نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

رفع ایراد آیفون بعد از تعویض باتری

تعویض باتری آیفون جهت افزایش شارژ نگه داشتن باتری و  سرعت گوشی می باشد، ولی امکان دارد تا آیفون شما دارای ایرادات متعددی شده و حتی امکان دارد  که باتری نیازمند به تعویض نبوده و علت اصلی خالی شدن آن هنگام شارژ باتری علت دیگری داشته باشد.

در ادامه مطالب مشکلات احتمالی آیفونی را بررسی می نماییم که باتری آن را عوض کردید، اما هنوز هم  باتری عمر خوبی ندارد.

دقت کنید که اگر باتری آیفون دارای فرسایش زیادی باشد، علاوه بر زود خالی شدن شارژ باتری مشکلاتی مثل افت سرعت گوشی و کاهش روشنایی نمایشگر نیز وجود خواهد داشت. اگر وضعیت فرسایش باتری آیفون شما موردی ندارد و نیازی به عوض نمودن آن حس نمی شود.

از تعویض باتری خودداری نمایید و برای رفع مشکلاتی مثل زود خالی شدن باتری در ادامه مطلب به نکاتی که مطرح می شود، دقت نمایید. البته در اثر تعویض باتری مشکل عمر باتری را خواهید داشت که احتمالاً یکی از موارد زیر به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.

استفاده از هارد ریست کردن یا DFU Restore‌ برای بازگردانی آیفون به وضعیت قبل

در سیستم عامل iOS  مانند اندروید یا ویندوز و مک‌او‌اس، مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند به افزایش استفاده از پردازنده و پردازنده‌ گرافیکی و حافظه‌ رم و حتی وای-فای منجر شده و نتیجه آن خالی شدن زودتر شارژ باتری خواهد بود و گاهی به افزایش دمای بدنه‌ گوشی به شکل محسوسی خواهد بود.

یک روش ساده، برای رفع  مشکلات نرم ‌افزاری استفاده از Hard Reset  یا همان خاموش و بعد روشن کردن آیفون می باشد.

نحوه خاموش و روشن نمودن آیفون ‌های مختلف:

  • آیفون 6s  و نسل‌های قبلی:  دکمه‌‌ خانه و پاور را فشرده و حدود ۱۰ ثانیه آن را نگه دارید، در زمانی که لوگوی اپل را روی صفحه نمایش خود دیدید، دکمه‌‌ خانه و پاور را رها نمایید.
  • آیفون 7: در این مدل و نسخه‌ پلاس آن باید دکمه‌ پاور و ولوم پایین را فشرده و حدود ۱۰ ثانیه بعد زمانی که لوگوی اپل دیده شد، آنها را رها نمایید.
  • آیفون ۸ و نسخه‌های جدیدتر: دکمه‌ ولوم بالا را فشرده و رها نمایید و بعد دکمه‌ ولوم پایین را فشرده بعد رها نمایید، بعد از  انجام پشت سر این دو عمل دکمه‌ پاور را فشرده و نگه داشته تا زمانی که لوگوی اپل دیده شود و در این حالت می توانید آن را رها نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش مخفی کردن اطلاعات پیام‌ها

امکان دارد با خاموش و روشن کردن مجدد اپی که به دلیل باگ ‌های نرم ‌افزاری باعث ایجاد مشکل شده بود، کنار گذاشته و تا زمان اجرای مجدد آن مشکلی برای سریع خالی شدن باتری مطرح نمی شود. بنابر این بهتر است به بررسی اپ‌ها پرداخته و به حذف مواردی که مشکوک می باشند، بپردازید.

در صورتی که روش خاموش و روشن کردن گوشی مشکل را برطرف نکرد می‌توانید، آپدیت کردن سیستم عامل iOS  و اپ‌ها را امتحان کنید تا شاید مشکلات نرم ‌افزاری ریشه‌کن شود.

ولی در صورتی که مشکل همچنان حل نشد، می توانید، روش ری‌استور کردن آیفون به روزها و هفته‌های قبل را بکار گیرید که البته به بکاپ نیازمند می باشد، قبل آن از عکس ‌ها و ویدیو ها و مخاطبین و … بکاپ بگیرید و بعد از روش DFU برای ری ‌استور نمودن اقدام نمایید که برای این کار نیازمند به نرم‌افزار iTunes  می باشید.

کالیبره کردن باتری آیفون

مثل دیگر وسایل همراه در آیفون هم می‌توانید، باتری را کالیبره نمایید، تا نمایش صحیح و دقیق درصد باتری را داشته باشید و ایرادات باتری کمتر شود. کالیبره کردن باتری بسیار ساده  بوده و البته مراکز خدمات پس از فروش آیفون معمولاً باتری را پس از تعویض آن کالیبره نمی‌کنند.

روش کار به این طریق می باشد که باید از گوشی بهره برده تا شارژ باتری کاملاً تخلیه شود.

پس از خاموش شدن گوشی نیز تا پس از دقایقی صبر نموده بعد دوباره آن را‌ روشن نمایید تا اگر ذره‌ای شارژ الکتریکی باقی مانده، آن نیز مصرف شود. بعد گوشی را به شارژر وصل نمایید و صبر نمایید تا شارژ باتری ۱۰۰ درصد شود.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت پایه نگهدارنده آیفون 5

نکته مهم این است که در زمان شارژ نباید گوشی را مورد استفاده قرار دهید و بگذارید تا کاملاً شارژ شود. توصیه می‌شود که چند ماه یک دفعه، کالیبره نمایید.

باتری جدید آیفون مشکل دارد و اصل نیست

راهکار سوم این که به اصل بودن باتری باید توجه نمایید. ممکن است باتری را از منابعی خریداری کنید و یا توسط افرادی تعویض کردید که از باتری غیر اصلی بهره برده اند و در نتیجه آن شارژدهی باتری ضعیف خواهد شد. البته با تعویض باتری، عمر باتری مثل اولین روزهای استفاده از آیفون نخواهد شد، چرا که احتمالاً با نصب تعداد زیادی اپ جدید هر یک کم و بیش از عمر باتری کم می کنند.

بهتر است رجوع کنید به محلی که تعویض باتری را انجام داده اید و در مورد اصل بودن باتری سوال نمایید. اگر خودتان به تعویض باتری می پردازید، باید به حین خرید باتری جدید توجه کنید تا باطری  اصل باشد و بهتر است تا خریدتان از منابع مورد اعتماد و خوش ‌سابقه باشد.

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + بیست =