نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آشنایی با نقش برد در آیفون و مهم ترین قطعات آن

چرا گوشی آیفون روشن نمی شود؟ دلیل خاموش و روشن شدن خودکار آیفون چیست؟ چرا گوشی آیفون دائما هنگ می کند؟ یک عامل مشترک در بروز هر یک از این مشکلات دست دارد که آن هم خراب شدن برد آیفون است. اگر آیفون شما هم با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند بهتر است عیب یابی آن را به نمایندگی تعمیرات گوشی آیفون بسپارید. تکنسین های این مرکز با عیب یابی دقیق منشا مشکل مورد نظر را پیدا می کنند و اگر مشکل از برد آیفون باشد به تعمیر برد آیفون می پردازند. درضمن ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با نقش برد در آیفون، علائم و عوامل خرابی آن آشنا شوید.

تعویض و تعمیر برد آیفون

مهم ترین قطعه  آیفون که ارتباط لازم بین سایر اجزای این دستگاه را فراهم می کند و به این ترتیب، انجام کارهای مختلف با آیفون را امکان پذیر می سازد، برد است. برد آیفون دارای چندین و چند قطعه مختلف است که همین مسئله بین برد این دستگاه با برد سایر دستگاه های الکترونیکی تمایز ایجاد می کند؛ البته لازم است بدانید که قطعاتی بر روی برد قرار می گیرند که از طریق آن می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در ادامه به برخی از مهم ترین قطعات برد آیفون اشاره خواهیم کرد که آشنایی با عملکرد تک تک آن ها حرف اول را در تعمیر برد آیفون می زند.

مقاومت : می توان گفت مهم ترین جزء برد آیفون، مقاومت است که وظیفه پخش جریان برق به سایر قطعات و بخش های آیفون را برعهده دارد. درواقع مدیریت جریان برق در تمامی قطعات سخت افزاری آیفون بر عهده مقاومت است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر بیس باند آیفون

خازن : منبع تغذیه ولتاژ در برد آیفون خازن است. از آن جایی که خازن دائماً با برق سر و کار دارد، معمولا دچار مشکلات متعددی می شود. متاسفانه خازن برد قابل تعمیر نبوده و درصورت بروز مشکل برای آن باید تعویض گردد.

سیم پیچ : سیم پیچ وظیفه دارد تا از ولتاژ محافظت کند.

دیود : از دیود برای ثابت کردن ولتاژ در آیفون استفاده می شود.

ترانزیستور : وظیفه ترانزیستور این است که ولتاژ موجود در آیفون را تقویت کند.

عواملی که موجب خراب شدن برد آیفون می شوند

برد آیفون در برابر سه عامل شامل: ضربه، رطوبت و نوسان برق آسیب‌ پذیر است. اگر ضربه شدیدی به آیفون وارد شود، اولین جایی که بعد از هارد آن امکان آسیب دیدگی آن بالاست، برد است. نفوذ رطوبت به آیفون نیز موجب می شود برد این دستگاه آسیب ببیند و راهی جز تعمیر برد آیفون وجود نداشته باشد. اما از همه مهم تر نوسان برق است. به همین دلیل توصیه می شود زمانی که تصمیم دارید گوشی خود را شارژ کنید آن را به محافظ برق متصل کنید. محافظ برق از بروز نوسان برق در آیفون و وارد شدن آسیب به بخش های مختلف این دستگاه به ویژه برد آن خودداری می کند. با این وجود برای جلوگیری از خراب شدن برد آیفون از وارد شدن ضربه به این دستگاه و نفوذ رطوبت به آن جلوگیری کنید و حتماً هنگام شارژ کردن، آن را به محافظ برق متصل کنید.

چه زمانی نیاز به تعمیر برد آیفون داریم؟

گاهی اوقات بروز یکسری مشکلات مانند: روشن نشدن آیفون، خاموش و روشن شدن خودکار آیفون و فریز شدن دائم آن سرنخی از خراب شدن برد این دستگاه به ما می دهند. البته بروز هر یک از این مشکلات در آیفون می تواند از عوامل دیگری هم باشد منتهی یکی از احتمالاتی که با بروز این مشکلات در این دستگاه می توان در نظر گرفت خراب شدن برد آیفون است.

این مطلب را از دست ندهید   کدهای مخفی آیفون

زمانی که آیفون روشن نمی شود

با وجود اینکه روشن نشدن آیفون می تواند از خراب شدن باتری یا آی سی شارژ آن باشد اما یکی از احتمالاتی که درصورت بروز این مشکل می توان در نظر گرفت خرابی برد آیفون است. در این حالت بهترین راه این است که آیفون خود را به مرکز تعمیرات آیفون بسپارید تا تکنسین های این مرکز به عیب یابی دقیق و تعمیر برد آیفون بپردازند یا درصورت نیاز آن را تعویض کنند.

زمانی که آیفون به صورت خودکار خاموش و روشن می شود

خاموش و روشن شدن خود به خود آیفون نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که منشا آن می تواند خراب شدن برد این دستگاه باشد. البته این مشکل می تواند از باتری، هارد و پردازنده آیفون هم باشد. از این رو اگر گوشی شما هم با چنین مشکلی مواجه شده است به عیب یابی دقیق نیازمند است.

زمانی که آیفون دائم هنگ می کند

گاهی اوقات امکان دارد آیفون به دلایل نرم افزاری مانند: ویروسی شدن این دستگاه، نصب بدافزارها بر روی آن، نصب چندین بازی سنگین بر روی آن و … به شدت کند شود که در این حالت به راحتی می توان منشا مشکل نرم افزاری را پیدا کرده و آن را برطرف کرد. اما گاهی اوقات این مشکل سخت افزاری است و از هارد آیفون یا از برد آن می باشد. بنابراین بهتر است مشکل فریز شدن آیفون را جدی بگیرید و زمانی که چنین مشکلی برای گوشی شما به وجود می آید، عیب یابی آن را به نمایندگی تعمیرات آیفون واگذار کنید تا اگر مشکل از برد این دستگاه است تکنسین های مرکز تعمیرات آیفون به تعمیر برد آیفون شما بپردازند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اتصال شارژ iPhone XS
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =