نمایندگی تعمیر گوشی آیفون

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568     شعبه غرب 44153186     شعبه شمال 26721443

آموزش روش بازیابی پیامک‌های حذف شده در آیفون‌

این احتمال وجود دارد که بنا به دلایل خاصی شما به اشتباه نسبت به حذف یک پیامک یا پیامک‌های مهمی در آیفون خود وارد عمل شده باشید. در این شرایط چگونه می‌توان پیامک حذف شده مورد نظر را بازیابی کرد؟ آیا بدین منظور راه حلی وجود دارد؟

خوشبختانه بازیابی پیامک‌ها پس از حذف ناگهانی امری امکان‌پذیر است، اما نمی‌توان مدعی شد که پیامک‌ مورد نظر شما قطعا و به طور تضمینی بازیابی می‌شود. در پاره‌ای از موارد مشاهده شده که بنا به دلایل خاصی پیامک مورد نظر قابل بازیابی نبوده است.

استفاده از سرویس و قابلیت iTunes

این روش تنها در شرایطی کارآمد خواهد بود که شما به طور اتوماتیک و دائم از پیامک‌های دستگاه خود فایل پشتیبان یا اصطلاحا بک‌آپ (Backup) تهیه کنید. با این وجود از آنجایی که انجام این فرآیند چیزی در حدود چند دقیقه زمان می‌برد، توصیه می‌کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید و سرویس iTunes را فعال نمایید.

آیفونتان را از بخش فوقانی و سمت راست محیط iTunes انتخاب کنید.

حال گزینه Restore Backup را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه فرآیند ریستور یا بازیابی اطلاعات آخرین نسخه از فایل بک‌آپ دستگاه شما آغاز می‌شود. احتمالا پس از انجام این عمل، پیامک‌های حذف شده مورد نظرتان نیز بازیابی می‌شوند.

استفاده از سرویس ذخیره‌سازی ابری iCloud

متاسفانه سرویس ذخیره‌سازی ابری iCloud در برخی از مناطق قابلیت بک‌آپ‌گیری از پیامک‌های دستگاه را ارائه نمی‌کند اما در برخی از مناطق و شرایط دیگر این قابلیت ارائه می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که تحت هر شرایط این روش را امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی آیفون 7

وارد سایت https://icloud.com شده و با استفاده از اپل‌ آی دی (Apple ID) و رمز عبورتان وارد حساب کاربری خود شوید.

گزینه Text Messages را انتخاب کنید. اگر این گزینه در لیست گزینه‌های ارائه شده موجود نبود، متاسفانه سرویس بک‌آپ‌گیری از پیامک‌ها در منطقه مورد نظر شما ارائه نمی‌شود.

با انتخاب گزینه Text Messages وارد بخش جدیدی می‌شوید. در این بخش امکان جستجوی پیامک مورد نظر ارائه شده است.

حال آیفون خود را برداشته و وارد بخش تنظیمات یا Settings آن شوید و گزینه iCloud را انتخاب کنید.

گزینه Turn Off Text Messages را انتخاب نمایید.

صفحه پاپ‌آپی نمایان می‌شود. در این صفحه گزینه Keep on My iPhone را انتخاب کنید.

حال به بخش Text Messages یا پیامک‌ها مراجعه کنید.

گزینه Merge را انتخاب کنید. پس از گذشت چند دقیقه احتمالا پیامک‌های پیشین حذف شده شما مجددا بازیابی می‌شوند.

استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص

برخی از اپلیکیشن‌های سوم شخص این قابلیت را دارند که پیامک‌های حذف شده آیفون شما را بازیابی کنند. هنگامی که شما یک پیامک را از حافظه داخلی آیفونتان حذف می‌کنید، اطلاعات مربوط به آن به طور کامل از حافظه دستگاه پاک‌سازی نمی‌شوند. بنابراین تحت شرایط و ضوابط خاصی می‌توان به این اطلاعات دسترسی یافته و آن‌ها را بازیابی کرد.

اما بدین منظور از چه برنامه‌های سوم شخصی استفاده کنیم؟ به طور کلی نرم افزارهای متعددی بدین منظور ارائه شده‌اند اما از نظر ما برنامه‌هایی همچون نسخه آی او اسی Dr.Fone، PhoneRescue by iMobie، WonderShare و Tenorshare iPhone Data Recovery چند نمونه از بهترین این نوع ابزارها محسوب می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   بخش های موبایل ایفون

تمام پیامک‌هایی که مابین کاربران رد و بدل می‌شود توسط اپراتور خدمات دهی آن‌ها ذخیره خواهند شد. بنابراین امکان بازیابی این پیامک‌ها از سوی اپراتور سیم کارت شما وجود دارد. این اپراتورها می‌توانند یک پیامک حذف شده را مجددا برای شما ارسال کنند. با این وجود در اغلب موارد اپراتورهای ارائه دهنده خدمات از انجام این امر خودداری می‌کنند و تنها در شرایط خاص و طبق قوانین مشخصی دست به انجام این کار می‌زنند. ولی با این تفاسیر توصیه می‌کنیم که تماسی کوتاه با اپراتور سرویس دهنده خود برقرار کرده و در این راستا از آن‌ها یاری بخواهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =