نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

وقتی یک آیفون می‌خرید، با توجه به هزینه بالا، انتظار دارید که برای مدت زمان مناسبی کار کند. اما حدودا چقدر می توان انتظار داشت که یک آیفون دوام بیاورد؟ به چند عامل بستگی دارد. بیایید نگاهی به میانگین طول عمر یک آیفون بیندازیم تا بتوانید خریدهای خود را به دقت برنامه ریزی کنید.

مهم ترین عامل طول عمر آیفون:

از نظر فنی، تا زمانی که آیفون شما روشن می شود و کار می کند، در طول عمر آن است. اما از نظر عملی، چند راه برای تعیین اینکه آیا آیفون شما هنوز در طول عمر مفید خود است وجود دارد. مهمترین آنها مدت زمان دریافت iOS و آپدیت های امنیتی از اپل است.

هر آیفون واجد شرایط بلافاصله پس از در دسترس شدن، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کند، خواه نسخه اصلی، مانند iOS 15 باشد، یا نسخه‌ای جزئی برای رفع اشکال‌ها، مانند iOS 15.0.1. نصب این ها نه تنها ویژگی های جدیدی را برای آیفون شما به ارمغان می آورد، بلکه مشکلات امنیتی را نیز برای ایمن نگه داشتن دستگاه شما اصلاح می کند.

به روز رسانی نرم افزار

با گذشت زمان، اپل پشتیبانی از مدل های قدیمی آیفون را متوقف می کند. صرف زمان برای اطمینان از کارکرد نسخه جدید روی دستگاه قدیمی که افراد کمی از آن استفاده می کنند برای هیچ شرکتی ارزشش را ندارد. به علاوه، سخت‌افزار ضعیف‌تر مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نمی‌تواند مطابق با الزامات نسخه‌های جدید iOS باشد.

اپل برای دستگاه های قدیمی خود از برچسب های “وینتیج” و “منسوخ” استفاده می کند. یک دستگاه اپل زمانی که بیش از هفت سال پیش توزیع آن را برای فروش متوقف کرد، منسوخ تلقی می شود – توجه داشته باشید که این با تاریخ عرضه اولیه آن یکسان نیست.

این مطلب را از دست ندهید   روش جلوگیری از خرابی آیفون

در این مرحله، اپل پشتیبانی سخت افزاری یا دستگاه را ارائه نمی دهد و ارائه دهندگان خدمات نمی توانند قطعات را برای آنها سفارش دهند. از زمان نگارش این مقاله، آیفون 4S و بالاتر منسوخ شده است.

هنگامی که آیفون شما دیگر به روز رسانی های امنیتی را دریافت نمی کند، نوبت به ارتقا است. در حالی که احتمالاً دستگاه شما بلافاصله پس از از دست دادن پشتیبانی قربانی حمله نمی شود، استفاده طولانی مدت از یک دستگاه پشتیبانی نشده عمل خوبی نیست. اگر نقص امنیتی بزرگی ظاهر شود، اپل آنها را برای گوشی شما برطرف نخواهد کرد.

میانگین طول عمر آیفون از طریق به‌روزرسانی‌های iOS

می‌توانیم نگاهی به روندهای تاریخی بیندازیم تا تخمین بزنیم که به طور کلی چقدر آیفون‌ها دوام می‌آورند. iOS 15 که در سپتامبر 2021 منتشر شد، با مدل های آیفون زیر سازگار است:

  • سری آیفون 13
  • سری آیفون 12
  • سری آیفون 11
  • آیفون XS، XS Max و XR
  • آیفون ایکس
  • آیفون 8 و 8 پلاس
  • آیفون 7 و 7 پلاس
  • آیفون 6 اس و 6 اس پلاس
  • آیفون SE نسل 1 و 2

قدیمی‌ترین دستگاه‌های موجود در این لیست آیفون 6 اس و 6 اس پلاس هستند که در سپتامبر 2015 عرضه شدند. این گوشی‌ها که با iOS 9 عرضه شدند، رکورد پشتیبانی از بیشترین نسخه‌های iOS را در یک دستگاه دارند. آنها با هفت نسخه مختلف iOS کار کرده اند.

iOS 14 روی همه آیفون‌هایی که از iOS 13 پشتیبانی می‌کردند کار می‌کرد، در حالی که iOS 13 سال 2019 پشتیبانی از iPhone 5S (2013) و iPhone 6 (2014) را کاهش داد. بنابراین، بر اساس روندهای اخیر، منصفانه است که بگوییم یک آیفون باید بین پنج تا هفت سال به روز رسانی iOS را دریافت کند.

این مطلب را از دست ندهید   تشخیص گزارش خرابی موبایل

اپل اکنون از نسخه های قدیمی iOS نیز پشتیبانی می کند

با انتشار iOS 15، اپل سیاست پشتیبانی خود را برای نسخه های قدیمی تغییر داد. در گذشته، زمانی که آخرین نسخه iOS منتشر شد، برای ادامه دریافت وصله‌های امنیتی، باید آن را ارتقا می‌دادید. این به این دلیل است که اپل به طور کلی پشتیبانی از نسخه‌های قبلی iOS را زمانی که نسخه جدیدی در دسترس قرار گرفت، متوقف کرد.

اما اپل این مورد را از سال 2021 تغییر داده است. اگر از iOS 14 استفاده می کنید، وقتی از گزینه به روز رسانی آیفون خود بازدید می کنید، علاوه بر درخواست ارتقاء به iOS، پیامی برای دانلود آخرین نسخه iOS 14 خواهید دید. 15.

همانطور که معلوم است، این کاملاً جدید نیست. اپل بی سر و صدا به روز رسانی های امنیتی iOS 12 را در سال های 2020 و 2021 منتشر کرد و از دستگاه هایی که نمی توانند آخرین نسخه را اجرا کنند پشتیبانی می کند.

این شرکت اعلام نکرده است که این پشتیبانی چقدر طول خواهد کشید، اما خوب است که این گزینه را داشته باشید که برای مدتی در نسخه فعلی iOS خود باقی بمانید. در آینده، آیفون‌هایی که از آخرین به‌روزرسانی iOS پشتیبانی نمی‌کنند، همچنان می‌توانند ماه‌ها یا حتی یک سال دیگر را پشتیبانی کنند.

بسته به برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، ممکن است نگران این باشید که برنامه‌ها از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS پشتیبانی نکنند. به عنوان مثال، در زمان نگارش، Chrome برای iPhone حداقل به iOS 14 نیاز دارد، اما Spotify روی iOS 12 و نسخه‌های جدیدتر کار می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع خطاهای اپل ایدی

مقالات مرتبط:

تعمیر بیس باند آیفون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =