستند که اغلب برای شناسایی دستگاه شما برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود. توسعه دهندگان با استفاده از advertising identifier توانسته اند نحوه استفاده از آیفون ایجاد کرده و در اختیار کاربران قرار دهند.

ویژگی Tracking Transparency در آیفون باعث می شود تمام برنامه ها برای ردیابی از شما اجازه بگیرند. مثلا فیس بوک می تواند فعالیت های شما در فیس بوک مسنجر، اینستاگرام، تلگرام یا واتس آپ بدون درخواست ردیابی کند اما برای تعامل با برنامه های دیگر یا بازدید از سایر سایت ها باید حتما از دارنده گوشی اجازه گرفته شود.

نحوه استفاده از برنامه Tracking Transparency

هر برنامه ای که در آیفون قصد تعامل با برنامه های دیگر یا ردیابی اطلاعات شما را دارد، باید ابتدا از طریق ارسال پاپ آپ اجازه بگیرد. زمانی که اعلان برایتان فرستاده می شود می توانید از بین 2 گزینه «Ask App to not track» یا «Allow» یکی را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین زمان استفاده از گارانتی گوشی

غیر فعالسازی قابلیت Tracking Transparency در آیفون

شما می توانید به راحتی تنظیمات قابلیت Tracking Transparency در آیفون را غیر فعال کنید. برای این کار روی گزینه Allow Apps to Request to Track در بالای صفحه ضربه بزنید. اگر این گزینه انتخاب شود رنگ آن سبز در غیر این صورت خاکستری رنگ خواهد شد.

برای فعالسازی مجدد قابلیت Tracking Transparency در آیفون مراحل زیر را انجام دهید:

  • تنظیبمات برنامه را باز کرده و وارد بخش Privacy شوید.
  • گزینه Trackingat در بالای صفحه نمایش را انتخاب کرده و ردیابی دستگاه خود را خاموش/ روشن کنید.

معنای رنگ خاکستری Trackingat چیست؟

گاهی اوقات بنا به دلایلی تنظیمات Tracking Transparency در آیفون روشن نمی شود. در این شرایط با اپل آیدی خود وارد شوید. اگر این راه حل جواب نداد، گوشی آیفون خود را یکبار راه اندازی کرده یا از حساب آی کلود خود خارج شوید.

شرکت اپل با طراحی و عرضه قابلیت Tracking Transparency در آیفون از ردیابی خودکار اطلاعات کاربران جلوگیری کرده است.

مقالات مرتبط:

خالی کردن حافظه موبایل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سیزده =